جراحی زیبایی صورت چیست؟

written by ژاله نوذری 18 آذر 1397
جراحی زیبایی صورت چیست؟

جراحی زیبایی صورت چیست ؟ با پیشرفت علم پزشکی و افزایش طول عمر انسان تقاضای افراد برای جراحی های زیبایی افزایش یافته است. برخی از جراحی های پلاستیک یا زیبایی عموماً برای رفع مشکلات مادرزادی و غیرعادی صورت می گیرد در حالی که بعضی دیگر (جراحی ضد پیری) برای بهبود ظاهری چهره، بدن و درکل جوانسازی پوست انجام می شود. بانوی شهر شما را با جراحی زیبایی صورت آشنا می سازد.

برخی از مشکلات موجود در صورت که معمولا ناشی از افزایش سن هستند، عبارتند از: چین و چروک، لک های صورت ناشی از افزایش سن، کاهش حجم و تضعیف بافت صورت. افرادی که نوع پوستشان ضخیم تر باشد، روند فرسودگی و پیری صورت در آنان زودتر نمایان می شود. پوست ساکنین آسیا معمولا ضخیم تر از غربی هاست و در نتیجه افتادگی پوست با افزایش سن، به جای چروک شدن، مشکل عمده ای است که در آسیا وجود دارد. به همین خاطر متقاضیان بسیاری به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند. جراحی زیبایی صورت یکی از روش ها برای رفع افتادگی پوست و دیگر مشکلات صورت است.

انواع  روش های جراحی زیبایی صورت

لیفت صورت (Face lift)

لیفت صورت

عمل لیفت صورت باعث می شود صورت شخص از آنچه که هست ۵ تا ۱۰ سال جوانتر شود. عمل لیفت صورت و یا کشش پوست صورت معمولاً در افرادی بین سنین ۶۰ – ۴۰ سال انجام می‌شود. البته این عمل در هر سنی قابل اجراست. به شکل کلی در این عمل صورت، چربی های اضافی برداشته می شود، عضلات زیرین سفت می شود و پوست صورت و گردن نیز کشیده خواهد شد که تمامی این کارها نشانه های افزایش سن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید:  برترین محصولات آرایشی و بهداشتی ایوروشه

لیفت پلک (Eyelid lift – blepharoplasty)

لیفت پلک

افزایش سن و انباشتگی چربی موجب افتادگی ابرو، شل شدن پوست پلک‌ها، افتادگی پلک بالا و پف کردن زیر پلک پایین می‌شود. از آنجا که محل طبیعی ابروها و حجم پلک‌ها در هر فرد متفاوت از دیگران است، تغییرات سنی باعث مشخص شدن این عوارض در ظاهر افراد می‌شود.

عمل جراحی زیبایی پلک بالا و پلک پایین به روش های متفاوت صورت می گیرد. در عمل جراحی زیبایی پلک بالا، برش درست روی چین طبیعی پلک داده می شود. به همین دلیل احتمال اینکه بعد از جراحی زیبایی پلک، جای برش روی پلک ها  بماند، فوق العاده کم است. اما در عمل جراحی زیبایی پلک پایین، اگر میزان پف پلک پایین و بیرون زدگی چربی های آن زیاد باشد محل برش کاملا زیر خط مژه ها صورت می گیرد. مزیت این روش این است که روی پوست هیچ برشی وجود ندارد و ضمنا بهبودی و ترمیم آن نیز سریع تر است.

زیبایی بینی (rhinoplasty) یا لیفت بینی

زیبایی بینی

در گذشته، هنگامی که افراد درباره جراحی بینی یا «زیبایی بینی» صحبت می کردند، معمولا رینوپلاستی سنتی به ذهن خطور می کرد، روشی که شامل جراحی برای اصلاح و بازسازی بینی می باشد. اما طی سال های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی پزشکی، برای برخی از زیبای های بینی دیگر نیازی به انجام عمل جراحی نیست. به دلیل عوارض انجام جراحی و دوره نقاهت دشوار پس از عمل بینی، امروزه لیفت بینی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. لیفت بینی روشی برای زیبایی بینی و داشتن بینی خوش فرم است که نیاز به جراحی ندارد. لیفت بینی برای افرادی که پره های بینی بزرگ دارند و یا نوک بینی آنها حالت افتاده دارد، توصیه می شود. اما برای افرادی که بینی آنان انحراف شدید دارد کارایی ندارد.

بیشتر بخوانید:  بهترین روش های جوانسازی پوست صورت را بشناسید

روش های استفاده از لیفت بینی

تزریق ژل

روش مرسوم لیفت بینی بدون جراحی و به صورت تزریق ماده ایی به نام فیلر filler (پرکننده) انجام می شد که می تواند فرورفتگی ها را برطرف کند. هیالورنیک یک نوع ژل است که بعد از تزریق می تواند جذب شود. سپس فرد متقاضی عمل بینی باید برای تزریق مجدد به پزشک مراجعه نماید.

استفاده از نخ

یکی از روش های موقت و کوتاه مدت برای فرم دادن به بینی لیفت بینی با نخ است. در این روش پزشک متخصص جراحی بینی یک نخ مخصوص با نام پلی دی اکسانون از جنس (Pdo Lift Nose)PDO را به کار می برد و برای رسیدن به نتیجه دلخواه  بایستی چند ماه صبر کرد.

لیفت گردن (Neck lift)

در این روش جراح یا متخصص زیبایی صورت مشکلات موجود در گردن را با تنظیم عضلات موجود در گردن و برداشتن چربی از آن ناحیه رفع می کند. لیفت گردن اغلب به همراه لیفت صورت انجام می‌شود.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه