چگونه جوش شیرین می تواند به زیبایی شما کمک کند؟

written by بانوی شهر 25 بهمن 1395
چگونه جوش شیرین می تواند به زیبایی شما کمک کند؟

جوش شیرین، پودری که بسیاری از ما در آشپزخانه هایمان نگهداری می کنیم فواید معجزه آسایی برای زیبایی ما دارد. این مطلب را دنبال کنید تا با برخی از فواید این ماده برای زیبایی آشنا شوید.

  • دئودرانت ( از بین برنده بو )

جوش شیرین - مد و زیبایی

شاید متوجه شده باشید برخی از افراد جوش شیرین را در یخچال نگهداری می کنند در حالیکه این ماده نیازی ندارد در دمای سرد قرار بگیرد. اما این بدین دلیل است که جوش شیرین خاصیت بوزدایی دارد، از این ماده می توانید برای از بین بردن بوی بد زیربغل استفاده کنید. این ماده بخصوص برای پوست های حساس بسیار مناسب است و هیچ لکی روی لباس نمی گذارد. شما می توانید چهار قاشق جوش شیرین را با یک قاشق آب ترکیب کنید تا حالت خمیر به خود بگیرد، اگر بخواهید می توانید چند قطره از روغن هایی که عطر خوبی دارند مثل روغن گل رز را به این ماده اضافه کنید تا بوی بهتری بگیرد. با استفاده از یک براش این ماده را زیربغلتان بمالید. در طول روز دیگر نگران بوی بد نخواهید بود.

  • سفید کننده دندان

جوش شیرین - مد و زیبایی

خمیردندان هایی که روزانه استفاده می کنیم دارای مواد شیمیایی متعددی هستند که برخی از آنها ممکن است دندان ها را حساس کنند.برخی از این خمیردندان ها باعث می شوند که شما هنگام خوردن آب سرد یا غذای گرم دندان درد بگیرید. اما جوش شیرین از سوی دیگر یک ماده سفید کننده طبیعی برای دندان است که هیچ حساسیتی ایجاد نمی کند. مسواک خود را آغشته به جوش شیرین کنید و مسواک بزنید. برای بهتر نتیجه گرفتن حداقل هفته ای دوبار دندانتان را با جوش شیرین مسواک بزنید.

  • براق کننده مو

جوش شیرین - مد و زیبایی

برخی مواقع، برای ما سخت است تا محصول مناسبی پیدا کنیم که پس از شامپو زدن، موهایمان را تمیز و براق نگه دارد. بسیاری از ما محصولات مختلفی برای حالت دادن و براق کردن موهایمان استفاده می کنیم نظیر سرم های مو، اسپری های مو و مواد اینچنینی، اما در طولانی مدت برخی از این محصولات باعث می شوند موهای ما چرب شود و مدت طولانی تمیز نماند. برای اینکه موهایتان مدت طولانی تمیز و براق باشد از جوش شیرین کمک بگیرید. مقداری از این ماده را در شامپویی که به سرتان می زنید بریزید و ترکیب کنید. (بهتر است شامپوی چرب نباشد.) موهایتان را به همان روش معمول بشویید. خواهید دید این بار موهایتان براق تر و تمیزتر به نظر می رسد و به راحتی می توانید آن را مدل دهید.

  • بافر ناخن

جوش شیرین - مد و زیبایی

گرفتن گوشه های ناخن قبل از مانیکور کار دردناک و گاهی خطرناک است. قبل از مانیکور کردن ناخن هایتان را با جوش شیرین بشویید تا نرم شوند و مانیکور کردن آنها آسانتر شود. محلولی ترکیبی از سه قاشق جوش شیرین و یک قاشق آب تهیه کنید و با استفاده از یک براش این محلول را روی ناخن هایتان بمالید. چند دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید.خواهید دید ناخن هایتان نرم تر و سالم تر شده اند و مانیکور کردن و لاک زدن آن نیز آسان تر شده است.

  • درمان جوش و آکنه صورت

جوش شیرین - مد و زیبایی

ترکیبی غلیظ از جوش شیرین و آب درست کنید و با استفاده از یک براش این محلول را روی جوش های صورت بزنید. این کار را قبل از خواب انجام دهید. نتیجه آن روز بعد چشمگیر خواهد بود چرا که جوش شیرین به خوبی جوش ها را خشک و درمان می کند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

1 دیدگاه

سئو ارزان 23 مرداد 1396 - 6:42 ق.ظ

تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها
هستید.

Reply

بدون دیدگاه