تاثیرات روغن نارگیل بر زیبایی

written by بانوی شهر 4 اسفند 1395
تاثیرات روغن نارگیل بر زیبایی

از درمان زخم ها گرفته تا برطرف کردن ترک های روی پوست که در اثر کاهش وزن یا زایمان بوجود می آیند، روغن نارگیل می تواند نقش یک جادوگر را در زمینه زیبایی ایفا کند. در این مطلب به هفت کمکی که روغن نارگیل می تواند برای شما انجام دهد اشاره می کنیم. این را بدانید که این ماده طبیعی می تواند در بسیاری از موارد به شما کمک کرده و موثر باشد.

1 ) استفاده از روغن نارگیل بعنوان پاک کننده آرایشی

روغن نارگیل - مد و زیبایی

روغن نارگیل از بسیاری از دستمال های مرطوب پاک کننده آرایشی، موثرتر و قابل استفاده تر است. این روغن خیلی سریع و راحت آرایش روی صورت و چشم را حتی آنهایی که ضد آب هستند پاک می کند.

یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را کف دست بریزید. اگر این روغن به صورت جامد است دستانتان را بهم بمالید تا این روغن نرم شود. سپس آن را به آرامی و به صورت دورانی روی پوست صورت بمالید. دور چشم را کمی آرامتر پاک کنید، چرا که پوست دور چشم حساس تر است. سپس از یک لیف مرطوب و گرم برای پاک کردن این روغن از روی صورت استفاده کنید.

شما همچنین می توانید روغن نارگیل را روی پد پنبه ای بمالید و با استفاده از این پد آرایشتان را پاک کنید. اگر پس از پاک کردن توسط لیف هنوز صورتتان کمی چرب بود، پوست صورت را با کمی آب گرم بشویید و خشک کنید.

2 ) استفاده از روغن نارگیل بعنوان ماسک مو

روغن نارگیل - مد و زیبایی

از میان تمام روغن هایی که برای مو مفید هستند، روغن نارگیل تنها موردی است که می تواند به اعماق ساقه مو نفود کند. به این دلیل، این روغن می تواند کمبود پروتئین مو را جبران کرده و موهای آسیب دیده را درمان کند. مقداری روغن نارگیل را به موهایتان بزنید و چند ساعت بگذارید بماند. وقتی آن را بشویید به قدری نرم شده است که دیگر نیازی به نرم کننده مو نخواهید داشت. برای داشتن موهایی سالم و نرم هفته ای یکبار این کار را انجام دهید.

3 ) استفاده از روغن نارگیل بعنوان افترشیو ( بعد از اصلاح )

روغن نارگیل - مد و زیبایی

روغن نارگیل به دلیل داشتن خواص درمانی می تواند یک ماده بسیار موثر برای استفاده بعنوان افترشیو باشد. لایه باریکی از روغن نارگیل را روی پوست اصلاح شده بزنید تا آن را تسکین داده و به درمان آسیب های احتمالی ایجاد شده روی پوست کمک کند.

4 ) استفاده از روغن نارگیل بعنوان اسکراب بدن

روغن نارگیل - مد و زیبایی

به دلیل خاصیت تسکین دهندگی و نرم کنندگی که این روغن دارد می تواند نقش یک اسکراب پوست را به خوبی ایفا کند. مقداری روغن نارگیل را با همان اندازه شکر قهوه ای ترکیب کنید تا به ماده ای کرمی تبدیل شود. این ترکیب را روی پوست، بخصوص نواحی خشک تر نظیر آرنج یا زانو، بمالید تا سلول های مرده پوست از بین برود و پوست شما نرم تر و صاف تر شود. پس از چند دقیقه این ماده را از روی پوست با آب گرم بشویید.

5 ) استفاده از روغن نارگیل بعنوان کرم نرم کننده

روغن نارگیل - مد و زیبایی

خشکی و ترک پوست مخصوصا در فصل های سرد سال و در مناطق خشک بسیار رایج است. پوست هایی که حساس هستند و دائما خارش می گیرند یا خیلی خشک هستند به راحتی با روغن نارگیل درمان می شوند. روغن نارگیل خشکی و کم آبی پوست را از بین می برد و نقش یک مرطوب کننده را برای پوست ایفا می کند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه