آیا چتری به من می آید؟

written by سمیرامیس نوروزی 8 فروردین 1396
آیا چتری به من می آید؟

تغییر مدل موها همیشه یکی از کارهاییست که باعث می شود ما هیجان زده شویم. در این میان چتری گذاشتن یکی از اولیه ترین مواردیست که شاید برای تغییر چهره بخواهیم امتحان کنیم. چون نیازی نیست مقدار زیادی از موهایمان را کوتاه کنیم و با همین کوتاهی جزیی می توانیم تغییر چشمگیری داشته باشیم. اما بسیاری از افراد از امتحان کردن چتری می ترسند، چرا که معمولا زمان بیشتری برای رسیدگی به آن نیاز دارند. برخی دیگر نیز از اینکه این مدل مو چهره شان را زشت کند هیچوقت امتحانش نمی کنند. اما روش هایی هست که با بررسی آن می توانید بفهمید آیا داشتن چتری مناسب چهره شما است یا خیر.
حالت صورتتان را بررسی کنید
شما در ابتدا باید بفهمید صورتتان چه فرمی دارد، گرد، مستطیل، قلبی یا بیضی. اگر هنوز نمی دانید با این روش می توانید به فرم صورت پی ببرید. شما به یک آینه و یک متر نیاز خواهید داشت. باید عرض و ارتفاع صورتتان را اندازه بگیرید.
مدل موی چتری - مد و زیباییاگر عرض و ارتفاع صورت شما تقریبا یکسان بود شما صورتتان گرد، مربع یا قلبی شکل است. اما قطعا شما صورت بیضی شکل ندارید.
اگر ارتفاع صورت شما کمی بلندتر از عرض صورتتان بود شما چهره ای بیضی شکل دارید. هر چند مستطیل یا قلبی شکل نیز می توانید باشید اما قطعا صورت گردی ندارید.
حالا نوبت به چانه شما می رسد. در آینه به حالت چانه تان دقت کنید.
مدل موی چتری - مد و زیبایی
افرادی که صورت های گرد دارند چانه هایشان نیز گرد است.
افرادی که چهره ای قلبی شکل دارند معمولا پیشانی بزرگتری نسبت به چانه شان دارند و چانه شان حالت V شکل دارد.
چهره های بیضی معمولا بلند و دایره ای شکل هستند. علاوه بر اینکه ارتفاع صورتشان از عرض آن بیشتر است چانه گردی هم دارند.
چهره های مربعی نیز همانطور که گفته شد علاوه بر نزدیک بودن اندازه عرض و ارتفاع صورت معمولا چانه های مربع شکل نیز دارند.
چتری مناسب با فرم چهره انتخاب کنید
با توجه به فرم صورتتان، مدلی از چتری را انتخاب کنید که مکمل چهره شما باشد، مثلا شما نمی خواهید چهره تان گرد تر یا دراز تر از چیزی که هست به نظر برسد.

مدل موی چتری - مد و زیبایی
چتری های ضخیم و زاویه دار برای صورت های گرد مناسب هستند. این مدل چتری روی پیشانی شما قرار را می گیرد، اما شما به راحتی می توانید آن را کنار بزنید. اما چتری که مستقیما داخل صورتتان قرار بگیرد برای شما پیشنهاد نمی شود.

مدل موی چتری - مد و زیبایی
صورتهای قلبی شکل می توانند چند مدل مختلف چتری را امتحان کنند. چه چتری که به کنار زده شود چه مدلی که داخل صورت قرار بگیرد هر دو مناسب این فرم صورت هستند.

مدل موی چتری - مد و زیبایی
صورت های بیضی گزینه های بیشتری دارند. آنها می توانند چتری های کوتاه، بلند و چتری که به کنار زده می شود را امتحان کنند. این فرم صورت ها می توانند چتری را انتخاب کنند که تا روی ابرو ادامه داشته باشد.

مدل موی چتری - مد و زیبایی
صورت های مربعی نیاز به چتری دارند که زاویه در صورتشان ایجاد نکند چرا که حالت صورتشان زاویه دار است. این افراد باید طوری چتری بگذارند که کناره ها بلند تر باشد و حالتی گردتر به چهره شان بدهد. از یکدست کوتاه کردن چتری هایتان در این فرم صورت اجتناب کنید.
در نهایت باید به مدل موهایتان و اینکه چقدر می توانید زمان صرف حالت دادن و رسیدگی به چتری هایتان کنید نیز دقت داشته باشید. همچنین به اینکه از این تغییر چه می خواهید نیز فکر کنید، آیا می خواهید جوانتر یا مسن تر به نظر برسید؟ به ظاهر فعلیتان دقت کنید و ببینید می خواهید چه چیزی در آن تغییر کند و آیا چتری زدن موهایتان این کار را برایتان انجام می دهد یا خیر.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه