نکاتی درباره جراحی زیبایی پلک

written by ویدا نورمحمدیان 5 خرداد 1397
نکاتی درباره جراحی زیبایی پلک

جراحی پلک که لیفت چشم یا بلفاروپلاستی (Blepharoplasty) نیز خوانده می شود نوعی جراحی زیباییست که برای زیباتر شدن چشم و روی پلک های بالا یا پایین یا هر دو صورت می گیرد. معمولا افتادگی پلک بالا و یا پف بیش از حد زیر چشم با جراحی زیبایی پلک برطرف می شود. همچنین برای افراد مسن که افتادگی پلک بالا بر دیدشان تاثیر میگذارد، نیز این جراحی پیشنهاد می شود. بانوی شهر در این مطلب به گردآوری نکاتی درباره جراحی زیبایی پلک پرداخته است.

به مرور زمان و با پیر شدن پوست، حالت ارتجاعی و مستحکم بودن آن کم می شود. کاهش استحکام پوست در پلک ها با حالت هایی نظیر افتادگی یا پف پلک نمایان می گردد و به مرور پوست اضافه در پلک ایجاد چروک یا ورم می کند. تا جایی که ممکن است در سنین بالا این افتادگی بر دید شخص نیز اثر بگذارد. گاهی اوقات چربی های اطراف چشم ممکن است بالا یا پایین پلک جمع شده و ورم ایجاد کنند که در این صورت نیز با جراحی زیبایی پلک مشکل برطرف می شود.

همانطور که گفته شد جراحی پلک یک عمل زیباییست، اما همین عمل نیز شرایط خاصی دارد و گاهی به بعضیها توصیه نمی شود.

چه کسانی بهترین گزینه برای جراحی زیبایی پلک هستند؟

بهترین گزینه ها برای عمل زیبایی پلک افرادی هستند که از سلامتی مناسب برخوردار هستند. معمولا در افراد بالای 35 سال نیاز به چنین عمل زیبایی پیدا می شود اما اگر افتادگی پلک در خانواده موروثی باشد می توان زودتر اقدام کرده یا پیش از بروز مشکل با پزشک مشورت شود.

آیا نتیجه جراحی زیبایی پلک دائمی است؟

 جراحی زیبایی پلک - شادابی و سلامتی

پوست با بالارفتن سن پیر می شود و نباید انتظار داشت با گذر زمان همه چیز ثابت بماند. جراحی زیبایی پلک بالا معمولا بین پنج تا هفت سال باقی مانده و نیاز به انجام مجدد جراحی نیست. اگر از پوستتان مراقبت کنید امکان نیاز به تکرار جراحی زیبایی پلک بسیار کم می شود.

جراحی زیبایی پلک می تواند ظاهر شما را زیباتر کرده و اعتماد به نفستان را بالا ببرد. بخصوص در مواقعی که حالت پلک ها شما را خسته و پیرتر از سن نشان می دهد. با انجام این عمل، شاداب تر و جذاب تر خواهید شد. هرچند نباید از جراحی زیبایی پلک انتظار غیرمنطقی داشته باشید. این جراحی قرار نیست روی کل چهره شما تاثیر بگذارد و چروک ها را از بین ببرد. گاهی نیاز است در کنار چنین جراحی زیبایی اقدام به لیزرپوست، بوتاکس یا پرکردن پف زیر چشم با استفاده از فیلر کنید. مهم است پیش از انجام این عمل زیبایی بدانید چه انتظاری از آن دارید و با پزشک درباره نتیجه جراحی مشورت کنید.

 جراحی زیبایی پلک چطور انجام می شود؟

لیفت چشم یا جراحی زیبایی پلک حدودا دو ساعت طول می کشد. جراح از بی حسی موضعی و آرام بخش استفاده می کند تا اطراف چشم کاملا بی حس و بی حرکت شود.

 جراحی زیبایی پلک - شادابی و سلامتی

اگر هر دو پلک بالا و پایین نیاز به جراحی زیبایی داشته باشند معمولا پزشک از پلک های بالا کار خود را آغاز می کند. او محلی که نیاز به جراحی دارد را با خطوط مشخص می کند سپس این نقاط را می برد و چربی یا پوست اضافه آن را جدا می کند. سپس نقاط بریده شده را بخیه می زند. بخیه های پلک بالا معمولا سه تا شش روز باقی می مانند. پلک پایین اغلب نیازی به بخیه ندارد ولی همه چیز بستگی به شرایط و تکنیک جراحی دارد.

مراقبت های پس از جراحی زیبایی پلک چیست؟

پس از انجام جراحی تا چند هفته رانندگی ممنوع است. بهتر است در چند شب اول پس از جراحی تنها نباشید و کسی کنارتان باشد تا در صورت نیاز به شما کمک کند. چند روز در خانه بمانید تا پلک ها درمان شوند. برخی از افراد ممکن است بعد از این جراحی دچار خشکی چشم شوند، این مساله نباید بیش از دو هفته طول بکشد اما اگر خشکی چشم طولانی تر و شدیدتر شد، حتما به جراح مراجعه کنید.

 در خانه موارد زیر را آماده داشته باشید :

  • قالب های یخ
  • پک یخ
  • گاز استریل
  • قطره چشم یا اشک مصنوعی (حتما از پزشک بپرسید چه نوع قطره ای استفاده کنید.)
  • لباس، حوله و ملحفه تمیز
  • شاید نیاز به خوردن مسکن داشته باشید حتما از پزشک نظرخواهی کنید. برخی از مسکن ها را نباید پس از این عمل زیبایی مصرف کرد.

از آنجایی که پلک شما جراحی شده و بخیه دارد ممکن است حداقل یک هفته با ورم یا کبودی اطراف چشم مواجه باشید. اما پس از یک یا دو هفته همه چیز به حالت عادی باز می گردد.

هر جراحی عوارضی دارد هرچند این عوارض و پیچیدگی های جراحی زیبایی پلک بسیار محدود هستند، اما بهتر است پیش از انجام آن درباره عوارض و شرایط کاملا با پزشک مشورت و سوال کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه