خمير اسلایم چیست؟ آموزش طرز تهیه آن

written by سولماز هومن زاده 4 اسفند 1397
آموزش طرز تهیه خمير اسلایم

خمیر اسلایم یک وسيله بازى و سرگرمى براى بچه ها و وسیله ای برای آرامش اعصاب و تفریح بزرگسالان است. استفاده از این خمیر بازی امروزه بسيار باب شده است، به همین علت تصمیم گرفتم که طرز تهیه آن را برایتان بنویسم. استفاده از اسلايم ميتواند باعث تخلیه ی فشارهای عصبى در بچه ها و حتی بزرگترها بشود.

خمیر اسلایم‌ میتواند به هر شکلی که بخواهید در بیاد و بدون آنکه خراب شود، کودک شما میتواند چندین ساعت با آن بازی کند. این خمیر ژله ای اگر با مواد مناسب تهیه شود، برای کودکان هم بی ضرر است.

درست کردن اسلایم از آن چیزی که فکر می کنید خیلی راحت تر است خصوصا با محلول نگهدارنده لنز! بهتر است خمیر بدون بوراکس باشد، استفاده از پودر بوراکس در آن خطرناک است. بوراکس یک پودر سمی است و استفاده از آن در بسیاری از کشورهای پیشرفته ممنوع شده است. بچه های زیادی بدلیل بازی با خمیر اسلایمى كه با پودر بوراكس درست شده بوده است مسموم شدند. پس لطفا اين هشدار را جدی بگیرید.
خمیر اسلایم
خمير اسلایم كه به آن خمير جادويى نیز میگویند یک نوع خمیر است که حالت ژلاتینی دارد و با دست به شکلهای گوناگونی درمی آید. بازی با اسلايم ميتواند در افزایش مهارت و خلاقیت کودکان نقش موثری را داشته باشد.

همانطور که قبلا گفتم دستورهای مختلفی برای تهیه خمیر اسلایم وجود دارد ولی من تصمیم دارم که طرز تهیه اسلایم بدون ضرر و خطر را برایتان بیان کنم؛ اسلایمی بدون استفاده از بوراکس. در اين دستور جوش شیرین و محلول نگهدارنده لنز، به عنوان اکتیویتور جایگزین بوراکس می شوند.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه خمیر بازی خانگی

برای تهیه وسیله بازی متفاوت  وجذاب برای کودکان تان خواندن مقاله اکتیویتى باکس یا جعبه سرگرمى چیست؟را پیشنهاد می کنیم.
خمیر اسلایم

مواد لازم برای تهیه خمیر اسلایم

  • چسب چوب: 120 گرم
  • جوش شيرين: ١/٢ ١ قاشق غذا خورى
  • آب ولرم: ١ قاشق غذا خورى
  • محلول نگهدارنده لنز: ٣ قاشق غذا خورى
  • رنگ غذا (انتخابى): هر تعداد رنگی که دوست دارید.

خمیر اسلایم

طرز تهيه خمیر اسلایم

1 ) در يك كاسه متوسط چسب چوب را با جوش شيرين ترکیب کنید.

2 ) هر مقدار كه دوست داريد به آن رنگ غذا اضافه كنيد تا به رنگ مورد نظرتان برسيد. البته میتوانید این مرحله را نادیده گرفته و اسلایم بدون رنگ درست کنید. از رنگ های شیمیایی مثل گواش استفاده نکنید. این رنگها میتوانند باعث خشک شدن یا دفرمه شدن خمیر شوند. اگر دوست داشته باشيد ميتوانيد اكليل هم به آن اضافه كنيد.خمیر اسلایم

3 ) آب و مايع لنز را به تركيب بالا اضافه كنيد، خوب هم بزنيد تا اسلايم كم كم شكل بگيرد. ۳۰ ثانیه زمان بدهيد تا مخلوط بالا سفت شود.

4 ) سپس با دست شروع به ورز دادن اسلايم كنيد. اگر احساس کردید که خمیر اسلايم کمی حالت چسبندگی دارد، كمی بيشتر مايع لنز به آن اضافه كنيد تا حالت چسبندگيش از بين برود.

5 ) اگر احساس کردید که به رنگ مورد نظرتان نرسیدید، میتوانید کمی بیشتر رنگ غذا به آن اضافه کنید.

 خمیر اسلایم

6 ) خمیر اسلایم شما به همین سادگی آماده میشود.

7 ) برای نگهداری و جلوگیری از خشک شدن اسلایم آن را در یک ظرف دربسته و یا کیسه فریزر بگذارید و درش را محکم ببندید.

خمیر اسلایم

سن مناسب استفاده و بازی با اسلایم بعد از ٣ سالگيست.
خمیر اسلایم

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه