بلافاصله بعد از ورزش چه بخوریم؟

written by کیانا میرحقانی 21 فروردین 1396
بلافاصله بعد از ورزش چه بخوریم؟

بعد از ورزش کردن شما گرسنه هستید و نیاز به پروتئین در بدنتان بیشتر شده است.

به جای رفتن به اولین فست فود سر راه و بازگرداندن هر چه که در ورزش از دست داده اید، این 11 ماده ی غذایی خوشمزه را در برنامه تان بگنجانید.

  • شیک پروتئین

ورزش کردن - شادابی و سلامتی

پروتئین برای بدن خیلی مهم است، بدون پروتئین بدن تقریبا هیچ کاری نمی تواند بکند.

درست است که برای تامین پروتئین بدنتان می توانید یک تکه گوشت یا مرغ بخورید اما در نظر داشته باشید هضم جامدات یک دوره زمانبر است. مایعات خیلی زودتر جذب بدن می شوند.

  • تخم مرغ

ورزش کردن - شادابی و سلامتی

تخم مرغ هم منبع بسیار خوبی از پروتئین است. تخم مرغ نه تنها کم کالری است بلکه راه های خیلی زیادی برای آماده کردن آن ها وجود دارد و برای هر ساعتی از روز مناسب است. چربی تخم مرغ و هم چنین تمام ویتامین هایش درون زرده آن است. سفیده پروتئین دارد و چربی در آن وجود ندارد.

  • دانه تخم شربتی (دانه چیا chia seed )

ورزش کردن - شادابی و سلامتی

وقتی عرق می کنید مقدار زیادی الکترولیت از بدنتان دفع می شود. الکترولیت ها در واقع یون های نمکی ناچیزی هستند که بدن شما برای کنترل همه چیز و درست کار کردن به آن نیاز دارد. اگر شما خیلی عرق می کنید و الکترولیت از دست رفته را به آن باز نمی گردانید، بدنتان را ناراحت می کنید!

این جا ایست که دانه های چیا مهم می شوند. آن ها سرشار از مواد مهم مثل کلسیوم و منیزیم هستند، علاوه بر این، وقتی آن ها را در آب می ریزید بزرگتر می شوند و این یعنی شما را بیشتر سیر می کنند.

  • سیب زمینی

ورزش کردن - شادابی و سلامتی

وقتی در ورزش به نقطه ای می رسید که دیگر نمی توانید ادامه دهید ممکن است ذخیره ی گلیکوژن بدنتان تمام شده باشد! گلیکوژن مولکولی است که با سوزاندن چربی در بدن تبدیل به گلوکوز می شود و در واقع سوخت بدن شماست.

در حالی که کلمه ی نشاسته به نظر با تمرینی که برای سوزاندن سیب زمینی سرخ کرده شب قبل کرده اید در تعارض است، اما سیب زمینی در واقع منبع بسیار خوبی از گلیکوژل است. هر چند که سیب زمینی سرخ کرده و هر ماده ی فرآوری شده دیگری برای شما مضر است. پس سیب زمینی را آبپز یا تنوری با کمی نمک و فلفل و ادویه جات خوشبو، مزه دار و میل کنید.

  • آناناس

ورزش کردن - شادابی و سلامتی

آناناس میوه ایست سرشار از مواد ضد التهاب. ویتامین C موجود در آناناس اصلی ترین ماده برای رشد و التیام بافت ها است. علاوه بر آن آناناس یک آنزیم منحصر به فرد به نام بروملین دارد که از تورم عضلات و آسیب دیدگی مفاصل جلوگیری می کند.

  • آوکادو

ورزش کردن - شادابی و سلامتی

شاید شنیده باشید که آوکادو سرشار از چربی اشباع نشده یا چربی خوب است. چربی که به پایین آمدن کلسترول کمک می کند. این چربی خوب همچنان روند بازسازی عضلات را نیز تسریع می کند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه