نکات کلیدی برای حفظ امنیت و سلامت بچه‌ها در تابستان

written by بانوی شهر 30 مرداد 1396
نکات کلیدی برای حفظ امنیت و سلامت بچه‌ها در تابستان

تابستان بدون شک یکی ازهیجان انگیزترین مدت زمان زندگی بچه‌ها است. مدرسه به پایان رسیده است و آنها زمان زیادی دارند که در کنار خانواده و دوستان باشند. از طرفی دیگر، این به معنای دست زدن به کارهای مخاطره‌آمیز بیرون و قرار گرفتن در معرض خطرات جدید است. بنابراین لازمست محتاطانه عمل کرد و اطمینان حاصل کرد که کودک تابستان را در سلامت و امنیت سپری می‌کند. در زیر، به نکاتی در این رابطه نگاهی می اندازیم :

  • آنها را تا استخر همراهی کنید

شنا همیشه یکی از فعالیت های مورد علاقه‌ی بچه‌ها در تمام سنین است. با این حال، آب می‌تواند کمی خطرناک باشد؛ به ویژه زمانیکه مامورین نجات غریق در صحنه حضور نداشته باشند. صرف نظر از ویژگی‌های محل، باید از تحت نظارت بودن آنها اطمینان حاصل کرد. فرزندتان را تا استخر همراهی کنید تا از امنیت آنها مطمئن شوید.

  • آب رسانی صحیح به بدن

بچه‌ها می‌توانند ساعت‌ها بازی کنند. اینکار برای سلامتی آنها خوب است؛ اما اگر به درستی مراقب خود نباشند، می‌تواند خطرآفرین باشد. بچه‌ها غالباً عادت دارند نیازهای ضروری خود را نادیده بگیرند تا کمی بیشتر بازی کنند. اینکار می‌تواند با اثرات منفی همراه باشد و به کم آبی و مریضی فرزند شما بیانجامد. مطمئن شوید که فرزند شما به اندازه‌ی کافی آب مصرف می‌کند. اگر قصد دارید که بر آنها نظارت داشته باشید، بهتر است هر ساعت آنها را به آب خوردن تشویق کنید.

  • استفاده از ضدآفتاب

پرتوهای خورشیدی می‌توانند بسیار مفید باشند. با این حال، قرار گرفتن در معرض آفتاب با خطراتی نیز همراه است. فرزند شما دچار آفتاب سوختگی می‌شود و احتمال ضعیف ابتلا به سرطان پوست نیز وجود دارد. با در نظر داشتن این نکته، استفاده از ضد آفتاب روی پوست کودک بسیار حیاتی است.

  • پوشیدن کلاه

متقاعد کردن کودک به پوشیدن کلاه ایده‌ی بسیار خوبیست. کلاه باعث می‌شود فرزند شما احساس خنکی کند. علاوه بر این، از صورت وی در مقابل آفتاب محافظت خواهد کرد. کلاه همراه با ضد آفتاب مناسب به طور قطع به آسانی از آفتاب سوختگی پوست جلوگیری خواهد کرد. وقتی می‌خواهید ضدآفتاب بخرید، حتماً باید SPF آن 15 یا بالاتر باشد. از عینک آفتابی هم غافل نشوید. پرتوهای UV می‌توانند باعث آب مروارید شده و عینکهای آفتابی از این احتمال جلوگیری می‌کنند.

  • امنیت در زمین بازی

بدانید یا ندانید، زمین بازی بچه‌ها می تواند خطرناک باشد. سالیانه آسیبهای زیادی به بچه ها حین بازی با اسباب بازیهای پارکها می خورد. برخی از آنها حتی به صدمات تروماتیک مغزی و روانی دچار می‌شوند. با در نظر گرفتن این نکته، کودکان خود را همیشه در زمین بازی همراهی کنید و اطمینان حاصل کنید که از تجهیزات مناسب با سن و سال خود استفاده می‌کند. مطمئن شوید که از تجهیزات به درستی استفاده می‌کنند و هیچ کار خطرناکی انجام نمی‌دهند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه