چشم هایی زیبا با آرایش چشم دخترانه

written by ویدا نورمحمدیان 25 بهمن 1398
آرایش چشم دخترانه

آرایش چشم دخترانه به دلیل سادگی و ظرافت آن، تنها مورد پسند دختران جوان نیست؛ بلکه بیشتر خانم هایی که دوست دارند آرایش چشم ساده و شکیل داشته باشند نیز طرفدار آن هستند.

در این نوع آرایش به دلیل استفاده از رنگ های روشن و ملایم نظیر صورتی، گلبهی، هلویی، کرم، قهوه ای روشن و… چشم ها در عین سادگی، جذابیت خاصی داشته و با کاور کردن خط های ریز، پف و تیرگی های معمول دور چشم باعث گیراتر شدن آنها می شود. در آرایش چشم دخترانه سعی بر این است که چشم ها حالت طبیعی داشته و بیش از حد نقاشی شده جلوه نکنند.

با آموزش این مدل میکاپ می توانید هر زمان که وقت زیاد و یا حوصله چندانی برای آرایش ندارید، از آن استفاده کرده تا هم خستگی چهره تان را پوشانده باشید و هم با ظاهری مقبول در جمع ظاهر شوید.

بانوی شهر قصد دارد در این مقاله شما را با مراحل آرایش چشم دخترانه آشنا کند.

آموزش گام به گام آرایش چشم دخترانه

شستن صورت

قبل از هر آرایشی حتما صورت خود را با آب و صابون شسته تا چربی اضافه پوست گرفته شود و مواد آرایشی به خوبی روی صورت بنشیند.

بیشتر بخوانید:  اشتباهاتی که هنگام ریمل زدن مرتکب می شوید

آرایش چشم دخترانه

استفاده از مرطوب کننده

پس از شستن و خشک کردن صورت، با یک مرطوب کننده مناسب، صورت خود را آبرسانی کنید. نامطلوب بودن آرایش به روی پوست خشک و خشن قابل انکار نیست.

آرایش چشم دخترانه

انتخاب پرایمر مناسب

یک پرایمر مناسب انتخاب کرده و آرایش خود را با آن آغاز کنید. پرایمر سدی بین پوست شما و مواد آرایشی ایجاد کرده و سبب می شود پوست شما صاف و منافذ آن کوچک به نظر برسد.

آرایش چشم دخترانه

استفاده از کرم پودر هماهنگ با پوست

سعی کنید برای آرایش چشم دخترانه از کرم پودر مناسب استفاده کنید که رنگ آن تفاوت زیادی با رنگ پوستتان نداشته باشد تا آرایشتان طبیعی جلوه کند.

آرایش چشم دخترانه

آرایش چشم دخترانه

پوشاندن تیرگی دور چشم به کمک کانسیلر

به کمک پد آرایشی، کانسیلر را به آرامی و با ضربه های ملایم در اطراف چشم ها اعمال کنید. استفاده از کانسیلر باعث پوشانده شدن تیرگی های اطراف چشم شده و رنگ آن را طبیعی تر می کند.

آرایش چشم دخترانه

تثبیت سایه به کمک پرایمر چشم

پرایمر چشم، آرایش چشم ها را برای ساعت های طولانی دست نخورده باقی می گذارد.

آرایش چشم دخترانه

انتخاب براش و سایه مناسب

اگر میخواهید سایه چشم ها جذاب بوده و حالت یکنواخت نداشته باشند، آنها را ترکیبی به کار ببرید. دو یا سه طیف رنگ نزدیک به هم را انتخاب کرده که تیره و روشن باشند.

آرایش چشم دخترانه

براش ها در اندازه های مختلف برای موارد مصرف گوناگون وجود دارند. مثلا براش های متوسط و بزرگ برای ایجاد لایه های سبک و کمرنگ، براش های کوچک برای ایجاد لایه های ضخیم و پررنگ و براش های زاویه دار برای ایجاد لایه های روکش با اعمال جزئیات بیشتر استفاده می شوند. برای آرایش چشم دخترانه هر کدام از براش ها می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:  چگونه با آرایش چشم های ریز را درشت تر نشان دهیم؟

سایه زدن در آرایش چشم دخترانه

در ابتدا براش را به روشن ترین رنگ سایه آغشته کرده و با ضربه زدن به دیواره پلت، مقدار اضافی آن را بگیرید. همیشه سایه زدن را با رنگهای روشن آغاز کرده و سپس سراغ رنگ های تیره و جزئیات بروید.
آرایش چشم دخترانهآرایش چشم دخترانهآرایش چشم دخترانه

ابتدا پلک داخلی و استخوان زیر ابرو را با رنگ روشنی که انتخاب کرده اید بپوشانید تا به مجرای اشک برسید. سایه را دقیقا تا زیر ابرو بمالید تا فضای پشت چشم کامل روشن شود.
آرایش چشم دخترانه

به کمک براشی دیگر، تیره ترین رنگ سایه را برداشته و در گوشه خارجی پلک اعمال کنید. توجه داشته باشید که همیشه رنگ های تیره در قسمت خارجی چشم و رنگهای روشن و نیمه روشن در قسمت میانی و داخلی چشم استفاده می شوند.

آرایش چشم دخترانه

برای از بین بردن فضایِ بین رنگ تیره و رنگ روشن، از یک سایه میانی استفاده کرده و مرز بین دو سایه قبلی را بپوشانید.

آرایش چشم دخترانه

در انتها به کمک یک براش دیگر سایه ها را با حرکات آرام و دایره ای وار باهم ترکیب کنید.

آرایش چشم دخترانه

کشیدن خط چشم در آرایش چشم دخترانه

معمولا برای آرایش چشم دخترانه از خط چشم نازک و ظریف استفاده می شود. اگر خیلی ماهر هستید، برای کشیدن خط چشم دقیق و یا دنباله دار از خط چشم مایع و اگر میخواهید چشم ها کمی حالت اسموکی پیدا کند، از خط چشم مدادی استفاده کنید.
آرایش چشم دخترانه

استفاده از خط چشم را از قسمت داخلی چشم (مجرای اشک) شروع کرده و به قسمت بیرونی چشم بروید.

آرایش چشم دخترانه

در صورت تمایل می توانید مقداری خط چشم روی پلک پایین نیز بکشید. البته در آرایش چشم دخترانه معمولا پلک پایین فقد خط چشم است.
آرایش چشم دخترانه

بیشتر بخوانید:  آرایش چشم صورتی

فرمژه را در آرایش چشم دخترانه فراموش نکنید

برای جذاب تر شدن آرایش چشم ها، حتما از فرمژه استفاده کنید. حالت برگردان مژه ها، زیبایی دو چندانی به چشم ها می دهد.

آرایش چشم دخترانه

استفاده از ریمل مناسب

برای جلوه بیشتر مژه ها، از ریمل استفاده کنید. انتخاب یک ریمل مناسب که هم ماندگاری خوبی داشته و هم حجم مناسبی به مژه ها بدهد، برای یک آرایش خوب ضروریست.

آرایش چشم دخترانه

در این مرحله آرایش چشم ها به پایان رسیده و می توانید از هنر خود لذت ببرید. توجه داشته باشید که برای اینکه آرایش چشم دخترانه شما همواره طبیعی جلوه کند، باید با تمرین بیشتر در آن مهارت کسب کنید.

آرایش چشم دخترانه

در ادامه چند مدل آرایش چشم دخترانه را شاهد هستیم:

آرایش چشم دخترانه

آرایش چشم دخترانه

آرایش چشم دخترانهآرایش چشم دخترانه

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید