6 راهکار ساده برای رهایی از اعتیاد به موبایل

written by لاوین قریشی 7 مهر 1398
اعتیاد به موبایل

امروزه اعتیاد به موبایل به موضوع رایجی تبدیل شده است. برای هر کاری از خرید و خبر رسانی گرفته تا دویدن و یوگا یک اپلیکیشن جداگانه روی موبایلمان داریم. با این اوصاف هیچ جای تعجبی نیست که موبایل هایمان تبدیل به ادامه ی شخصیت، ذهن و بدنمان شده اند.

قطعا تا الان می دانید که چرا باید از موبایلتان جدا شوید، گفتن ندارد که تحقیقت نشان می دهد جوانان بین 18 تا 25 سال در روز بیش از 100 پیامک می فرستند و روزی 60 بار موبایلشان را چک می کنند. تمام برنامه های مهمانی و دید و بازدیدها تبدیل شده به دور هم نشستن و هرکسی با موبایل خود مشغول به خواندن یا شنیدن مطلبی است. در بهترین حالت ممکن است مطلب جالبی را از روی موبایل به هم نشان دهیم.

در این مقاله از راهکاری اصولی برای ترک اعتیاد به موبایل به شما سخن خواهیم گفت.

6 تکنیک جادویی برای رهایی از اعتیاد به موبایل

تنها بیرون بروید

با 6 راه ساده از موبایلتان جدا شوید

هر از چندگاهی که بیرون می روید، برای خرید کوچکی از سوپرمارکت یا کارهای دیگر اطراف خانه، موبایل را همراهتان نبرید. فقط کافیست امتحانش کنید. به شدت احساس رهایی خواهید کرد و بیشتر متوجه اتفاقات دور و برتان می شوید و لذت بیشتری می برید.

خبر نگیرید

با 6 راه ساده از موبایلتان جدا شوید

می توانید همه ی آلارم ها و خبرها ( نوتیفیکیشن ها) را قطع کنید. همه ی ما چندین اپلیکیشن روی موبایلمان داریم. جدای از صدای پیامک و دریافت ایمیل و تلگرام، کلی صداهای بی استفاده دیگر هست که می توانیم آن ها را قطع کنیم و خودمان هر وقت لازم شد سراغشان برویم. با این کار جلوی مزاحمت های گاه و بی گاه این برنامه ها را می گیریم و از کاری که در دنیای واقعی می کنیم لذت می بریم.

زمان را به عقب برگردانید

با 6 راه ساده از موبایلتان جدا شوید

چند وقت است که یک کتاب چاپی واقعی نخوانده اید؟ گاهی باید یک کتاب یا یک مجله یا روزنامه واقعی بخرید و به جای اسکرول کردن خبرها یا یک کتاب الکترونیکی، کاغذ و جوهر واقعی را دوباره تجربه کنید.

برای رهایی از اعتیاد به موبایل باشگاه بروید

با 6 راه ساده از موبایلتان جدا شوید

شاید برای خیلی ها ورزش کردن ناخوشایند باشد و اصلا حوصله اش را نداشته باشند، اما یک چیز در مورد رفتن به باشگاه واقعا مفید است. ورزش کردن برای شما حداقل یک ساعت دوری از موبایل را به همراه خواهد داشت. حتما قانون بدون موبایل را در باشگاه رعایت کنید.

خاموشی بدهید

با 6 راه ساده از موبایلتان جدا شوید

برای خودتان یک ساعت خاموشی تعریف کنید. یعنی یک ساعت قبل از خواب هر گونه وسیله الکترونیکی را خاموش یا از خود دور کنید. قطعا خواب بهتری هم تجربه می کنید و گامی مهم را برای ترک اعتیاد به موبایل تجربه می کنید.

قبل از خواب کمی حرکات کششی یا یوگا انجام دهید، با همسر یا دیگر اعضای خانواده حرف بزنید، شمع روشن کنید و کتاب یا مجله بخوانید. در زندگی واقعی خیلی اتفاقات بیشتری از صفحه موبایل در جریان است.

برای ترک اعتیاد به موبایل یک ساعت زنگ دار بخرید

با 6 راه ساده از موبایلتان جدا شوید

این کار باعث می شود لااقل صبح ها اولین چیزی که می بینید صفحه موبایل نباشد. اول صبح قهوه یا چای را با خواندن روزنامه  شروع و صبح را احساس کنید. این کمترین کاری است که می توانید برای آغاز یک روز بدون مزاحمت بکنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه