دو نکته مهم در انتخاب سرویس خواب

written by لاوین قریشی 1 آبان 1397
دو نکته مهم در انتخاب سرویس خواب

سرویس خواب به عنوان جز اصلی اتاق خواب نقش مهمی در زیباسازی اتاق دارد که اغلب نادیده گرفته می شود.

اگر کمی دقت کنید هر روز صبح اولین اجزایی را که در اتاق خوابمان می بینیم، اجزای مختلف سرویس خواب هستند. اگرچه راحتی و استاندارد بودن تشک خواب یکی از مهمترین عوامل برای داشتن خوابی با کیفیت و استراحت در اتاق خواب قلمداد می شود، اما اینکه هنگام استراحت در اتاق خواب چیدمان و رنگ سرویس خوابمان و فضایی که توسط اجزای مختلف آن اشغال شده، و اینکه تا چه اندازه در چشم نوازی محیط و دکوراسیون داخلی خانه موثر است را نباید دست کم گرفت.

سرویس خواب

سرویس خواب

در طراحی اکثر تخت خواب مدرن که معمولا از MDF در تهیه آنها استفاده شده، سعی شده است که از فضای داخلی تختخواب نیز استفاده شود. استفاده بهینه از فضای داخلی تخت خصوصا در تخت دونفره در سرویس خوابهای مدرن به گونه ای است که انگار شما چند کشو به کمدهای اتاقتان اضافه نموده اید.

سرویس خواب

سرویس خواب

بسته به نوع استفاده و کاربردتان، اینگونه سرویس مدرن می توانند درهایی کشویی از دو طرف داشته باشند و یا اینکه از هر طرف تخت به شما امکان استفاده از دو الی چهار کشو با عمق مناسب را بدهند.

سرویس خواب

همه ی ما حتما در منزل خود مقداری وسایل داریم که جاگیرند مثل چمدان های بزرگ و در سال بیش از دو یا سه بار از آن استفاده نمی کنیم. اگر قصد تعویض و یا خرید تختخواب جدید دارید یادتان باشد که بعضی از تختخواب ها این امکان را به شما می دهند که علاوه بر اینکه از کشوهای دو طرف سرویس خواب استفاده کنید با بالا زدن تشک تختخواب توسط اهرم های تخت، بتوانید از فضای داخلی تخت نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوانان

سرویس خواب

اگرچه امروز به علت تنوع رنگی بسیار گسترده در MDF، به راحتی می توانید رنگ های مختلفی را هنگام سفارش سرویس های خواب انتخاب کنید، اما همواره دو نکته را هنگام انتخاب رنگ در سرویس خواب به خاطر داشته باشید:

اول اینکه سعی نمایید از رنگ های ملایم و گرم استفاده کنید و برای ایجاد تنوع در فضای اتاق خواب از کاور تخت و ملحفه هایی با سبک و طرح های مختلف مناسب با تم رنگ فصل استفاده کنید.

دوم اینکه همخوانی رنگ دیوار و سرویس خواب را نیز حتما در نظر بگیرید چرا که دیوارها و سرویس خواب هر دو بیشترین تاثیر را در زیبا سازی فضای داخلی اتاق خواب دارند.

گاهی بکارگیری نورهای مخفی با رنگ های گرم و متفاوت و شدت نوری مختلف نیز می تواند در زیباسازی فضای داخلی اتاق خواب نقش به سزایی داشته باشند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه