بازسازی پوست از طریق لیزرتراپی

written by ویدا نورمحمدیان 30 خرداد 1396
بازسازی پوست از طریق لیزرتراپی

اگر سن و سال، جوش یا زیاد در آفتاب ماندن باعث بوجود آمدن لکه، خراش، خطوط یا چروک روی پوست شده است، بازسازی پوست از طریق لیزرتراپی می تواند کمک کند تا پوست شما جوان تر و سالم تر شود.

بازسازی پوست از طریق لیزر، پوست را با دقت فراوان لایه لایه می کند، سلول های جدید پوست که طی درمان پس از لیزر بوجود می آیند به پوست ظاهری جوان تر و مستحکم تر می بخشد. معمولا این عمل به صورت تکی انجام می گیرد اما در مواردی هم با عمل های زیبایی در کنار لیزرتراپی روی پوست انجام می شود.

 

آماده شدن برای بازسازی پوست از طریق لیزر

در ابتدا قطعا نیاز است تا با یک جراح پلاستیک یا پزشک متخصص پوست مشورت کنید تا مطمئن شوید که لزوما نیازی به انجام این عمل هست یا خیر. اگر تصمیم بر این گرفته شد که از لیزر برای بازسازی و جوانسازی پوست کمک بگیرید مواردی هست که باید پیش از انجام این کار رعایت کنید. پزشکتان از شما خواهد خواست که حداقل ده روز قبل از انجام لیزرتراپی هیچ دارویی از جمله آسپرین، ایبوبروفن یا حتی ویتامین E مصرف نکنید. اگر سیگار می کشید نیز باید حداقل دو هفته پیش از عمل لیزرتراپی و دو هفته پس از آن سیگار را کنار بگذارید چرا که باعث طولانی تر شدن دوره درمان می شود.

ممکن است پزشکتان برخی داروهای آنتی بیوتیک را پیش از انجام لیزرتراپی برای شما تجویز کند تا در صورت وجود هر گونه باکتری در بدن، آنها نیز پیش از عمل برطرف شوند.

حین عمل لیزرتراپی و پس از آن چه انتظاری داشته باشیم ؟

لیزرتراپی برای بازسازی و جوانسازی پوست توسط متخصص پوست یا جراح پلاستیک صورت می گیرد و عملی سرپایی است، بدین معنا که نیازی نیست شب را در بیمارستان بمانید بلکه بعد از اتمام عمل به خانه باز می گردید. در این عمل معمولا خطوط زیر چشم، دور لب و روی پیشانی به صورت جداگانه و با دقت با لیزر درمان می شوند. اگر لیزرتراپی فقط برای قسمت هایی از صورت انجام می شود ممکن است مدت زمان این کار بین 30 تا 45 دقیقه طول بکشد، انجام عمل روی کل صورت تا دو ساعت وقت می برد.

لیزرتراپی عمل سخت و دردناکی نخواهد بود اما پس از آن باید دوره درمان را با دقت بگذرانید و هر آنچه برای شما تجویز شده است را مصرف کنید تا به بهترین شکل نتیجه بگیرید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه