چطور موهایی که مشکی رنگ شده را بلوند کنیم؟

written by سمیرامیس نوروزی 3 فروردین 1396
چطور موهایی که مشکی رنگ شده را بلوند کنیم؟

تغییر رنگ موها از مشکی به بلوند یک پروسه سنگین و کاربر است، بخصوص اگر شما قبلا موهایتان را رنگ کرده باشید و رنگ طبیعی موهایتان نباشد. اما هنوز هم راهی وجود دارد که موهایی که پیش تر رنگ تیره روی آن گذاشته اید را بلوند کنید، هرچند این کارممکن است کمی به موهای شما صدمه بزند، پس در نظر داشته باشید که بعد از انجام این کارها مراقبت بیشتری از موهایتان انجام دهید.

اگر پیش تر موهایتان در اثر رنگ زدن یا عوامل دیگر آسیب دیده است، بلوند کردن مو به شما پیشنهاد نمی شود. بهتر است موهایتان در حالت طبیعی و سالم ترین حالت باشد تا بهترین نتیجه را بگیرید.

  • موهای رنگ شده و موهای طبیعی

اگر موهایتان را قبلا رنگ کرده اید و هنوز رنگ طبیعی موهایتان رشد نکرده است، بلوند کردن موهایتان یک مرحله بیشتر از موهای طبیعی خواهد داشت. اگر موهایتان رنگ طبیعیش را داشته باشد روشن کردن آن بسیار آسان تر خواهد بود.

بعلاوه اگر موهایتان را چند بار رنگ کرده اید و با توجه به میزان تیرگی رنگ ها شاید مجبور باشید دو یا سه پروسه دیگر را نیز طی کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. برای این کار نباید مستقیم سراغ پودر های روشن کننده مو بروید. پیش از آن نیاز است که رنگ فعلی روی موهایتان را از بین ببرید. این کار را مواد رنگ بر مو برایتان انجام می دهند.

  • محلول رنگ بر مو را با توجه به توضیحات محصول تهیه می کنید. این کار سخت نیست و معمولا با ترکیب دو مایع با یکدیگر انجام می شود.
  • باید این محلول را روی موهایتان بزنید و بگذارید تا 20 دقیقه بماند.
  • بعد از گذشت 20 دقیقه، موهایتان را بشویید، باید این کار را سریع انجام دهید و از شامپو نیز برای شستن استفاده کنید چرا که اکسیژنی که در فضا است به مرور زمان روی این محلول تاثیر می گذارد و عملکرد آن را برعکس می کند. حداقل دو بار موهایتان را با شامپو بشویید و سپس نرم کننده بزنید. حالا دیگر رنگ های مصنوعی روی موهایتان را پاک کرده اید.
  • بهتر است چند روز صبر کنید و بعد عملیات مربوط به بلوند کردن مو را انجام دهید، با این کار به موهایتان فرصت می دهید تا کمی ترمیم شود و آسیب دیدگی مو به حداقل می رسد.

اگر موهایتان رنگ طبیعی دارد، برای روشن کردن رنگ موهایتان از این مرحله به بعد را طی کنید.

  • محلول روشن کننده مو را طبق مراحلی که می دانید تهیه کنید و روی موهایتان بزنید.
  • اگر از فویل استفاده نمی کنید، با یک پلاستیک روی موهایتان را بپوشانید تا از رسیدن اکسیژن به آن جلوگیری کنید.
  • پس از اینکه محلول را به کل موهایتان زدید، بگذارید بین 30 تا 45 دقیقه بماند تا رنگ باز کند. حداقل هر 10 دقیقه آن را چک کنید و در صورتیکه خارش یا سوزشی در سرتان احساس کردید سریع آن را بشویید.
  • مو را با آب ولرم وشامپو بشویید و از نرم کننده مو نیز استفاده کنید.

اگر موهایتان را قبلا رنگ کرده اید، در این مرحله ممکن است با رنگ نارنجی مواجه شوید. این طبیعی ست و موهای شما باید یک مرحله دیگر روشن شود تا به نتیجه بهتری برسید. اما بهتر است این عملیات را پشت هم انجام ندهید، در یک روز دو بار پودرهای شیمیایی روشن کننده روی مو قرار ندهید. اگر می توانید با رنگی که در حال حاضر به دست آوردید، یک هفته تحمل کنید و دوباره این عملیات را انجام دهید تا کمترین آسیب به موهایتان برسد.

موهای طبیعی شما شاید به رنگ زرد تبدیل شود این نیز طبیعی است و به راحتی قابل حل است. شما می توانید  روی این مو رنگ موی بلوند دودی بزنید تا هم زردی موهایتان را بگیرد هم رنگی زیبا و روشن داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  چهار دلیل برای اضافه کردن تخت تاشو به دکوراسیون اتاق
مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید