انواع تاج عروس

written by ژاله نوذری 27 اسفند 1396
انواع تاج عروس

تاج عروس، همراه با نوع پوشش، احتمالاً قدیمی ترین شکل تزیین زنانه است، که با آن عروس می تواند وجود خود را نمادین کند.

تاج عروس و انواع آن تاریخچه جالبی دارد، که بانوی شهر برای شما بازگو می کند.

تاج عروس یکی از مهمترین بخش های لباس عروس بوده، که زیبایی آن را دوچندان می کند. در اکثر کشورهای دنیا ازجمله کشور ما عروس ها در شب عروسی از تزییناتی از جمله تاج استفاده می کنند.

اولین بار در قرن ۱۸ میلادی عروس های ثروتمند از تاج استفاده کردند و هرچه خانواده عروس از جایگاه طبقاتی بالاتری برخوردار بود، تاجی که استفاده میکرد، گران قیمت تر بود. گاهی تاج عروس بصورت هدیه ای از طرف خانواده پدری به وی تعلق می گرفت که این هدیه ارزشمند تنها توسط خانواده های ثروتمند فراهم می شد.

تاج عروس بر اساس فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف دارای شکل و فرم متفاوت است. طراحی تاج بستگی به مکان، زمان و مد تغییر می کند.

در ابتدا برای ساخت تاج، از گل طبیعی همراه با شاخه و برگ، و حتی میوه استفاده می شد. امروزه در این طراحیها از مروارید، نقره، آینه کاری و در خانواده های سلطنتی از طلا و جواهرات نیز به کار گرفته می شود.

انواع تاج عروس

تاج گل طبیعی

انواع تاج عروس - مدزیبایی

تاج گل طبیعی،که از قدیم مرسوم بوده و هنوز اولویت اول بسیاری از افراد است و هیچگاه از مد نمی افتد، نماد عاشقانه ای به همراه دارد. گاهی گل تاج با دسته گل عروس هماهنگ می شود که زیبایی آن را بیشتر می کند. اگر قرار است از تاج گل طبیعی استفاده کنید، باید مد نظر داشته باشید که عروسی شما کجا و در چه فصلی برپا می شود. اگر مراسم در بهار یا تابستان باشد، دست شما برای انتخاب نوع گل های تاج بازتر است.

تاج گل مصنوعی

انواع تاج عروس - مدزیبایی

استفاده از گل مصنوعی برای تزیین تاج عروس نیز بسیار مرسوم است. بسیاری از طراحان از این نوع تاج عروس استفاده می کنند که هزینه کمتر و ماندگاری بیشتری دارد. گاهی طراحان از ترکیب سنگ های درخشان و گل مصنوعی استفاده کرده، تاج های عروس زیبایی با این ایده خلق می کنند.

تاج مروارید

انواع تاج عروس - مدزیبایی

با استفاده از مروارید و گاهی ترکیب با گل مصنوعی و یا سنگ های زیبا تاج عروسی خاص و سلطنتی ساخته می شوند. اگر مراسم عروسی در تالار، هتل و یا قصر قدیمی برگزار می شود، تاج مروارید ایده جذابی است. همچنین اگر سرویس جواهراتی که می اندازید، از مروارید است، تاج مروارید همخوانی زیبایی به شما می بخشد.

تاج طلا

انواع تاج عروس - مدزیبایی

تاج های طلا معمولا گران بوده و اشخاص ثروتمند از آنها استفاده می کنند. عروس با این تاج یک پرنسس واقعی میشود. تاج طلا معمولاً با سایر طلاهای عروس مثل حلقه و گردنبند ست می شود.

تاج جواهر

انواع تاج عروس - مدزیبایی

بسیاری از طراحان جوان امروزه به این نوع تاج گرایش پیدا کرده اند و تاج عروس را با جواهرات گران بها تزیین می کنند. همچنین بسیاری از نو عروسان تمایل دارند مثل یک ملکه ظاهر شوند. بدین خاطر امروزه این تاج ها بیشتر جلب توجه می کنند و طرفدارن زیادی پیدا کرده اند. هرچند که می توانید این نوع تاج را با جواهرات مصنوعی با قیمتی بسیار پایین تر نیز پیدا کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه