وسایل و مکانهایی از خانه که باید حتما تمیز کنید و نمی دانستید

written by بانوی شهر 13 شهریور 1396
وسایل و مکانهایی از خانه که باید حتما تمیز کنید و نمی دانستید

نکات مهمی در تمیز کردن خانه وجود دارد که تقریبا هیچ کس به آن ها توجه نمی کند. برای مثال جاها یا وسایلی در منزل که در واقع بسیار کثیف هستند اما در نظافت منزل به آن ها بی توجهی می کنیم.

1 ) دستگاه کنترل تلویزیون

تمیز کردن خانه - دستگاه کنترل تلویزیون

نتایج یکی از جدیدترین تحیقات نشان می دهد که ریموت کنترل تلویزیون تقریبا کثیف ترین وسیله یک خانه ی مدرن است. روی بیشتر ریموت های آزمایش شده، ویروس سرماخوردگی پیدا شده است. همچنین موقع غذا خوردن جلو تلویزیون ذرات آن را به دستگاه منتقل می کنیم. حتما برایتان پیش آمده که از بیرون می آیید و قبل از شستن دست ها تلویزیون را روشن می کنید. سناریو های مختلفی برای اثبات کثیفی این وسیله در خانه وجود دارد. پس هنگام تمیز کردن خانه آن ها را فراموش نکنید.

با یک دستمال آغشته به مواد ضد عفونی کننده روی کنترل تلویزیون را پاک کنید. می توانید برای این کار از گوش پاک کن و پنبه هم استفاده کنید.

2 ) کلیدهای برق

تمیز کردن خانه - کلیدهای برق

نترسید اما باید بدانید کلید های برق آشپزخانه، دستشویی ها و نشیمن منزل شما از نشیمنگاه توالت هم کثیف تر است! مگر اینکه از سیستم های خودکار روشنایی استفاده کنید.

توصیه متخصصان تمیز کردن خانه این است که حداقل یک بار در هفته همه ی کلید های برق را با دستمال آغشته به ماده ی پاک کننده  و ضدعفونی کننده تمیز کنید.

3 ) دیوار پشت سطل آشغال

تمیز کردن خانه - دیوارپشت سطل آشغال

وقتی آشغال را به سطل می ریزیم همیشه این کار را دقیق انجام نمی دهیم. گاهی کمی از آن بیرون می ریزد یا به لبه می خورد و پخش می شود. اگر آشغال از سطل بیرون بریزد، زمین را دستمال می کشیم یا با مایع شوینده پاک می کنیم. این کار را با دیوار های اطراف سطل یا داخل کابینتی که سطل آشغال درون آن است هم انجام دهید.

4 ) داخل یخساز

تمیز کردن خانه - داخل یخساز

شما حتما تمیز کردن داخل یخچال و فریزر را در برنامه ی تمیز کردن خانه خود دارید. جا یخی های دستی به راحتی قابل شستشو با دست یا حتی در ماشین ظرف شویی هستند. اما اگر شما از یخچال های دارای یخساز اتوماتیک استفاده می کنید چه؟

اگر یخ ها حالت کدر یا مزه ی عجیبی دارند، بهتر است از روی دفترچه راهنمای یخچال یخساز را تمیز کنید. این کار را دوبار در سال انجام دهید.

5 ) داخل ماشین قهوه ساز

تمیز کردن خانه - ماشین قهوه ساز

اگر ماشین قهوه ساز قطره ای شما، قهوه هایی با مزه ی ناخوش آیند تحویلتان می دهد، یعنی وقت تمیز کردن داخل آن فرا رسیده است. شما حتما قوری آن را هر روز می شویید اما داخل دستگاه هم باید تمیز شود.

تحقیقات در مورد کثیف ترین جاهای خانه، داخل محفظه ی آب دستگاه قهوه ساز را در رتبه ی پنجم کثیف ترین های منزل قرار داد!

موقع تمیز کردن خانه همه ی قسمت های جدا شدنی قهوه ساز را جدا کنید و بشویید. سپس مخزن آب را با مخلوطی از آب و سرکه سفید تمیز کنید.

7 ) برس ها و شانه ها

تمیز کردن خانه - برس و شانه

برس ها و شانه ها مورد بعدی از نکات جا مانده ی تمیز کردن خانه هستند. موها را هر بار از برس یا شانه ی خود جدا کنید. سپس آن ها را با شامپو بشویید و خشک کنید تا از عدم وجود میکروب ها روی آن ها مطمئن شوید.

8 ) دکور حمام

تمیز کردن خانه - دکور خانه

یکی از نکات مهم تمیز کردن خانه مربوط به حمام است. شما هرگز مسواک خود را بدون سرپوش در فضای باز دستشویی رها نمی کنید. چرا؟ چون ذرات ریز نامرئی معلق که از کشیدن سیفون در هوا پخش می شوند روی همه چیز می نشینند.

در حقیقت متخصصین می گویند که میکروب های معلق در هوا زنده می مانند. پس به وسایل دکوری حمام مثل صدف ها، صابون های فانتزی و حوله های کوچک مخصوص مهمان جور دیگری نگاه کنید.

آن ها را مرتبا بشویید یا با اسپری ضد عفونی و دستمال پاک کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه