هفت روش برای افزودن رنگ به دکوراسیون اتاق

written by ویدا نورمحمدیان 22 دی 1398
افزودن رنگ به دکوراسیون

تغییر و افزودن رنگ یکی از بهترین روشها برای تغییر در دکوراسیون اتاق و همچنین روحیه شما است. رنگ ها می توانند شکل و فرم اتاق را عوض کنند. اگر از جمله افرادی هستید که می ترسید از رنگ های جذاب و چشمگیر در دکور خانه استفاده کنید و معمولا سراغ رنگهای خنثی یا سفید و مشکی می روید، باید بدانید که با این حال می توانید با تغییراتی جزیی کاری کنید که فضای اتاقتان رنگی تر و شاداب تر شود. ما به شما هفت روش ساده برای استفاده از رنگ در اتاق هایتان می گوییم.

هفت روش برای افزودن رنگ به دکوراسیون اتاق

رنگ کردن سقف

افزودن رنگ به دکوراسیون

رنگ کردن دیوارها اولین و ساده ترین روش برای رنگی تر کردن دکوراسیون اتاق های خانه به نظر می رسد. اما تنها راه چاره شما رنگ کردن دیوارها نیست.داگر نمی خواهید رنگ دیوارها را تغییر دهید و به دنبال تغییر غیرمنتظره ای هستید می توانید سقف را رنگ کنید و دیوارها را به رنگ سفید باقی بگذارید.

اضافه کردن بالش (کوسن)

افزودن رنگ به دکوراسیون

اگر می خواهید تغییر در فضای اتاق طوری باشد که خیلی سریع به چشم بیاید و در عین حال کوچک باشد می توانید این تغییر رنگ را روی کوس های مبلمان اعمال کنید. شما خواهید دید همین تغییر رنگ کوچک چه تاثیر باورنکردنی در فضا ایجاد می کند. بهترین زمان انجام این کار، زمان تغییر فصل است. شما می توانید در فصل های بهار و تابستان رنگ کوسن ها را روشن و در فصل های پاییز و زمستان آنها را تیره در نظر بگیرید. همچنین طرح دار بودن روکش این کوسن ها نیز کمک بسیاری می کند.

روکش مبلمان

افزودن رنگ به دکوراسیون

مبلمان وسایل مهمی در اتاق پذیرایی هستند، حتی اگر بخواهید آنها رنگی خنثی داشته باشند نیز باز می توانید از دل آنها رنگی جذاب بیرون بکشید. برای اینکار روکش یکی از مبل ها را تغییر دهید. مثلا اگر مبلمانتان به رنگ خنثی خاکی است یکی از مبل های تک نفره را سبز کنید، یا روکش طرح دار رنگی روی آنها بکشید. این تغییر رنگ بسیار چشمگیر خواهد بود.

افزودن رنگ به دکوراسیون با پرده

افزودن رنگ به دکوراسیون

پرده ها نقشی بسزای در دکوراسیون اتاق ها دارند چرا که فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند. اگر اتاق شما کاملا با استفاده از رنگهای خنثی تزیین شده، برای انتخاب پرده یک رنگ جذاب اختصاص دهید، به خوبی خواهد درخشید. پرده ها به خوبی جای مانور و کار کردن دارند. شما می توانید دکورهای متنوعی با پرده های مختلف برای یک فضا ایجاد کنید.

فرش

افزودن رنگ به دکوراسیون

برای افزون رنگ به دکوراسیون اتاق از فرش هایی در طرح و رنگه ای جذاب استفاده کنید. فرش ها نیز همانند پرده ها فضای زیادی را می توانند به خود اختصاص دهند، حتی اگر این فضا روی زمین باشد نیز به خوبی تاثیر خود را در فضای کلی اتاق می گذارد.

خواندن مقاله تغییر دکوراسیون به کمک وسایل مخمل را پیشنهاد می کنیم.

تابلوها و آثار هنری

افزودن رنگ به دکوراسیون

اگر اهل جمع کردن آثار و تابلوهای نقاشی هستید می توانید از آنها برای رنگی تر کردن فضای اتاقتان استفاده کنید. همه دیوارهایتان را خالی نگذارید و همه را نیز پر نکنید. بهتر است فقط یک دیوار را در فضای اتاق به تابلوهای زیبا و رنگارنگ اختصاص دهید.

افزودن رنگ به دکوراسیون با کمک نور

افزودن رنگ به دکوراسیون

نورها نیز می توانند رنگ های متنوعی داشته باشند، هر چند ما از شما نمی خواهیم از یک نور قرمز یا نارنجی برای اطاقتان استفاده کنید اما لوستری که استفاده می کنید می تواند نقش بسزایی در پخش شدن نور در اتاق داشته باشد. طرح و نوع لامپ نیز می تواند فضای اتاق را تغییر دهد. معمولا اتاق هایی که روشنایی بیشتری دارند، رنگهای بیشتری در آنها نمایان هست و کمتر کسل کننده به نظر می رسند. شما حتی می توانید با اضافه کردن یک روبان رنگی به لوستر کاری کنید که نور تابیده شده از آن کمی تغییر کند.

با هم چند دکوراسیون اتاق های رنگی زیبا را می بینیم که می توانیم از آنها برای دکوراسیون خانه مان الهام بگیریم :

افزودن رنگ به دکوراسیونافزودن رنگ به دکوراسیونافزودن رنگ به دکوراسیونافزودن رنگ به دکوراسیونافزودن رنگ به دکوراسیونافزودن رنگ به دکوراسیونافزودن رنگ به دکوراسیون

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه