برای داشتن موهای بهتر، این عادات را ترک کنید

written by بانوی شهر 24 آذر 1395

در طول روز ما کارهای زیادی با موهایمان انجام می دهیم، از شستن و خشک کردن آن گرفته تا شانه زدن و مدل دادن به آن. اما ما نمی دانیم در برخی از این مراحل به موهایمان آسیب می رسانیم. بسیاری از آرایشگران متخصص با بررسی موهای صدها نفری که به آنها مراجعه کرده اند به این نتیجه رسیده اند که برخی از رفتارهای روزانه ما با موهایمان باعث می شود آن موهای سالم، صاف و براقی را که همیشه به دنبالش هستیم را نداشته باشیم. پس با دانستن این عادات و رفتار اشتباه، سعی کنیم تا به بهتر شدن موهایمان کمک کنیم.

1 ) اتوکشیدن موهای خیس :

breakhabits-for-better-hair1-banooyeshahr

این عادتیست که شاید بسیاری از ما داشته باشیم، هیچوقت موهایتان را زمانیکه هنوز خیس است با لوازم حرارتی نظیر اتو، مدل ندهید. این کار باعث سوختن موهایتان می شود. برای اینکه هنگام مدل دادن به موهایتان با لوازم حرارتی به موهایتان صدمه ای وارد نشود بهتر است صبر کنید تا موهایتان کاملا خشک شود. اگر از سشوار برای خشک کردن موهایتان استفاده می کنید و پس از استفاده از آن دیدید هنوز موهایتان سرد است، بدین معناست هنوز کمی مرطوب است.

2 ) شانه زدن موهای خیس :

break-habits-for-better-hair2-banooyeshahr

این ایده خوبی نیست که موهایتان را هنگامی که خیس است شانه بزنید، هرچند در این حالت برای شانه زدن موهایتان بهتر است از شانه های دندانه عریض استفاده کنید. این شانه ها باعث می شوند که موهایتان کشیده نشوند و آسیب نبینند.

3 ) بستن موها هنگام خواب :

break-habits-for-better-hair3-banooyeshahr

اگر هنگام خواب موهایتان را از پشت ببندید باعث می شوید در موهایتان شکستگی ایجاد شود. اگر می خواهید در خواب از پخش شدن موهایتان در صورتتان جلوگیری کنید بهتر است موهایتان را در دوطرف و خیلی شل ببندید و هیچوقت موهایتان را از پشت و محکم نبندید.

4 ) استفاده از اسپری مو خیلی نزدیک به سر :

break-habits-for-better-hair4-banooyeshahr

اگر میخواهید از هر محصول مو به صورت اسپری استفاده کنید بهتر است آن را با فاصله از سرتان بگیرید. همچنین پیش از استفاده از این محصولات، برای ترکیب بهتر مواد داخلشان آنها را به خوبی تکان بدهید. محصولات اسپری مو وقتی که در فاصله استفاده شوند در حالیکه پیش از رسیدن به مو در هوا پخش شوند بهتر عمل می کنند.

5  ) استفاده از کش برای بستن مو :

break-habits-for-better-hair5-banooyeshahr

کش هایی که برای بستن موها استفاده می کنید بیشتر مواقع هنگام باز کردن مو باعث کنده شدن و یا آسیب رساندن به موها می شوند. بهتر است برای بستن موها از لوازمی استفاده کنید که باز و بسته می شوند و برای باز کردن موهایتان مجبور به کشیدن آنها نیستید.

6 ) شانه زدن از ریشه مو : 

break-habits-for-better-hair6-banooyeshahr

یکی دیگر از عادات برخی از خانم ها شانه زدن موها از ریشه آنهاست. اگر خیلی از ریشه موهایتان را شانه بزنید باعث شکستن مو و برخی مواقع کنده شدن آن می شوید. در عوض بهتر است ابتدا انتهای موهایتان را شانه کنید و گره هایی که در انتهای موهایتان است را باز کنید سپس بالاتر بروید و موهایتان را از ریشه شانه بزنید تا یکدست شود.

7 ) کوتاه کردن مو برای بلندتر شدن آن :

break-habits-for-better-hair-banooyeshahr

این باور اشتباهیست که شما برای بلندتر شدن موهایتان قیچی بردارید و موهای خود راکوتاه کنید. هر چند کوتاه کردن مو از بایدها است، اما اگر می خواهید موهایتان بلندتر به نظر برسد بهتر است موارد دیگری را نظیر شستشوی بیش از حد یا مدل دادن به مو با وسایل حرارتی را انجام ندهید. موهای سالم تر همیشه صاف تر و بلندتر به نظر می رسند.

8 ) خشک کردن مو با حوله : 

break-habits-for-better-hair7-banooyeshahr

همه ما موهایمان را با حوله خشک می کنیم اما این دیوانه کننده است زمانی که موهایتان را حین خشک کردن به جهت های مختلفی می برید و با این کار موهایتان را نامرتب می کنید. با این کار برق و شفافیت موهایتان را از دست می دهید و باعث می شوید موهایتان بیشتر گره بخورد. در حالیکه اگر آزاد باشند زودتر و بهتر خشک می شوند و حالت وز به خودشان نمی گیرند. در عوض زمانیکه می خواهید موهایتان را با حوله خشک کنید، حوله را به آرامی از پایین به بالا روی موهایتان بکشید نه طوری که موها را بهم بریزد.

9 ) استفاده از شامپوی خشک و حالت دهنده های مو :

اگر از شامپوی خشک یا اسپری های حالت دهنده مو بیش از دو بار در هفته استفاده کنید باعث خشک شدن مو و سرتان می شوید که موجب می شود مو ضعیف تر بشود و زودتر بشکند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه