13 کاری که افراد دارای ذهن قوی انجام نمی دهند

written by بانوی شهر 29 دی 1395
13 کار که افراد دارای ذهن قوی انجام نمی دهند.

افرادی که ذهن قوی دارند، از چند لحاظ متفاوت از دیگرانند. اغلب اوقات، بهترین راه درس گرفتن از این افراد، مشاهده رفتار و اعمالی است که از آنها اجتناب می کنند. در اینجا 13 کار را که افراد دارای ذهن قوی انجام نمی دهند، مرور می کنیم.

1 ) افراد دارای ذهن قوی در شرایط سخت تسلیم نمی شوند.

یکی از مهمترین ویژگی های افراد دارای ذهن قوی، انعطاف پذیری و توانایی ادامه کار در صورت مواجه با موانع است. این ویژگی را در سرسخت ترین افراد دنیا، مانند ملوانان نیروی دریایی، می بینیم.

2 ) افراد دارای ذهن قوی به دیگران حسد نمی ورزند.

حسادت به موفقیت های دیگران، هدر دادن وقت است. هر کس استعدادها و توانایی های منحصر به خود را دارد. شما باید روی اهداف و رویاهای خود تمرکز کنید و سعی نکنید با استانداردهای دیگران به موفقیت برسید.

3 ) اشتباهات خود را تکرار نمی کنند.

هر کس مرتکب اشتباه می شود. اما آنچه افراد دارای ذهن قوی را متمایز از بقیه می کند، اینست که اشتباهات خود را تکرار نمی کنند و از آنها درس می گیرند. شما باید اشتباه را بخشی از فرایند یادگیری بدانید. این بدان معناست که از هر اشتباه درس بگیرید و به جلو گام بردارید.

4 ) تقصیرات خود را به گردن دیگران نمی اندازند.

مقصر دانستن دیگر افراد، خانواده، رئیس تان، و یا دولت برای مشکلات خود، کاری بی فایده است. افراد موفق و دارای ذهن قوی مسئولیت موفقیت ها و شکست های خود را می پذیرند و گناه خود را به گردن دیگران نمی اندازند.

بیشتر بخوانید:  درمان های گیاهی سنگ کلیه

5 ) افراد دارای ذهن قوی از ریسک نمی هراسند.

اگر می خواهید در هر چیزی موفق شوید، باید ریسک های حساب شده مشخصی را بپذیرید. زندگی در رکود و راحتی نمی تواند ملازم پیشرفت باشد. به همین دلیل است که قویترین افراد از لحاظ ذهنی، مایل به پذیرفتن ریسک در حوزه های مهم زندگی هستند.

6 ) عجول نیستند.

صبر و تحمل در رسیدن به موفقیت و لذت، از ویژگی های اساسی افراد دارای ذهن قوی است. افرادیکه عجول هستند و در صورت عدم کسب فوری لذت و موفقیت تسلیم می شوند، به بلندای زندگی نمی رسند.

7 ) در گذشته زندگی نمی کنند.

برای داشتن ذهنی قوی، تمرکز بر زمان حال و آینده از ضروریات است. گذشته می تواند به شما درس بیاموزد، اما اگر دائم حسرت روزهای خوب گذشته را می خورید، از زندگی جا خواهید ماند.

8 ) افراد دارای ذهن قوی، برای کسب رضایت دیگران زندگی نمی کنند.

اگر همیشه سعی در خوشحال کردن خانواده، دوستان و یا همکاران دارید، مشکل می توانید به زندگی و سرنوشت خود برسید. به همین دلیل است که قویترین و موفق ترین افراد از لحاظ ذهنی، خوشحال کردن بقیه را تبدیل به عادت برای خود نمی کنند.

9 ) در برابر تغییر مقاومت نمی کنند.

دنیا به سرعت در حال تغییر است و برای همقدم شدن با آن باید سازگاری پیشه کرد. این تغییر شامل ایده ها، نگرش ها و همچنین پیشرفتهای تکنولوژیکی است.

10 ) همیشه با مردم در ارتباط نیستند.

اگرچه می توان چیزهای زیادی را از دیگران، رسانه و اینترنت آموخت، اما برای شارژ مجدد، به تنهایی نیاز است. شواهد نشان داده است که افرادیکه از تنهایی نمی هراسند، خلاق ترند و استقلال بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید:  2 اشتباه که بعد از سن 40 سالگی باعث ایجاد چربی دور شکم می شود

11 ) افراد دارای ذهن قوی، همرنگ جماعت نمی شوند.

وقتی نوبت به اقدام و حتی ایده پردازی می رسد، افراد از لحاظ ذهنی قوی، ذهنی مستقل دارند. آنها در فکر و عمل زیاد مقلد دیگران نیستند.

12 ) فاجعه ساز نیستند.

فاجعه سازی به معنای انتظار بدترین اتفاقات است. گرچه آماده شدن برای مشکلات احتمالی منطقی به نظر می آید، اما اگر فعالانه منتظر فاجعه هستید، بدانید که فاجعه سازی ویرانگریست و با این کار فرصت های بالقوه را از دست خواهید داد.

13 ) افراد از لحاظ ذهنی موفق، کارهای خود را به تعویق نمی اندازند.

افراد دارای ذهن قوی می دانند که به تعویق انداختن کارها آنها را در دستیابی به اهدافشان کمک نخواهد کرد. اگر تمایل به تعویق انداختن کارها دارید باید این را به خود بقبولانید و کارهای به تعویق افتاده را همین اکنون انجام دهید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه