لوازم آرایشی و زیبایی که کاملا اشتباه استفاده می کنید

written by بانوی شهر 21 اسفند 1395
لوازم آرایشی و زیبایی - مد و زیبایی

شاید تا به امروز به تمام نکات آرایشی و زیبایی عمل کرده اید، بهترین لوازم آرایشی و زیبایی را خریداری کرده اید و به مراقبت از پوست و موی خود می پردازید. اما می دانید حتی بهترین لوازم آرایش نیز با استفاده اشتباه، میتواند عملکردی ضعیف و یا حتی برعکس روی پوست یا سلامتی شما داشته باشند؟ ما در این مطلب چند اشتباه که شما هم ممکن است مرتکب شوید و یا اصلا نمی دانید را به اطلاعتان می رسانیم.

  • سنجاق سر

لوازم آرایشی و زیبایی - مد و زیبایی

حتما تعجب می کنید وقتی نام این وسیله را در لیست لوازمی که اشتباه استفاده می کنید می بینید. حتما برای شما هم پیش آمده سنجاق سر را به موهایتان بزنید اما بعد از مدتی از هم باز شود، اینطور به نظر می رسد که این سنجاق ها هیچوقت سر جایشان نمی ایستند. اما این بخاطر آنست که شما آنها را برعکس به موهایتان می زنید.وقتی سنجاق سر به موهایتان می زنید سمت بسته آن باید روی سرتان قرار بگیرد نه سمت باز آن. اگر می خواهید موهایتان به همان حالتی که سنجاق زده اید بهتر بایستد کمی به آن اسپری مو بزنید تا سفت و محکم بماند و نگران افتادن یا باز شدن سنجاق سر نباشید.

  • کرم دور چشم

لوازم آرایشی و زیبایی - مد و زیبایی

کرم دور چشم یکی از مواردیست که بارها به استفاده از آن تاکید داشتیم، اما برخی از افراد این ماده را با فشار و خشونت دور چشمانشان می زنند. پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است باید به ملایم ترین شکل ممکن با آن رفتار کنید. زمانیکه از کرم دور چشم استفاده می کنید این را بدانید که نیازی نیست این کرم را به مقدار زیاد بزنید، لایه نازکی از کرم دور چشم را استفاده کنید و برای کرم زدن از انگشت حلقه استفاده کنید. انگشت را از گوشه خارجی به سمت گوشه داخلی چشم بکشید و این کار را به آرامی انجام دهید.

  • کرم ضد آفتاب

لوازم آرایشی و زیبایی - مد و زیبایی

اول از همه، اگر از کرم ضد آفتاب به طور روزانه استفاده نمی کنید از همین حالا این کار را شروع کنید. زمانیکه درباره جلوگیری از چروک، لکه های بوجود آمده از طریق آفتاب و سرطان پوست  صحبت می کنیم، کرم ضد آفتاب بهترین دوست شماست. از کرم ضد آفتاب هر روز استفاده کنید، چه هوا ابری باشد چه آفتابی.

بیشتر بخوانید:  نکات آرایشی برای پوشاندن لک های روی پوست

اما اگر به طور روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید به یاد داشته باشید که باید هر چند ساعت یکبار آن را تجدید کنید بخصوص اگر ساعات زیادی را خارج از خانه می گذرانید.

  • اسکراب صورت

لوازم آرایشی و زیبایی - مد و زیبایی

محصولات لایه بردار پوست و اسکراب ها بسیار مفید هستند اما استفاده مداوم از آنها به صورت صدمه می زند. اسکراب های لایه بردار فقط باید دو یا سه بار در هفته استفاده شوند. استفاده بیش از حد از این محصولات باعث خشک شدن پوست می شود.

  • فرمژه

لوازم آرایشی و زیبایی - مد و زیبایی

هیچگاه فرمژه را بعد از ریمل زدن نزنید. زمانیکه شما به مژه هایتان ریمل می زنید حالت خشک و شکننده می گیرند و وقتی که شما پس از اینکار فرمژه می زنید مژه هایتان را در خطر قرار می دهید. اگر اول فرمژه بزنید بعد ریمل، هم مژه ها حالت بهتری می گیرند هم از صدمه دیدنشان جلوگیری می کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه