با برند هرمس بیشتر آشنا شوید

written by ویدا نورمحمدیان 26 خرداد 1397
با برند هرمس بیشتر آشنا شوید

برند محبوب و خوشنام Hermes International S.A که اختصارا آن را هرمس یا به فرانسوی ارمس می خوانند، یک برند مد و فشن لوکس و گران است که در سال 1837 توسط تی اِری هرمس (Thierry Hermes) تاسیس شد. برند هرمس محصولات متنوعی را به بازار عرضه می کند که از محبوب ترین های آنها می توان به کیف های چرم، لوازم خانگی، عطر، جواهرات، ساعت و البسه اشاره کرد.

تی اِری هرمس، موسس شرکت هرمس اینترنشنال، در سال 1801 از پدری فرانسوی و مادری آلمانی در شهر کوچک کرفلد (Krefeld) آلمان متولد شد. خانواده هرمس در سال 1828 آلمان را به مقصد شهر پاریس در فرانسه ترک کردند و در آنجا تی اِری توانست اولین خانه هرمس را افتتاح کند. خانه هرمس در سال 1837 تاسیس و در آن زمان به تولید زین، افسار و دهنه برای مهارکردن اسب و بستن آنها به کالسکه می پرداخت. شاید شغل اولیه هرمس خیلی ربطی به آنچه امروزه مشاهده می کنیم نداشته باشد اما لوگوی رسمی این شرکت را که یک اسب و کالسکه را به تصویر می کشد توضیح دهد.

 برند هرمس - مد و زیبایی

تی اِری هرمس در سال 1878 درگذشت و اداره شرکت به دست پسرش چارلز امیل هرمس افتاد. او در ابتدا شرکت کوچک هرمس را به خیابان 24 (24 rue du faubourg Saint-Honore) شهر پاریس تغییر داد که در حال حاضر دفتر مرکزی این برند همچنان در همین محل قرار دارد. سپس تصمیم گرفت تا فروش شرکت را، که تا آن زمان همچنان افسار و وسایل مربوط به کالسکه رانها بود، گسترش دهد بنابراین محصولات خود را به بقیه جاهای اروپا، روسیه، آفریقای شمالی، بخش هایی از آسیا و آمریکا ارسال کرد.

 برند هرمس - مد و زیبایی

اولین کیفی که توسط این شرکت به بازار عرضه شد نوعی ساک بود که بوسیله ی آن اسب سوارها بتوانند زین اسب هایشان را حمل کنند. در این زمان بود که چارلز امیل نیز بازنشسته و تجارت هرمس به دست پسران او آدولف و امیل موریس افتاد. آنها اولین لباس گلف چرمی را برای پرنس ولز تهیه تهیه کردند. این موجب شد تا نام هرمس بیش از پیش بر سرزبانها بیفتد.

در سال 1919، برادران هرمس تصمیم گرفتند تا دیگر در زمینه تولید افسار و وسایل اسب سواری و کالسکه رانی فعالیت نکنند و قدم در دنیای دیگری بگذارند که با شروع تهیه و تولید کیف های چرم در سال 1922 آغاز شد. پس از آن نیز وارد دنیای مد و لباس شد.

 برند هرمس - مد و زیبایی

 برند هرمس - مد و زیبایی

 برند هرمس - مد و زیبایی

شرکت هرمس خیلی زود در دنیای مد به یک برند لوکس و مجلل تبدیل و تا به امروز بعنوان یکی از گرانترین برندهای جهان جای گرفته است. تا سال 2008، هرمس 14 نوع محصول متنوع از جمله محصولات چرمی، دستمال گردن و شال، کروات، لباس های زنانه و مردانه، ساعت، عطر، کفش، دستکش، آثار هنری و تزیینی، جواهرات، لوازم خانگی و لوازم تحریر به بازار عرضه می کرد.

برند هرمس بسیار به پیشینه و تجارت سنتی خود وابسته است و معمولا محصولات این برند تولید انبوه نمی شود و همین موجب گرانتر بودن آنها می گردد. تقریبا تمامی محصولات هرمس در فرانسه تولید و اغلب این محصولات دست ساز هستند. این برند همیشه از باکیفیت ترین ابزار و محصولات برای تولید استفاده کرده و حتی مدعی است برخی از محصولات از ابتدا تا انتها توسط یک نفر تولید می شود که کیفیت بالا و منحصربه فرد بودن آن را تضمین می کند.

 برند هرمس - مد و زیبایی

 برند هرمس - مد و زیبایی

محصولات برند هرمس تا به امروز توسط اشخاص نامدار و مطرح جهان مورد استفاده قرار گرفته است، از آنها می توان به ملکه الیزابت که از شال ها و دستمال گردنهای این برند استفاده میکند نام برد. تصویر آن در سال 1986 روی تمبرهای انگلستان منتشر شد. هلن میرن نیز در سال 2006 برای بازی در فیلم “ملکه – The Queen”  از همین دستمال گردن ها استفاده کرد. از دیگر هنرپیشنه های مطرح هالیوود که از برند هرمس در کارهایشان استفاده کرده اند می توان به شارون استون، کامرون دیاز و آنه هاتاوی اشاره کرد که هر یک از آنها در فیلم های بسیار مطرح ایفای نقش کرده اند.

 برند هرمس - مد و زیبایی

 برند هرمس - مد و زیبایی

 برند هرمس - مد و زیبایی

اما چیزی که بیش از همه این برند هرمس را در دنیای مد مطرح می کند کیف های چرمی معروف به کلی (Kelly Bag) هستند.

 برند هرمس - مد و زیبایی

مشتریان این برند باید بین شش ماه تا یکسال منتظر بمانند تا این کیف به دستشان برسد.

نام برند هرمس در دنیای عطر نیز زبانزد است. از سال 1951، این شرکت شروع به تولید عطرهای زنانه و مردانه کرد و تا به امروز عطرهای مطرح و پرافتخار بسیاری را به بازار عرضه کرده است. جدیدترین عطرهای این برند در سال 2018 با نام های Agar Ébene ، Cèdre Sambac ، Myrrhe Églantine و Essences: Musc Pallida and Cardamusc به بازار عرضه شدند.

 برند هرمس - مد و زیبایی

 برند هرمس - مد و زیبایی

هرمس و اَپل واچ  Hermes and Apple watch

 برند هرمس - مد و زیبایی

در سال 2015، برند هرمس با شرکت اَپل برای تولید ساعت اپل- هرمس همکاری و در این کار مشترک، ساعت های هوشمند نامدار اپل با بندهای چرمی و باکیفیت هرمس به بازار عرضه شدند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه