بانوی مدل بعد از ابتلا به عفونت، در مورد برس های آرایشی هشدار می دهد

written by بانوی شهر 11 دی 1395
بانوی مدل بعد از ابتلاء به عفونت، در مورد برس های آرایشی هشدار میدهد.

بیشتر ما فکر می کنیم که مدلها جذابترین مدل زندگی را دارند لباس های فانتزی، عکس در مناطق استوایی، موی زیبا، و آرایش های خیره کننده چرا تحسین نکنیم؟

اما برای یکی از بانوان مدل، ماجرا به یک عارضه جانبی ناسالم می انجامد : ( عفونت استاف در چشم  گل مژه چرکی )

این مدل “پیج”  می گوید : ” مدل ها اغلب اوقات خوشی را سپری می کنند. با این حال خطراتی در کمین سلامت و بهداشت آنهاست، آرایشگرها و هر حتی خود مدل ها وقتی از تسترها استفاده می کند غالبا موارد بهداشتی را نادیده می گیرند”.

برس های آرایشی - شادابی و سلامتی

پیج در پست خود آورده است که کارهایی غیربهداشتی را مشاهده کرده بود و با آرایشگران در مورد آنها بحث هم کرده است با این حال بر اثر بی توجهی منجر به ایجاد عفونت در چشمان وی شده اند.

” من نمی خواهم کسانی را که با آنها هر روز کار می کنم به باد انتقاد بگیرم. فقط می خواهم اهمیت بهداشت را به آرایشگران گوشزد کنم”.

دکتر جین ادموند، چشم پزشک در تگزاس و سخنگوی بالینی آکادمی چشم پزشکی آمریکا، می گوید آرایش عفونی چشم می تواند انواع عفونت ها را به دنبال داشته باشد : چشم صورتی، ورم ملتحمه باکتریایی، التهاب پلک ها یا حتی عفونت قرنیه، می توانند بینایی را از شما بگیرند.

برس های آرایشی - شادابی و سلامتی

جین ادموند می گوید : “بیشتر مواد آرایشی چشمی، حاوی نگهدارنده هایی هستند که از وقوع این قبیل احتمالات جلوگیری می کنند؛ اما بعد از سه یا چهار ماه این نگهدارنده ها از بین می روند. درحالیکه بیشتر ما ریمل های تاریخ گذشته را در کشو میزمان داریم”.

بیشتر بخوانید:  روغن های طبیعی که برای مو مفید هستند را بشناسید

گرچه استفاده از ریمل تاریخ گذشته ممکن است باعث ایجاد عفونت نشود، لیکن هر محصولی که توسط چند نفر استفاده می شود، میتواند منجر به عفونت شود.

برای مثال، اگر به یک آرایشگر حرفه ای مراجعه کنید، حتی اگر از یک ابزار یکبار مصرف و تمیز، مانند برس ریمل، استفاده می کنید، ممکن است اشخاص دیگری برس یکبار مصرف خود را بارها در تیوب فرو کرده باشند.

برس های آرایشی - شادابی و سلامتی

ادموند به شما توصیه می کند نهایت احتیاط را هنگام استفاده از محصولات چشم بکار ببرید.

او میگوید : ” تست کردن لوازم آرایش تستر، در اطراف چشم بسیار خطرناک است و من به افراد توصیه می کنم اینکار را نکنند”. گرچه تست کردن یک لوسیون یا لاک ناخن زیاد ایجاد نگرانی نمی کند، اما وقتی نوبت به چشم می رسد باید احتیاط بیشتری به خرج داد.

ادموند خاطر نشان کرد که وقتی یک آرایشگر حرفه ای شما را آرایش می کند، باید برای هر مراجعه کننده از یک ریمل جداگانه، و همچنین مواد جدید، استفاده کند. اگر از این بابت نگرانید، ریمل خود را همراه ببرید و یا از آرایشگر بخواهید از مواد شخصی خودتان استفاده کند.

پیج می نویسد: “بررسی کنید که همه چیز بر اساس استاندارد شما تمیز شده باشد. حتی اگر کسی این نگرانی شما را به سخره بگیرد. این اولین باری نیست که من از یک برس آرایشی کثیف بیمار می شوم و شک دارم که آخرین بار هم باشد. اما لطفا هر بار که به یک کیت آرایش نزدیک می شوید، این را در نظر داشته باشید تا بتوانید صحت و سلامتی خود را حفظ کنید”.

بیشتر بخوانید:  درمان های گیاهی سنگ کلیه

وقتی نوبت به محصولات زیبایی میرسد، بهتر است یکبار در ماه، زمانی را صرف تمیز کردن برس ها کنید تا از تماس آلودگی، چربی و باکتری با پوست و چشمانتان در امان بمانید.

در نهایت، اگر فکر کردید که به عفونت دچار شده اید، بلافاصله با یک چشم پزشک تماس بگیرید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه