آموزش شینیون فرانسوی برای انجام در منزل

written by ویدا نورمحمدیان 10 تیر 1397
آموزش شینیون فرانسوی برای انجام در منزل

شینیون به مدل مویی گفته می شود که در بالا یا پشت گردن بسته شده و به شکل های مختلف آرایش شود. این کلمه یک لغت فرانسویست، هر چند این مدل مو – یعنی بستن مو در پشت سر و تزیین شدن آن – به یونان باستان باز می گرد.

اکثر شینیون های فرانسوی ساده هستند و پیچیدگی خاصی ندارند، بسیاری از شینیون ها را می توانید در خانه روی موهایتان انجام دهید، هرچند در ابتدا ممکن است کمی سخت باشد اما با تمرین می توانید خودتان در منزل موهایتان را شینیون فرانسوی کنید.

تقریبا همه مدل های شینیون فرانسوی با بستن مو در پشت یا بالای سر آغاز می شوند. محل قرار گرفتن موهای بسته شده روی سر در مدل های مختلف شینیون متفاوت است. شاید خودتان بتوانید با کمی خلاقیت یک طرح جدید خلق کنید. به طور کلی شینیون اینطور انجام می شود : موها پشت سر بسته شده و سپس لا به لا یا روی هم پیچیده می شوند و معمولا با سنجاق محکم شده و در جای خود قرار می گیرند. هرچند تئوری کار راحت تر از انجامش است و در عمل مراحل بیشتری طی می شود.

شینیون فرانسوی - مد و زیبایی

بانوی شهر انجام شینیون فرانسوی کلاسیک و رسمی را مرحله به مرحله به شما آموزش می دهد.. توجه داشته باشید که این مدل برای موهای بلند مناسب است.

آموزش شینیون فرانسوی کلاسیک 

برای شروع ابتدا موهایتان را از جلوی سر و پشت سر به دو قسمت تقسیم کنید. تقسیم بندی را از بالای گوش ها انجام دهید ، بخشی را جلوی سر آورده و بخش دیگر را پشت سر ببرید و با یک کش، پایین سر و نزدیک به گردن ببندید. اگر دوست دارید کلاسیک تر به نظر برسد، موها را بالای سر پوش دهید.

بیشتر بخوانید:  6 مدل مو برای افرادی که چتری دارند

شینیون فرانسوی - مد و زیبایی

موهایی که پشت سر بستید را شانه بزنید، سپس زیر جایی که مو بسته شده جمع کنید و با یک کش دیگر موها را دوباره همانجا ببندید. مو را باید طوری ببندید که قسمت انتهای آن آزاد بماند تا در مرحله بعد بتوانید آن را روی باقیمانده مو بیاورید. کمی از اسپری نگهدارنده استفاده کنید تا موهایتان وز نکند، پس از اسپری زدن به آرامی بدون اینکه دندانه های شانه به موها گیر کند، روی موهای بسته شده را شانه بزنید تا یکدست و مرتب شود.

شینیون فرانسوی - مد و زیبایی

قسمتی از مو را که آزاد مانده بود به صورت شل دور کش بپیچید و پایین بیاورید. انتهای مو را با یک سنجاق  به موهای بسته شده متصل کنید تا در جای خود ثابت بماند.

شینیون فرانسوی - مد و زیبایی

حالا نوبت به موهای جلوی سر می رسد. موها را دوباره به دو قسمت تقسیم کنید (سمت راست و چپ)، هر قسمت را که جدا کردید به آرامی شانه بزنید تا یکدست و مرتب شود. یک قسمت را پشت سر برده و از رو، دور جایی که موهایتان را بسته اید بپیچید.

شینیون فرانسوی - مد و زیبایی

برای اینکه این قسمت از مو با سایر قسمت ها قاطی نشود، در جایی که مشخص نباشد با یک کش سر آن را ببندید سپس به پیچیدن مو، دور موهای بسته شده تا جایی که بلندی موهایتان اجازه می دهد ادامه دهید و در نهایت جایی زیر که دیده نشود، موها را با یک سنجاق به صورت مخفی به موهای دیگر متصل کنید.

شینیون فرانسوی - مد و زیبایی

همین کار را با موهای سمت دیگر انجام دهید تا این مدل موی شینیون تکمیل شود.

بیشتر بخوانید:  مدل موهای ساده فصل بهار 2017

شینیون فرانسوی - مد و زیبایی

همانطور که دیدید درست کردن شینیون فرانسوی در منزل ساده است و با یکی دوبار امتحان حتما می توانید موها را به شکل دلخواه جمع کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه