چگونه موها را بدون اتوی مو حالت دهیم؟

written by ویدا نورمحمدیان 25 تیر 1397
چطور موها را بدون اتوی مو حالت دهیم

برخلاف بسیاری از افراد که دوست دارند موهای صافی داشته باشند، بسیاری دیگر نیز با کمک اتو موهایشان را فرکرده یا حالت می دهند. اما از آنجایی که استفاده مکرر از اتوی مو ، چه به منظور صاف کردن چه حالت دادن به آن، برای مو مضر است، بد نیست روش های دیگر را نیز برای صاف کردن طبیعی مو یا فرکردن آن امتحان کنید تا آسیب کمتری برسد. بانوی شهر به شما آموزش می دهد، چطور موها را بدون نیاز به اتوی مو حالت دهید.

اتوی مو

برای اینکار به برس دانه درشت، سشوار و نرم کننده مو احتیاج دارید. اگر تازه مو را شسته اید، مقداری نرم کننده مو به انتهای موها بزنید و سپس خشک کنید. مو باید طوری خشک شود که از ریشه تا نیمه های مو خشک و انتهای آن کمی مرطوب باشد. اگر ریشه های مو 100% خشک هستند انتهای مو باید 90% خشک باشد که بهتر حالت بگیرد. در صورتیکه مو از پیش خشک شده است و الان می خواهید به آن حالت دهید از اسپری برای مرطوب کردن بخش پایینی استفاده کنید.

روش های اتوی مو

دو سوم مو را بالای سر برده و جمع کنید. بهتر است در این تقسیم بندی موها از خط گوش به بعد آزاد باشد. کار را با این قسمت آغاز کنید. با توجه به حجم مو مقدار مناسبی انتخاب کرده و دور برس بپیچید. اگر از سمت راست شروع می کنید برس را با همان دست بگیرید و سشوار را در دست مخالف قرار دهید. باید موها روی برس بوده و برس زیر قرار بگیرد که هنگام سشوار زدن برس داغ نشود و فقط موها در حرارت سشوار قرار بگیرد. همچنان که سشوار می کنید برس را به سمت پایین بپیچانید به طوری که در نهایت وقتی برس آزاد شد موهای شما به هم پیچیده باشد. سپس به کمک انگشت حالت بیشتری به این پیچ ها بدهید. اگر این کار را قبل از خنک شدن انجام دهید، مو حالت بهتر و زیباتری به خود خواهد گرفت. برس را روی حلقه های مو نکشید و بگذارید همه این حلقه ها تا پایان کار باقی بمانند.

اتوی مو - مد و زیبایی

همین روال را با باقی مو ادامه دهید. این را نیز در نظر داشته باشید که حالت گرفتن بستگی به حجم و جنس مو نیز دارد، گاهی ممکن است نیاز باشد اینکار را دوبار تکرار کنید. اگر حالت نمی گیرد احتمالا حجم زیادی از مو را در یک زمان انتخاب کرده اید. بهتر است در چنین حالتی حجم مو را کمتر کرده کار را ادامه دهید. اگر قسمتی از مو مانند سایر قسمت ها حالت نمی گیرد، کمی آن را مرطوب کرده و دوباره امتحان کنید. در نهایت وقتی تمام مو را حالت دادید، کمی فرها را از هم باز کرده و آزادتر کنید و در نهایت از حالت دهنده مو برای ثابت نگه داشتن آن، استفاده کنید.

اتوی مو

برای رعایت نکات ضروری در هنگام اتوی مو مطالعه مقاله اتوکشیدن مو را به شما پیشنهاد می کنیم.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه