طرز تهیه خمیر بازی خانگی

written by سولماز هومن زاده 9 دی 1397
طرز تهیه خمیر بازی خانگی

فكر می كنم که خمير بازى تقريبا جز بازی هاى مورد علاقه اكثر بچه هاست و خوب احتمالا به دلیل کثیف کاری، چندان مورد علاقه اكثر مادرها نیست. ولى اگر مادرها ميدانستند كه خمير بازى چقدر ميتواند در زمينه هاى مختلف براى فرزندانشان مفيد باشد، شايد آنوقت از كثيف كاری های آن چشم پوشى می كردند و بيشتر فرزندانشان را تشويق به بازى با آن می كردند.

خمير بازى در زمينه هاى زيادى مثل تقويت مهارت هاى حركتى، تقويت مهارت هاى نوشتارى، قدرت تصور و خلاقيت، ايجاد حس آرامش، هماهنگى دست و چشم، قدرت يادگيرى (اشكال، حروف، اعداد، رنگ ها) تقويت حس كنجكاوى، فهم و درك، می تواند به كودكان كمك كند.

خمیر بازی خانگی
در این مطلب میخواهم برایتان طرز تهیه خمیر بازی خانگی را بگذارم. درست کردن این خمیر بسیار ساده و آسان است و مواد اولیه آن جز چیزهاییست که معمولا در خانه هر کسی پیدا میشود! درست کنید و اجازه دهید که کودکتان از آن لذت ببرد.

بیشتر بخوانید:  رنگ آمیزی با گچ و آب بازی جذاب برای کودکان

مواد لازم

  • آرد : ۱ لیوان
  • نمک : یک چهارم لیوان
  • آب گرم (نه جوش): نصف لیوان برای هر یک از رنگها
  • رنگ غذا : هر تعداد رنگی که دوست دارید

طرز تهيه

1 ) آرد و نمک را با یکدیگر ترکیب کنید.

2 ) آب گرم و چند قطره از یکی از رنگ های غذا را با هم ترکیب کنید.

3 ) ترکیب آب و رنگ را کم کم به ترکیب آرد و نمک اضافه کنید و همزمان آن را هم بزنید. وقتی همه آب را اضافه کردید، با دستهایتان خوب این خمیر را ورز بدهید تا آب رنگی کاملا جذب آرد شود.

خمیر بازی خانگی
4 ) خمیر به همین سادگی آماده میشود، اگر احساس کردید که خمیر کمی حالت چسبندگی دارد، به آن کمی بیشتر آرد اضافه کنید تا حالت چسبندگی آن از بین برود.

خمیر بازی خانگی

5 ) اگر احساس کردید که به رنگ مورد نظرتان نرسیدید، میتوانید کمی بیشتر رنگ غذا به آن اضافه کنید.

در حالت کلی سن مناسب برای خمیر بازی کودک سن ۲ سال به بالاست، یعنی زمانی که کودک کاملا متوجه باشد که نباید از آن بخورد.

یکی از مزایای این خمیر خانگی این است که حتی اگر کودک از آن بخورد، اتفاقی نمی افتد. بنابراین این خمیرهای خانگی را می توانید از سن یک سالگی در اختیار کودک بگذارید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه