براونی کره بادام زمینی مخصوص افراد دیابتی

written by ویدا نورمحمدیان 6 اسفند 1396
براونی کره بادام زمینی مخصوص افراد دیابتی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به شیرینی مخصوصا انواع براونی علاقه مندید ولی شکر برای شما مضر است و نمی توانید این شیرینی خوشمزه را بخورید، با این روش می توانید براونی کره بادام زمینی خوشمزه تهیه کنید و نگران وجود شکر در آن نباشید. با دستور پخت براونی مخصوص افراد دیابتی با جایگزین کردن یک ماده غذایی به شیرینی، از شر شکر رها شوید و نگران دیابت و یا چاقی در اثر خوردن آن نباشید.

در این دستور پخت براونی از شکلات و کاکائو استفاده شده، با این تفاوت که پودر کاکائو و شکلات هر دو از نوع تلخ انتخاب شده و زایلیتول جایگزین شکر می شود.

زایلیتول تقریباً به شیرینی ساکارز است اما نسبت به آن ۳۳ درصد کالری کمتری دارد و به عنوان شیرین کننده دیابتی استفاده می‌شود. زایلیتول بر خلاف دیگر شیرین کننده‌های طبیعی یا مصنوعی، به گونه‌ای فعال برای سلامت دندان‌ها مفید است و حتی مصرف مداوم آن امکان پوسیدگی دندان‌ها را تا یک سوم کاهش می‌دهد. این شیرین کننده در یک قاشق چایخوری در حدود ۱۰ کالری دارد. در مقام مقایسه، شکر در یک قاشق چای خوری حدود ۱۵ کالری دارد.

مواد لازم برای تهیه براونی کره بادام زمینی مخصوص افراد دیابتی :

  • 1/3 پیمانه پودر کاکائو تلخ
  • 1/2 پیمانه بعلاوه دو قاشق چایخوری آبجوش
  • 2 اونس شکلات تلخ تکه شده
  • 8 قاشق غذاخوری کره بدون شکر، ذوب شده
  • 1/4 پیمانه روغن نارگیل
  • 2 عدد تخم مرغ
  • 2 قاشق چایخوری پودر وانیل
  • 1 پیمانه زایلیتول یا 1 و 1/3 پیمانه اریتریتول ( جایگزین دیگری برای شکر که نسبت به زایلیتول شیرینی کمتری دارد ) یا ترکیبی از هر دو
  • 1 و 1/4 پیمانه آرد بادام
  • 1/2 پیمانه آرد نارگیل
  • 1/2 پیمانه کره بادام زمینی

طرز تهیه براونی مخصوص افراد دیابتی :

1 ) فر را روی درجه 175 سانتیگراد قرار دهید و بگذارید تا داغ شود. یک ظرف مخصوص فر بردارید. برای اینکه کیک براونی شما راحت تر از آن خارج شود، ته ظرف را با فویل بپوشانید.

براونی کره بادام زمینی - خوراکی های مفید

2 ) پودر کاکائو و آبجوش را در یک کاسه بزرگ ریخته و هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. سپس شکلات تلخ را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات در این ترکیب ذوب شود. نوبت به اضافه کردن کره ذوب شده و روغن نارگیل می شود. بعد از ترکیب شدن این دو، تخم مرغ ها را همراه با زرده ، وانیل و زایلیتل را به آن اضافه کنید. خوب آن را هم بزنید تا کامل ترکیب شده و مایعی یکدست آماده شود.

3 ) وقت آن است که آردها را اضافه کنید. به آرامی آرد بادام و آرد نارگیل را به ترکیب اضافه کرده و هم بزنید، باید انتظار این را داشته باشید که مایه سفت شود. دقت کنید که با چه وسیله ای آن را هم می زنید که به مشکل برنخورید.

4 ) خمیر بدست آمده را داخل ظرفی که در فر گذاشته بودید، بریزید و کاملا آن را صاف و یکدست کنید. سپس کره بادام زمینی را  با چرخش دست به مایه اضافه کنید. اینکار را برای قشنگتر شدن کیک باچرخش انجام می دهیم.

براونی کره بادام زمینی - خوراکی های مفید

5 ) ظرف را در فر قرار دهید و بگذارید در همان درجه به مدت 20 دقیقه بپزد. دقت داشته باشید که فقط کافیست، کمی خمیر پف کند. نگذارید بیش از حد داخل فر بماند.

براونی کره بادام زمینی - خوراکی های مفید

6 ) ظرف را از فر خارج کرده و بگذارید 10 دقیقه بماند تا خنک شود. سپس به کمک فویلی که کف ظرف گذاشته بودید کیک را از ظرف بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید. براونی کره بادام زمینی را به تکه های دلخواه تقسیم کنید.

7 ) براونی کره بادام زمینی شما آماده است، دیگر نگران دیابت یا چاقی در اثر خوردن شیرینی نباشید. این براونی ضرری برای شما نخواهد داشت.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه