چطور از پیاز برای تقویت مو استفاده کنیم؟

written by ویدا نورمحمدیان 1 خرداد 1396
چطور از پیاز برای تقویت مو استفاده کنیم

همانطور که گفته شد، پیاز برای رشد و تقویت مو مفید است و همچنین می تواند از ریزش مو نیز جلوگیری کنید. با استفاده چند باره از آب پیاز، کاملا متوجه تغییر در رشد موهایتان خواهید شد، چراکه این محصول هیچ ماده غیر طبیعی و مضری ندارد. اما اگر می خواهید نتیجه بهتری نیز بگیرید می توانید پیاز را با مواد طبیعی و مفید دیگر نیز ترکیب کنید تا مواد مغذی و مفید بیشتری به موهایتان برسانید. در ابتدا پیاز را در یک مخلوط کن ریخته و تا جای ممکن آن را به حالت مایع در بیاورید. سپس با یکی از موادی که گفته می شود ترکیب کنید :

1 ) ترکیب پیاز و عسل

استفاده از پیاز برای تقویت مو - شادابی و سلامتی

در این ترکیب باید همانطور که گفته شد ابتدا آب پیاز را از مواد جامد آن جدا کرده و با عسل تازه ترکیب کنید. باید مطمئن شوید که این دو ماده به خوبی با هم ترکیب شده اند و در کنار آنها هیچ ماده دیگری از جمله آب اضافه نکنید. شاید این کار کمی خوشایند نباشد ولی باید محلول بدست آمده را روی پوست سرتان بمالید و سپس با یک شانه موهایتان را از ریشه شانه کنید تا ترکیبی که به پوست سرتان زدید یکجا جمع نشود و لا به لای موها برود. این ترکیب حداقل باید یک ربع روی سر بماند تا به خوبی جذب شود، سپس موهایتان را بشویید.

2 ) استفاده از عصاره پیاز بعنوان شوینده مو

برای برخی از افراد ممکن است استفاده مستقیم از پیاز روی مو کمی ناخوشایند باشد و به دلیل اینکه پیاز در چشم سوزش ایجاد می کند ، استفاده مداوم از این ماده کمی دردسر سازشود. با استفاده از شوینده مویی که عصاره پیاز را به خود گرفته است به خوبی می توان از تمام خواص پیاز برای مو بهره مند شد. برای تهیه این شوینده باید کارهای زیر را انجام داد :

  • ابتدا سه پیاز را خرد کرده و در یک لیتر آب بریزید و بگذارید تا جوش بیاید. ده دقیقه می تواند زمان مناسبی برای جوشیدن این دو ماده با هم باشد.
  • سپس بگذارید کمی خنک شود. پیازها را از مایع جدا کنید.
  • از مایع برای شستشوی موهایتان استفاده کنید. کمی آن را روی سر ریخته و همانند شامپو بمالید ، بگذارید چند دقیقه بماند و بشویید.
  • پس از آن می توانید در مرحله بعد برای اینکه موهایتان بو و حالت بهتری بگیرد شامپو نیز به سرتان بزنید و بشویید.
  • این کار را هر بار که حمام می کنید، انجام دهید تا نتیجه را خیلی زود متوجه شوید.

3 ) ماسک موی پیاز و روغن نارگیل

استفاده از پیاز برای تقویت مو - شادابی و سلامتی

این ماسک مو علاوه بر اینکه می تواند برای رشد مو مفید باشد بلکه بخاطر وجود روغن نارگیل، مو را نرم و صاف  نیز می کند. برای تهیه این ماسک مو مواد زیر مورد نیاز است :

  • یک قاشق غذاخوری آب پیاز
  • دو قاشق چایخوری روغن نارگیل
  • چند قطره روغن اسانس برای معطر کردن ترکیب ( به دلخواه )

ابتدا آب پیاز را با روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس روغن اسانس را به آن اضافه کنید. اگر چه اضافه کردن این روغن در این ترکیب اجباری نیست اما برای اینکه بوی پیاز را از بین ببرد و ترکیب بدست آمده را معطر کند استفاده می شود.محلول بدست آمده را به ساقه موها بمالید. این محلول را همانند ترکیبات دیگر به کاسه سر و پوست سرتان نزنید بلکه فقط به ساقه موها بمالید. باید بگذارید تا ماسک مو به مدت یکساعت روی موها بماند سپس آن را با آب گرم بشویید. پس از آن  به موهایتان شامپو بزنید.

4 ) ترکیب پیاز و روغن زیتون

مواد لازم برای این ترکیب :

  • آب پیاز
  • پنج قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • دو عدد زرده تخم مرغ

همانند بقیه ترکیبات کافیست این مواد را با هم مخلوط کنید و سپس روی کاسه سر بمالید. سپس پوست سرتان را به آرامی و با حرکات دایره ای شکل ماساژ دهید. بگذارید این محلول حداقل نیم ساعت روی موها بماند سپس با آب گرم بشویید و اگر دوست داشتید شامپو بزنید.

روغن زیتون موجود در این ترکیب می تواند جلوی ریزش مو را بگیرد و پیاز نیز به خوبی می تواند به رشد مو کمک کند. با این ترکیب نه تنها رشد موهایتان سریع تر می شود بلکه ریزش موها نیز کاهش میابد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه