یک ماده برای جوانسازی پوست که کمتر درباره آن شنیده اید

written by ویدا نورمحمدیان 8 مرداد 1396
یک ماده برای جوانسازی پوست که کمتر درباره آن شنیده اید

وقتی درباره جوانسازی پوست صحبت می کنیم معمولا انواع آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها به ذهنمان می رسند، شاید برخی مواد طبیعی را نیز بشناسیم که دارای چنین خواصی هستند. اما نام ” کره درخت شیا” شاید چیزی نباشد که تا به حال به گوشمان خورده باشد. این ماده جوانسازی پوست که کمتر درباره آن شنیده اید چیست و قرار است چه تاثیری روی پوستمان بگذارد. وقت آن رسیده که بیشتر با این ماده طبیعی برای جوانسازی پوست آشنا می شوید.

  • کره درخت شیا چیست؟

کره درخت شیا از دانه های بزرگ قهوه ای رنگ میوه ای که درخت شیا تولید می کند گرفته می شود. درخت شیا نوعی درخت است که فقط در غرب آفریقا رشد می کند. این ماده طبیعی برای مرطوب کردن پوست بسیار مفید است.

  • کره درخت شیا چه تاثیری بر پوست دارد؟

بسیاری از مردم بخصوص در غرب آفریقا از این ماده برای کاهش جوش و لکه های روی پوست استفاده می کنند، این ماده همچنین خواص زیادی برای پوست های چرب دارد. همچنین بسیاری از افراد معتقدند این ماده می تواند منافذ باز پوست را ببندد و باعث استحکام و سفت شدن پوست و در نهایت جوانسازی پوست شود. این ماده طبیعی به خوبی جذب پوست می شود و می تواند ماده ای مفید برای مرطوب کردن پوست و همچنین از بین بردن جای لکه های روی پوست شود.

  • چطور می توان از کره درخت شیا برای از بین بردن جوش ها استفاده کرد؟

همانطور که گفته شد کره درخت شیا برای از بین بردن لکه ها و جوش های روی پوست بسیار مفید است. پیش از استفاده از این ماده طبیعی پوست را با یک پاک کننده آرایشی تمیز کنید، سپس یک لایه باریک از کره درخت شیا را روی پوستتان بمالید. می توانید از اسفنج برای پخش کردن این ماده روی پوست استفاده کنید. دست زدن بیش از حد به پوست یکی از دلایل بوجود آمدن جوش است، بنابراین هنگام استفاده از این ماده هم بهتر است سعی کنید از دست استفاده نکنید. پس از اینکه صورت را با این کره پوشاندید، دیگر به صورتتان دست نزنید و بگذارید خواص جوانسازی پوست موجود در این ماده به خوبی جذب شود و در از بین بردن جوش ها و لکه های روی پوست کمکتان کند. این ماسک را نباید خیلی زود پاک کنید. معمولا باید 8 ساعت روی پوست بماند و سپس شسته شود. به همین دلیل بهترین زمان استفاده از این ماده طبیعی قبل از خواب است، تا هنگامی که خواب هستید به خوبی جذب پوست شده و پوست را درمان کند.

بیشتر بخوانید:  فواید استفاده از خیار برای پوست دور چشم چیست؟

کره درخت شیا برای از بین بردن جوش ها و از بین بردن جای جوش ها بسیار مفید است و هیچ آسیبی به پوست نمی رساند چرا که خواص ضد عفونی کننده و ضد التهاب دارد.

  • از کره درخت شیا می توان برای جوانسازی پوست استفاده کرد ؟

بله، این ماده یک درمان مفید طبیعی برای پوست هاییست که در حال پیر شدن هستند بخصوص پوست های خشک . این ماده از بوجود آمدن چروک های پوست جلوگیری می کند و در جوانسازی پوست نقشی اساسی دارد. این ماده همچنین یک ضد آفتاب طبیعی است و این خاصیت باعث می شود برای محافظت از پوست بسیار مناسب باشد.

  • خواص کره درخت شیا :

  • از بین بردن جوش
  • از بین بردن لکه ها و جای جوش
  • کمک به سفت شدن پوست
  • مرطوب کننده و چرب کننده پوست
  • ضد عفونی کننده
  • ضد التهاب

کره درخت شیا یک مرطوب کننده کامل است که به خوبی می تواند پوست را نرم کند. این ماده حاوی ویتامین A و E نیز می باشد که برای سلامت پوست مفید هستند. اما شاید به این فکر کنید که این ماده را از کجا می توان تهیه کرد.

خوشبختانه امروزه با وجود انواع کرم هایی که در سراسر دنیا تولید می شوند می توان به راحتی به مواد طبیعی که فقط در کشورهای خاصی وجود دارند دسترسی پیدا کرد. فقط کافیست، دنبال کرمی بگردید که در ترکیبات آن Shea Butter وجود داشته باشد. بسیاری از کرم های جوانسازی پوست حاوی این ماده هستند و نیازی نیست حتما این ماده را طبیعی تهیه کنید.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه