راههای افزایش قد در بزرگسالان

written by ژاله نوذری 5 خرداد 1397
افزایش قد در بزرگسالان

افزایش قد افراد در سن رشد و در نتیجه ­ی ترشح هورمون رشد صورت می‌گیرد. رشد قد به وضوح تحت تاثیر عوامل مربوط به ژنتیک و ترشح هورمون ها در سن رشد و دوره بلوغ قرار دارد، با این حال عوامل محیطی مانند تغذیه و ورزش نیز می توانند اثرگذار باشند. این عوامل در بزرگسالی می‌توانند جز راه های افزایش قد باشند. بانوی شهر شما را با این روش ها آشنا می سازد.

تغذیه و افزایش قد در بزرگسالی :

داشتن رژیم غذایی سالم غنی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، مرغ و محصولات لبنی می تواند تمام مواد مغذی ضروری مانند کلسیم، پتاسیم، روی، منگنز، ویتامین C، فسفر و پروتئین هایی که برای تحریک رشد و افزایش قد ضروری هستند را تامین کند.

محصولات لبنی

افزایش قد - زندگی بانوی شهر

شیر و سایر محصولات لبنی مثل پنیر و ماست برای رشد ضروری بوده و حاوی مواد مغذی ضروری برای افزایش قد مثل کلسیم، پروتئین و ویتامین A،B،D و E هستند. کلسیم برای رشد و نگهداری استخوان های سالم و قوی ضروری است، بنابراین توصیه می شود حداقل 2 لیوان شیر در روز بنوشید و سایر محصولات لبنی را در رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

تخم مرغ

افزایش قد - زندگی بانوی شهر

لیست غذاهای رژیم مخصوص افزایش قد، بدون تخم مرغ ناقص است. تخم مرغ یک منبع ارزان و راحت برای تامین پروتئین با کیفیت بالا بوده، که برای رشد مطلوب ضروری است. تخم مرغ مهمترین منبع ویتامین D، کلسیم و ویتامین B2 یا ریبوفلاوین میباشد و همه این موارد در ایجاد استخوان های قوی به بدن کمک می کنند. اگر می خواهید قد شما افزایش یابد، توصیه می شود که روزانه 3 تا 6 سفیده تخم مرغ مصرف کنید.

مرغ

افزایش قد - زندگی بانوی شهر

اگر در سن 25 سالگی در تلاش برای افزایش قد خود هستید، مرغ یکی از بهترین گزینه ها در این مورد است. مرغ غنی ترین منبع طبیعی پروتئین است که به ساخت بافت ها و عضلات کمک می کند. فردی که در تلاش برای افزایش قد می باشد، باید هر روز حداقل 50 گرم مرغ مصرف کرده تا پروتئین با کیفیت بالا جذب کند.

سویا

افزایش قد - زندگی بانوی شهر

سویا یکی دیگر از مواد مغذی است که باعث افزایش قد می شود. سویا یک منبع غنی از پروتئین، ویتامین ها، فیبر و کربوهیدرات است که مواد غذایی کامل را برای بهبود سلامت کلی بدن فراهم می سازد. همچنین پروتئین موجود در سویا باعث افزایش وزن و تراکم استخوان و بافت که برای افزایش قد ضروریست می شود.

موز

افزایش قد - زندگی بانوی شهر

موز میوه ای شگفت انگیز برای افزایش قد است و به عنوان یک منبع غنی از مواد معدنی مانند پتاسیم، منگنز و کلسیم به شمار میرود. پتاسیم موجود در موز، موجب محافظت از استخوان ها و دندان ها گردیده و همچنین تاثیر مضر سدیم را بر استخوان ها خنثی می کند. همچنین کمک می کند تا غلظت کلسیم در استخوان ها حفظ شود. منگنز موجود در موز باعث بهبود سلامت و متابولیسم استخوان شده، باکتری های پروبیوتیک کلسیم را از غذا جذب می کند و از این طریق باعث تقویت استخوان های سالم می گردد. کلسیم موجود در موز از شکستگی استخوان ها جلوگیری کرده و باعث تقویت آنها می شود.

جو

افزایش قد - زندگی بانوی شهر

درست مانند سویا، جو نیز یک منبع گیاهی پرطرفدار پروتئینی بوده که برای افزایش قد و توده عضلانی بسیار مهم است. مواد غذایی غنی از پروتئین مانند جو به ترمیم استخوان ها و بافت ها کمک و همچنین در ایجاد بافت های جدید نقش دارند.

ورزش و افزایش قد در بزرگسالان:

اگر چه افزایش قد افراد به سن رشد بستگی دارد، با این حال تمرینات کششی – عضلانی خاصی وجود دارد که می تواند طول عضله را افزایش داده و حتی بعد از بلوغ شاهد افزایش قد در بزرگسالان باشیم. در اینجا برخی از تمرین های کاربردی برای افزایش قد در بزرگسالان ارائه شده است.

شنا کردن

افزایش قد - زندگی بانوی شهر

یکی از مهمترین تمرین های کاربردی برای افزایش قد، شنا کردن است. شنا تقریبا تمام قسمت های بدن را کشش می دهد و به افزایش قد شما کمک می کند. همچنین یکی از بهترین تمرین ها برای از دست دادن وزن است. حداقل 5 ساعت شنا کردن در هر هفته می تواند شگفتی هایی را در افزایش قد شما موجب شود. اگر شما به تازگی می خواهید این کار را شروع کنید، با راهنمایی یک مربی واجد شرایط آن را یاد بگیرید.

پرش

افزایش قد - زندگی بانوی شهر

انجام پرش بهترین راه برای افزایش قد به شیوه ای موثر است. در طول تمرین های پرش، عضلات ستون فقرات به علت افزایش قدرت پاها از زمین کشیده می شوند. این تمرین موجب خونرسانی بیشتر به استخوان ها و در نتیجه افزایش تراکم استخوان بوده و همچنین هورمون رشد را تحریک می کند.

تمرین ها شامل : طناب زدن، جهش های نقطه ای، جهش های عمودی، جهش اسکات و ورزش هایی مانند بسکتبال

بارفیکس

افزایش قد - زندگی بانوی شهر

بارفیکس یک تمرین ساده و سرگرم کننده برای افزایش قد است. این تمرین را می توان در هر جایی انجام داد. هرچند ممکن است در شروع بسیار سخت باشد، اما شما با تمرین میتوانید این سختی را پشت سر گذارید. آویزان شدن از یک میله افقی با بازوهای کشیده روشی موثر در رسیدن به هدفتان است. برای استفاده از این روش ۱۰ ثانیه در وضعیت یکسان آویزان بمانید و بعد چندین مرتبه این حرکت را تکرار کنید.

روش بهتر آن است که پاها را جمع کرده و چند ثانیه در حالتی موازی با زمین نگه‌ دارید. اگر بخواهید این ورزش اثر مثبتی روی قد شما داشته باشد باید این حرکت را 5تا 6 بار در هفته و هر بار 5 تکرار 20 تا 30 ثانیه ی انجام دهید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه