ایده هایی برای استفاده از رنگ تیره بر دیوارها

written by بانوی شهر 4 فروردین 1396
ایده هایی برای استفاده از رنگ تیره بر دیوارها

گاهی نیاز هست درباره رنگ سفید دیوارها تصمیم جدیدی بگیرید. از رنگ تیره نترسید، با یک دکور مناسب و استفاده از رنگ مناسب می توانید بهترین نتیجه را از یک ترکیب رنگی تیره بگیرید.

1 ) اتاق غذاخوری با رنگ خاکستری تیره

 رنگ تیره بر دیوارها - زندگی بانوی شهر

با اینکه در این دکور از رنگ تیره برای دیوارها استفاده شده است اما فضا تاریک نشده و همانطور که می بینید حالتی رسمی و با کمک لوستر بزرگ کاملا حالت مجلل به خود گرفته است. صندلی ها و چهارچوب شومینه و سقف، سفید انتخاب شده اند تا در این تیرگی به خوبی نمایان شوند.

2 ) در ورودی به رنگ مشکی براق

 رنگ تیره بر دیوارها - زندگی بانوی شهر

شاید مشکی بودن در، خیلی به چشم بیاید اما قرار گرفتن آن در کنار زمینی که بسیار صیقلی و سفید است تضاد زیبایی ایجاد کرده است. همانطور که مشاهده می کنید از دو صندلی در رنگ سفید نیز در کنار دیوارها استفاده شده است تا این یکدست بودن تیرگی فضا گرفته شود.

3 ) اتاق خواب مشکی

 رنگ تیره بر دیوارها - زندگی بانوی شهر

اولین چیزی که در این اتاق خواب به چشم می خورد طرح خلاقانه کتابخانه روی دیوار است که در حقیقت یک طرح کاغذ دیواری است. اگر در اتاقتان فضای کافی برای قرار دادن یک کتابخانه پر از کتاب ندارید می توانید از چنین طرحی استفاده کنید. مجسمه های سر از دیوار بیرون آورده هم تمی هنری تر به این اتاق خواب داده اند. قاب های طلایی در برابر تیرگی دیوارها مقاومت می کند و باعث می شود فضا از تیرگی خارج شود.

4 ) آشپزخانه مشکی

 رنگ تیره بر دیوارها - زندگی بانوی شهر

کابینت های به کار رفته در این آشپزخانه رنگی مشکی براق هستند و در کنار آنها لوازم آشپزخانه با جنس نیکل و رنگ روشن نقره ای استفاده شده اند تا هارمونی تیرگی و روشنی در فضا برقرار شود. با چیدن وسایل زیبا در رنگ سفید می توان این آشپزخانه را به فضایی لوکس و مجلل تبدیل کرد.

5 ) اتاق نشیمن شکلاتی

 رنگ تیره بر دیوارها - زندگی بانوی شهر

دیوارهای این اتاق نشیمن در رنگ تیره قهوه ای تزیین شده است. اما همانطور که می بینید از پنجره نور کافی داخل اتاق وارد می شود و مبلمان و صندلی نیز با رنگ سفید به خوبی نمایان هستند. برای اینکه این دکور کمی از یکرنگی خارج شود از کوسن های قرمز و طرح دار استفاده شده است تا دکور مدرن تری پدید آید.

6 ) آشپزخانه سبز تیره

 رنگ تیره بر دیوارها - زندگی بانوی شهر

این آشپزخانه اوپن طوری طراحی شده است که بخشی از اتاق نشیمن بحساب می آید بنابراین باید در تزیین و انتخاب رنگ هوشمندانه عمل کرد. دیوار و کابینت ها در این آشپزخانه، سبز تیره انتخاب شده اند و در کنار آن، اوپن آشپزخانه در طرح چوبی روشن به کار رفته است که تضاد و هماهنگی خوبی در این فضا ایجاد کرده است.

7 ) اتاق خواب مشکی

 رنگ تیره بر دیوارها - زندگی بانوی شهر

نمونه ای دیگر از اتاق خوابی را می بینیم که دیوارهای آن مشکی رنگ شده است. اما اثری از تیرگی در این فضا دیده نمی شود، چرا که کفپوش اتاق سفید و به اندازه کافی روشن است. در کنار آن تخت خواب نیز با یک پرده تزیین شده است که هر دو سفید هستند و فضای اتاق خواب را روشن می کنند.

8 ) اتاق نشیمن با دیوارهای تیره مخملی

 رنگ تیره بر دیوارها - زندگی بانوی شهر

در دکور این اتاق از وسایل تیره استفاده شده است. همانطور که می بینید مبلمان نیز رنگی تیره اما براق و خیره کننده دارند. میز و چراغ خواب کنار مبل نیز مشکی هستند. اما فضای اتاق تیره و غمگین به نظر نمی رسد، برقی که در دکور این اتاق وجود دارد آن را جذاب تر کرده است. مانند برق رنگ طلایی پایه ی چراغ خواب یا رنگ تیره روشن طلایی و سبزی که در پرده ها دیده می شود، کوسنی که هماهنگ با رنگ طلایی به کار رفته در اتاق انتخاب شده است.

9 ) اتاق کار با دیوارهای قهوه ای

 رنگ تیره بر دیوارها - زندگی بانوی شهر

در این اتاق علاوه بر اینکه قهوه ای در کنار رنگ روشن و همیشگی سفید به کار رفته است بلکه به خوبی با رنگ صورتی صندلی و پایه های چراغ ها ست شده است و ترکیبی زیبا و دلنشین ایجاد کرده است.

10 ) اتاق غذاخوری با دیوارهای آبی تیره 

 رنگ تیره بر دیوارها - زندگی بانوی شهر

همانطور که در دکورهای دیگر دیده شد، در این دکور نیز از میز و صندلی های سفید در کنار رنگ آبی تیره استفاده شده است که تضاد رنگی زیبا و هماهنگ ایجاد شود. بدنه ساعتی که در کنار دیوار قرار گرفته است با رنگ سفید حالتی خاص و جذاب به دیوار می دهد و آن را از یکدست تیره بودن خارج می کند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه