چطور مطمئن شویم خانه برای کودکمان امن است؟

written by ویدا نورمحمدیان 31 شهریور 1396
چطور مطمئن شویم خانه برای کودکمان امن است؟

نگهداری از کودکان بخصوص زمانی که آنها شروع به راه رفتن و کنجکاوی می کنند یکی از مهم ترین مسائلی است که والدین باید به آن توجه خاصی داشته باشند. باید مطمئن شوید که خانه برای کودک امن است. خانه شما در حقیقت پناهگاهتان است که باید در آن احساس امنیت و آرامش داشته باشید، اما برای کودک شما همیشه ممکن است خطراتی وجود داشته باشد که با رعایت کردن نکات جزیی و تغییر دکوراسیون و در نظر گرفتن حرکاتی که کودک در خانه انجام می دهد می توان از آسیب های احتمالی جلوگیری کرد. نکات زیر می تواند به شما کمک کند که مطمئن شوید خانه برای کودکتان کاملا امن است.

1 ) مثل یک کودک فکر کنید

خانه امن برای کودکان - زندگی بانوی شهر

شاید به نظر مسخره برسد که از یک آدم بزرگ بخواهید مانند یک کودک فکر کند اما این کار در حقیقت کمک بزرگی به آنها می کند، با اینکار می توانید بفهمید کودک ممکن است سعی کند از چه چیزی بالا برود یا چه چیزی نظرش را جلب می کند که برای گرفتن آن و نگاه کردنش تلاش کند، چه چیزی را ممکن است بخواهد باز یا بسته کند. این کار باعث می شود شما حرکت خطرناک احتمالی که کودکتان ممکن است انجام دهد را پیش بینی کنید و برای جلوگیری از آن کاری انجام دهید.

2 ) منطقه ای امن برای کودکتان طراحی کنید

خانه امن برای کودکان - زندگی بانوی شهر

شاید کمی دشوار باشد که بخواهید کل خانه را برای کودکتان امن کنید. یک روش ساده و مناسب این است که منطقه ای را مخصوص بازی کودک طراحی کنید که در آن همه چیز با توجه به رفتار وی طراحی شده باشد. به نوعی می توان گفت دور تا دور کودک را خط امن بکشید ! در این صورت می توانید در آن منطقه که در بیشتر مواقع تحت نظر و در دید رس شما است همه چیز را امن کنید، دور تا دور آن را بالش بچینید تا در صورتی که کودکتان زمین افتاد آسیبی به وی وارد نشود، تیزی هایی که در فضا وجود دارد را بپوشانید و هیچ وسیله شکننده یا گوشه دار در دسترس او قرار ندهید.

3 ) برای پنجره ها و درهای کابینت ها محافظ بگذارید

خانه امن برای کودکان - زندگی بانوی شهر

حفاظ گذاشتن برای پنجره ها ، درها و کابینت ها یکی از مهم ترین مواردیست که باید برای یک خانه امن برای کودک در نظر داشته باشید. دلیل آن اینست که اکثر پنجره ها به راحتی باز می شود و این مساله، خطر بزرگی برای کودک است. بنابراین بهتر است از حفاظ های مخصوص پنجره استفاده کنید تا کودک به راحتی نتواند آن را باز کند. این مساله برای در نیز صدق می کند چرا که خروج از درمی تواند خطرات دیگری برای کودک در بر داشته باشد. برای کابینت ها اطمینان حاصل کنید وسیله ای از داخل آن بیرون نیافتد و کودک نتواند با در کابینت بازی کرده و آن را باز کند.

4 ) جمع بندی

خانه امن برای کودکان - زندگی بانوی شهر

اینها فقط چند قدم مهم و اولیه برای محافظت از کودک در منزل است. کودکان کنجکاو هستند و نمی دانند چه چیزی ممکن است برایشان خطرناک باشد، پس همواره باید با در نظر گرفتن سن و سال بچه ها، تغییرات مناسب در دکوراسیون منزل ایجاد کرد تا خانه تبدیل به مکانی امن و دلپذیر برای عزیزانمان باشد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه