5 روش طبیعی برای از بین بردن خارش سر

written by ویدا نورمحمدیان 26 شهریور 1396
5 روش طبیعی برای از بین بردن خارش سر

اگر با خارش سر مواجه شدید علاوه بر اینکه می توانید از آب لیمو برای کاهش خارش سر استفاده کنید، می توانید یکی از روش های زیر را نیز برای از بین بردن خارش امتحان کنید.

1 ) آلوئه ورا راهی برای از بین بردن خارش سر

ژل آلوئه ورا آرام کننده است و خاصیت ضد خارش و ضد التهاب دارد. این ژل می تواند به آسانی خارش سر را برطرف کند. ژل آلوئه ورا دارای گیلگوپروتئین است که این ماده باعث مرطوب شدن پوست میشود و همچنین خاصیت محافظتی دارد. آلوئه ورا همچنین خواص ضد باکتری نیز داشته و از پوست سر در برابر میکروب ها و بوجود آمدن انواع قارچ ها محافظت می کند.

2 ) روغن نارگیل برای کاهش خارش سر

خشک بودن پوست سر باعث بوجود آمد خارش در سر می شود، در این مواقع روغن نارگیل می تواند درمان خوبی برای از بین بردن خارش سر باشد چرا که به خوبی می تواند این خشکی پوست را از بین ببرد و التهاب و قرمزی پوست را برطرف کند. خواص ضدباکتریایی روغن نارگیل باعث می شود از بوجود آمدن عفونت های پوستی جلوگیری شود عفونت های پوستی نیز از جمله مواردی هستند که باعث خارش سر می شوند. روغن نارگیل نه تنها خارش سر را کم می کند بلکه می تواند پوست سر و همچنین موها را نرم و مرطوب نگه دارد.

3 ) جوش شیرین راهی برای از بین بردن خارش سر

همانطور که بارها گفته شده است ، نیاز است که از پوست لایه برداری شود . وقتی سلول های مرده سر جایشان قرار بگیرند باعث می شوند پوست به مرور زمان به خارش بیفتد. جوش شیرین ماده ایست که می تواند این کار را برای شما انجام دهد. هم پوستتان را تمیز و ضدعفونی می کند هم سلول های مرده پوست سر را از بین می برد. در عین حال می تواند مقدار pH پوست را تنظیم کند.

4 ) سرکه سیب برای کاهش خارش سر

سرکه سیب میزان pH پوست را تنظیم می کند و خشکی پوست را برطرف کرده و باعث کاهش خارش سر می شود. اگر پوست سرتان دچار عفونت شده باشد سرکه سیب به خوبی می تواند آن را از بین ببرد و التهاب آن را کم کند. سرکه سیب همچنین یک پاک کننده طبیعی بوده که میکروبهای لابه لای مو و پوست سر را از بین می برد.

5 ) ماسک آووکادو و موز برای کاهش خارش سر

اگر خشکی بیش از حد سر و یا موخوره دلیل اصلی خارش سر شما است، از میوه های مغذی کمک بگیرید و یک ماسک مرطوب کننده و آبرسان برای موهایتان بسازید. یکی از این ماسک ها با استفاده از موز و آواکادو تهیه می شود. موز  گزینه ای مناسب برای از بین بردن خارش سر است اما همچنین می تواند نقش یک نرم کننده طبیعی را برای موهایتان ایفا کند. خواص مغذی و مرطوب کنندگی موز باعث می شود تا عفونت های روی پوست سر و موخوره درمان شود. آووکادو نیز نقش مرطوب کنندگی را ایفا می کند و باعث نرم شدن پوست  و موهایتان خواهد شد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه