خستگی و بدن درد ” عارضه نشستن “

written by بانوی شهر 20 مهر 1396
خستگی و بدن درد ” عارضه نشستن “

آیا تا به حال شده است که بعد از یک مهمانی یا نشستن طولانی در گردن و پشت و کمر یا پاها احساس خستگی و درد کنید؟ معمولاً به این حالت “عارضه نشستن ” می گویند و دلیل آن را کم تحرکی و در نتیجه ضعف ماهیچه ها می دانند. خانم ها و کسانی که با کامپیوتر کار می کنند بیشتر مشکل عارضه نشستن را دارند. بی توجهی به این حس خستگی و درد، باعث پیشرفت عارضه شده و طبعا” زمان و هزینه درمان را بیشتر می کند. قرص های رنگارنگ و پماد های متنوع، متاسفانه معمولا” در اخر هم نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

اما همانطور که اول ذکر شد دلیل اصلی عارضه نشستن، کم تحرکی و ضعف ماهیچه‌ها ست و ذیق وقت هم دلیل اصلی ما برای ورزش نکردن است، چون فکر می کنیم که حتماً برای ورزش باید در ساعت های مشخص از هفته به باشگاه برویم و سوای وقتی که برای ورزش می گذاریم روزانه یکی دو ساعت را هم در ترافیک بگذرانیم. اما پیشنهاد ما چند حرکت ساده است که می توانید آن ها را هم در خانه و هم در محل کار انجام دهید. حرکات کششی آسانترین و بهترین حرکات برای تقویت ماهیچه‌ها و جلوگیری از دردهای عضلانی است.

body-ache-r3-banooyeshahr

حرکت اول : 

همینطور که ایستاده اید، به تناوب روی پاشنه و پنجه پا جابجا شوید. در حین این حرکت کشش را کاملاً در ماهیچه پشت ساق پا حس می کنید، این ماهیچه اصطلاحا” به ماهیچه پیری معروف است و تقویت آن مانع از تغییر فرم ستون فقرات در کهنسالی می شود.

حرکت دوم  :

انگشت‌ها را در هم قلاب کنید و در حالی که کف دست ها به طرف آسمان است، دست ها را کاملاً بکشید و حدود پنج ثانیه در همین وضعیت نگه دارید. این حرکت را بین پانزده تا بیست بار تکرار کنید. در همین وضعیت دست ها را به چپ و راست هم بکشید.

حرکت سوم  :

همینطور که نشسته اید پشتتان را صاف نگه داشته و کف دست را روی شقیقه گذاشته وهم زمان سر و کف دست را به سمت هم فشار دهید. این حرکت را با هر دو دست انجام دهید..

حرکت چهارم  :

یکی از دست ها را پشت کمرتان بگذارید طوری که کف دست رو به بیرون باشد و دست دیگر را صاف بالا آورده از آرنج خم کنید وکف دست را پشت کتف مخالف بگذارید. این کار رابه تناوب با هر دو دست انجام دهید.در همین وضعیت بین پانزده تا بیست ثانیه مکث کنید.

body-ache-r-banooyeshahr

حرکت آخر :

همینطور که نشسته ای کمی به لبه صندلی حرکت کرده،صاف بنشینید و زانوها را منقبض و آزاد کنید.

همین چند تمرین ساده که حدود یک ربع تا بیست دقیقه طول می کشد، برای تقویت ماهیچه‌ها و پیشگیری از خستگی و دردهای اسکلتی است. یادتان نرود که هر حرکت را بین پانزده تا بیست بار انجام دهید. به این شکل تا مقدار زیادی به حل مشکل خستگی و بدن درد ناشی از عارضه نشستن کمک می کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه