یک حرکت یوگا، برای داشتن خوابی راحت

written by بانوی شهر 29 فروردین 1396
یک حرکت یوگا، برای داشتن خوابی راحت

در حالیکه بسیاری از مواقع ما برای بیدار و سرحال شدن بدنمان به یوگا رو می آوریم، بد نیست به مساله دیگری که برای داشتن بدنی سالم مورد نیاز است نیز اهمیت بدهیم : خواب. در زندگی مدرن و ماشینی امروز، بسیاری از افراد به دلیل مشغله های فراوان، خواب کمتری دارند یا با مشکلاتی هنگام خواب مواجه می شوند که از کیفیت خواب آنها می کاهد. همه ما دوست داریم وقتی به تختخواب می رویم بلافاصله خوابمان ببرد. جالب اینجاست که یوگا برای این بخش از زندگی ما نیز حرکتی دارد. یوگا علاوه بر اینکه به ما کمک می کند صبح سرحال تر باشیم بلکه می تواند کمک کند تا بهتر و راحت تر نیز بخوابیم. فقط کافیست این حرکت یوگا را قبل از خواب انجام دهید.

  • حرکت پروانه (butterfly pose )

این حرکت یوگا به شما کمک می کند بدنتان را کش دهید و ذهن و بدن را از خستگی و مشغله روزانه خالی کنید. با توجه به اینکه بسیاری از ما کارهایی داریم که مدت زمان طولانی روی صندلی نشسته ایم، بد نیست کمی کشاله های ران، زانو ها و ماهیچه های پایمان نیز کش بیایند و از خستگی رهایی یابند. این حرکت همچنین استرس و نگرانی را از ذهن و بدن شما خارج می کند و به حرکت بهتر جریان خون کمک می کند. تمام اینها فقط با یک حرکت یوگا امکان پذیر است.

  • چهار زانو روی زمین بنشینید. با یک نفس عمیق با کمک دستها زانوها را به بیرون حرکت دهید و همزمان کف پا را به هم بچسبانید.
  • تا جاییکه می توانید زانوها را به زمین نزدیک کنید. می توانید از دستها کمک بگیرید اما اصلا این کار را با فشار انجام ندهید. بدن باید در آرامش کامل باشد. برای انجام این کار بدن اصلا نباید درد داشته باشد.
  • کاملا صاف بنشینید، میتوانید برای داشتن تعادل با دست، پایتان را بگیرید و پشت را صاف کنید و به همان حالت بنشینید. سپس به آرامی تا جایی که می توانید به جلو خم شوید. ممکن است چند بار اول که این کار را انجام میدهید فقط چند سانت جلو بیایید. همان مقدار کافی است. اصلا به بدن فشار نیاورید.
  • چند نفس عمیق بکشید و به مدت ده الی پانزده ثانیه در همین حالت باقی بمانید.
مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه