انواع تخت خواب های تاشو و کاربردهای آن

written by بانوی شهر 2 شهریور 1397
انواع تخت خواب های تاشو و کاربردهای آن

تخت خواب های تاشو جزو محصولاتی هستند که در چندسال اخیر به دلیل کمبود فضای منازل و معماری های ساختمان های آپارتمانی، با استقبال خوبی از جانب مصرف کنندگان روبه رو بوده اند، چراکه فضای اتاق خواب های کوچک را به گونه ای بهینه میکنند که تجربه ی خوابی آرام را خلق میکنند. اما گاهی این سوال برای مصرف کنندگان به وجود می آید که از چه نوع تخت تاشوی باید استفاده کنند که در فضای کم جای منزلشان جای گیرد و همچنین برطرف کننده نیاز آنها باشد.

در این مقاله به معرفی انواع تخت خواب های تاشو و کاربردهای متفاوت آنها پرداخته ایم. به صورت کلی تخت تاشو بسیار متنوع هستند، در واقع طرح های اصلی آنها در چند دسته بندی کلی یک نفره، دونفره، افقی، عمودی و با قفسه و بی قفسه تقسیم میشود اما این قابلیت وجود دارد که طراحی تخت خواب تاشو با توجه به فضای منزل و نیاز مصرف کنندگان تغییر کند.

بیشتر بخوانید:  چگونه موقعیت تختخواب را در اتاق خواب مشخص کنید

تخت خواب تاشو عمودی یک نفره

تخت خواب تاشو عمودی یک نفره

طراحی های تخت خواب های تاشو عموما به صورت عمودی است. استفاده از تخواب های عمودی برای اتاق هایی که عرض بزرگتری دارند مناسب است. همچنین در تخت خواب عمودی یک نفره، طراحی تخت تاشو تک نفره فضای کمتری را از اتاق میگیرد.

چنانچه فضای کمی در منزل دارید میتواند از تخت خواب تاشو استفاده کنید که در طراحی آنها قفسه و کمد تعبیه شده است، به این صورت فضای اتاقتان بازتر و زیباتر میشود وهمچنین دیزاین تخت تان نیز زیباتر خواهد بود.

در برخی موارد هم افراد ترجیح میدهند طراحی تخت بسیار ساده باشد و کمدی در اطراف آن قرار نداشته باشد. این حالت معمولا به ندرت مورد انتخاب افراد قرار میگیرد چراکه طرح های تخت های تاشو به قدری زیبا و کاربردی هستند که طرح های ساده آنها چندان به چشم نمی آید. ولی با این حال نیازهای متفاوت مصرف کنندگان به انتخاب های متفاوت نیز منجر میشود.

طراحی دیگری که برای تخت خواب های تاشو یکنفره وجود دارد، طرح های تخت خواب های تاشویی است که همراه با قفسه، کمد و میز تحریر هستند. این مجموعه طراحی کاملی را برای اتاق خواب های یک نفره فراهم میکند و در واقع در کمترین فضای ممکن به تمام نیاز های شما پاسخ میدهد.

تخت خواب تاشو عمودی دو نفره

تخت خواب تاشو عمودی دو نفره

موردی دیگری که طراحی اتاق خواب وجود دارد، طراحی اتاق خواب برای 2 یا 3 نفر است. خانواده هایی که 2 یا 3 فرزند دارند و اتاق مجزایی برای هریک از آنها ندارند معمولا با کمبود فضای زیادی مواجه خواهند هستند. در این موارد تخت خواب های دو نفره کشویی یا طرح های دو طبقه که بعضا امکان قرار گیری سه نفر را نیز دارند (که به نام تخت های مهمان و میزبان شناخته شده اند)، گزینه ی مناسبی برای بهینه سازی فضای اتاق خواب کودکان شما خواهند بود.

تخت خواب های تاشو دونفره نیز دارای طراحی های ساده یا طراحی های همراه با کمد، قفسه و میز تحریر هستند، که با توجه به نیاز و فضای اتاق خواب تان میتوانید مناسب ترین طرح را انتخاب کنید.

تخت خواب های عمودی دو نفره معمولا تفاوت چندانی با تخت تاشو دو نفره افقی از نظر اشغال کردن فضا ندارند. چنانچه اتاق خواب کوچکی دارید که تخت خواب دونفره تان کل فضای اتاق را گرفته است. استفاده از تخت خواب های دونفره تاشو و دیواری این امکان را به شما میدهد که در طول روز از فضای اتاق خواب تان استفاده کنید و خواب آرامی را تجربه کنید.

همچنین چنانچه بخواهید در یک طراحی یکپارچه و زیبا کمد و قفسه و دراور را نیز در کنار تخت تان داشته باشید میتوانید از طراحی های تخت های تاشو همراه با قفسه، کمد و دراور استفاده کنید یا از بین کمد، قفسه، دراور و … فقط موارد مورد نیاز خود را انتخاب کنید. به این صورت طراحی اتاق تان کامل، زیبا، یکپارچه و بهینه خواهد بود.

تخت خواب های تاشو افقی یکنفره

تخت خواب های تاشو افقی یکنفره

تخت خواب های تاشو افقی برای اتاق های که عرض کوچکتری دارند مناسب است. در این مورد طول تخت فضای بیشتری را اشغال میکند اما در عوض امکان تعبیه قفسه و کمد در بالای تخت وجود دارد و برای اتاق هایی که معماری های نامناسب و کوچکی دارند مناسب است.

این نوع تخت های تاشو نیز دارای طرح های ساده و طرح های همراه با کمد، قفسه، دراور و میز تحریر هستند. بسته به نیاز خود میتوانید از طرح های ساده یا طرح های کامل این تخت ها استفاده کنید. اما نکته مهم آن است که به این صورت بیشتر از فضای اتاق تان استفاده خواهید کرد و تمام موارد موردنیازتان در یک طراحی زیبا و یکپارچه گنجانده میشود.

تخت های دو نفره معمولا طرح افقی ندارند چراکه از نظر اشغال فضا فرقی با تخت های دونفره عمودی ندارد. اما برخی از تخت های دونفره به صورت دو تخت افقی و طبقه ای بر روی هم قرار میگیرند که برای برخی از فضاها بسیار پر کاربرد است.

نهایتا در زمان انتخاب تخت های تاشو با انواع و طرح های مختلفی از تخت های تاشو افقی و عمودی مواجه خواهید شد، بهترین کار آن است که نیاز خود را مشخص کنید و با توجه به فضای منزلتان طرحی را انتخاب کنید که علاوه بر پاسخ گویی به نیازتان فضای اتاق خواب تان را بهینه کند و اتاق خواب تان را زیبا کند، به گونه ای که از گذراندن زمان در آن خسته نشوید و خواب آرامی را تجربه کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه