انواع کاشت ناخن و روش های مراقبت از آن

written by ویدا نورمحمدیان 12 خرداد 1399

دلایل مختلفی برای کاشت ناخن وجود دارد، برخی از افراد ناخن های ضعیفی دارند و نمی توانند ناخن هایشان را حتی برای چند میلیمتر بلند کنند.

با کاشت ناخن تا مدتها ناخن های بلند و مرتب خواهید داشت و نگرانی شکستن و لب پر شدن ناخن را نخواهید داشت. هرچند کاشت ناخن مراقبت و رسیدگی نیاز دارد. در ابتدا بانوی شهر انواع کاشت ناخن را برای شما توضیح می دهد.

انواع کاشت ناخن

انواع روش های کاشت ناخن

کاشت ناخن انواع مختلفی دارد که با ژل، اکریلیک و سیلک انجام می گیرد. خانم ها اگر بخواهند ناخن های مصنوعی مدت زمان طولانی تری روی دستشان باقی بماند، کاشت با ژل یا اکریلیک را انتخاب می کنند.

کاشت با سیلک معمولا مدت زمان کمتری باقی می ماند و بیشتر روی ترمیم ناخن و تقویت آن تمرکز دارد تا بلندبودن آن.

کاشت با اکریلیک

ناخن کار در این روش یک مایع را با یک پودر ترکیب کرده و با یک برس این ترکیب را روی ناخن ها می زند. این ترکیب معمولا روی کل ناخن را می پوشاند و در اثر قرار گرفتن در برابر هوای آزاد مستحکم می شود.

حین انجام این کار ممکن است متوجه بوی شدید و ناخوشایندی شوید. جای نگرانی نیست و این بو بی خطری است هرچند بهتر است، در جایی که هستید تهویه هوا وجود داشته باشد تا این بو در فضا نماند.

کاشت با اکریلیک

به مرور زمان ناخن شما به طور طبیعی رشد کرده و باید حداقل هر دو یا سه هفته به سالن مراجعه کنید تا دوباره این ترکیب را در جاهای خالی روی ناخن بزنند. ترمیم باعث می شود ناخن دوام بیشتری داشته و مثل روز اول در جای خود ثابت بماند.

بیشتر بخوانید:  پرکاربردترین روش های طراحی ناخن عروس

جدا کردن ناخن : جدا کردن ناخن کاشته شده با اکریلیک ساده است، هرچند بهتر است برای اینکار نیز به ناخن کار یا مانیکوریست حرفه ای مراجعه کنید. کافیست ناخن ها را به مدت 15 دقیقه در مایه لاک پاک کن قرار دهید.

کاشت ناخن با ژل

برخلاف حالت ضخیم و خمیری محصولات ژلی در گذشته، ژل های امروزی شباهت زیادی به لاک ناخن دارند و مثل لاک با یک برس روی ناخن زده می شوند.

در این روش از کاشت، پس از اینکه ژل روی ناخن ها زده شد باید انگشت ها را به مدت دو دقیقه زیر نور ماورابنفش (UV) قرار دهید تا ماده ای که روی ناخن زده شده مستحکم شود. در این روش از کاشت ناخن بویی حس نخواهد شد.

کاشت با ژل

کاشت ناخن با ژل گرانتر از کاشت ناخن با اکریلیک است اما ناخن کاشته شده با ژل می تواند رنگ را بیشتر روی خود نگه دارد که شاید بتواند گران بودن آن را بپوشاند.

مثل اکریلیک، ژل هم با بلند شدن ناخن جابه جا شده و هر دو یا سه هفته نیاز به ترمیم دارد. ناخن کار شما مقدار ناخنی که بیرون آمده را با ژل می پوشاند تا ناخن شما یکدست و مستحکم شود.

ناخن کاشته شده با ژل را نیز می توانید با قرار دادن انگشتان در مایع لاک پاک کن  جدا کنید.

در هر دو نوع، چه با ژل چه با اکریلیک، امکان ایجاد قارچ یا عفونت روی ناخن وجود دارد. اگر ناخن شما در اثر گیر کردن به جایی شکسته شود، امکان دارد در این محل قارچ بوجود بیاید.

بیشتر بخوانید:  6 مدل طراحی ناخن براساس ماه تولد (صورتهای فلکی فصل بهار)

در نظر داشته باشید که حتما نباید کل ناخن جدا شود که فضا برای رشد باکتری ها ایجاد شود. زمانیکه ناخن می کارید مراقب باشید و در چنین شرایطی از ضدقارچ روی ناخن استفاده کنید.

کاشت با سیلک

کاشت ناخن

این روش برای تقویت ناخن های ضعیف و کمک به ناخن های شکسته شده برای رشد انجام می گیرد. سیلک حالت چسب دارد. ناخن کار آن را روی ناخن قرار داده سپس ناخن مصنوعی را در جای خود گذاشته و سپس با یک برس روی آن چسب می زند.

سیلک ها موقت هستند و بعد از دو یا سه هفته شل شده و کنده می شوند. در صورتیکه بدون دستکش ظرف بشویید این مدت زمان کوتاه تر نیز می شود.

مقاله طراحی ناخن نوک تیز را بخوانید

10 نکته که باید درباره کاشت ناخن بدانید

1 ) حتما برای کاشت ناخن به متخصص مراجعه کنید. انجام این کار در خانه نیاز به توانایی زیادی دارد. فکر نکنید مثل رنگ کردن مو می توانید کاشت ناخن را در خانه انجام دهید.

2 ) ناخن مصنوعی را از دست نکنید. آنها روی ناخن اصلی شما قرار گرفته اند و اگر به زور آنها را از روی ناخن جدا کنید به ناخن هایتان آسیب جدی می رسانید. باید با روش صحیح آنها را جدا کنید.

3 ) ناخن کار را با توجه به پیشنهاد دیگران انتخاب کنید نه بر اساس موقعیت سالن و قیمت آن. بسیاری از افراد فقط بخاطر قیمت مناسب یک سالن به آن مراجعه می کنند. این در حالیست که چیزی درباره توانایی افراد آنجا نمی دانند.

4 ) باید توجه داشته باشید به سالنی که مراجعه می کنید تمیز باشد و ابزار خود را هر بار و برای هر مشتری به طور جداگانه تمیز و ضدعفونی کند.

بیشتر بخوانید:  طراحی ناخن با فویل یا برچسب

5 ) ناخن کار شما باید پیش از شروع کار دستانش را بشوید و از شما نیز بخواهد همین کار را انجام دهید.

6 ) گوشه های ناخن را قبل از کاشت نگیرید و بهتر است نگذارید که اینکار را بکنند. ممکن است منجر به عفونت شود.

7 ) اگر ناخن شکست یا آسیب دید سعی نکنید با بستن و یا چسب زدن روی آن درستش کنید، باید در این مواقع به متخصص مراجعه کنید تا ناخن دچار عفونت نشود.

8 ) از ناخن کار درباره شرایط مراقبت سوال کنید، مهم است که بدانید چه موادی نباید به ناخن برخورد کند و چطور می توانید به بهترین شکل ناخن کاشته شده را سالم، مرتب و زیبا نگه دارید.

9 ) اگر طی مراحل کاشت ناخن درد احساس کردید، حتما با مانیکوریست در میان بگذارید. کاشت ناخن نباید درد داشته باشد. اگر متوجه خارش یا سوزش در دست، صورت یا هر قسمتی از بدن شدید، نشانه حساسیت شما به مواد مصرفی است. بهتر است از روش دیگری برای کاشت ناخن استفاده کنید.

10 ) این پیشنهاد متخصصین زیبایی است که هرازگاهی ناخن کاشته شده را بردارید و بگذارید ناخن ها طبیعی رشد کرده و نفس بکشند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه