دردهای ناحیه شانه

written by بانوی شهر 26 بهمن 1395
دردهای ناحیه شانه

شاید در وهله اول متوجه آن نشوید. وقتی خودش را نشان می دهد، که ساعت هاست پشت میز کار خود نشسته اید یا دارید لیست کارهایتان را می نویسید. یا شاید به این خاطر که همیشه کیفتان را روی شانه ی راست حمل می کنید یا تلفن را بین گوش و شانه فشار می دهید و حرف می زنید.

علتش هر چیز که باشد، دیر یا زود متوجهش خواهید شد : شانه هایتان منقبض است، گردنتان درد می کند و حس می کنید که عضلاتتان کوتاه شده اند.

دردهای ناحیه شانه - شادابی و سلامتی

چرا؟

گردن و قسمت بالایی شانه ها تنش زیادی را متحمل می شوند. مدت زمانی که با سر جلو آمده و شانه های منقبض سپری می کنیم میزان استرس را روی بافت نرم و مفصل ها افزایش می دهد.

به زبان دیگر، تمام روز پشت کامپیوتر نشستن، با گردن و سر در یک حالت ثابت، ما را با شانه های گرفته و دردناک و منقبض باقی می گذارد.

شغل های بی تحرک و نشسته ی ما تنها مشکل نیستند؛ استرس مشکل را تقویت می کند. آدم ها وقتی مقدار زیادی استرس متحمل می شوند، قفسه سینه شان را به پایین متمایل می کنند، که این باعث می شود فشار بیشتری به شانه ها و کتف بیاید و آن ها را به سمت پایین بکشد.

باید به خاطر داشته باشید که شانه یک مفصل تنها نیست، ساختاری پیچیده است. قسمتی است از گردن، کتف و ستون فقرات

یک درس کوتاه آناتومی : شانه مجموعه ی پیچیده ای است از استخوان بازو، ترقوه، قسمتی از قفسه سینه که به ستون فقرات متصل است و شاید از همه مهمتر استخوان کتف. حسن این همه پیچیدگی محدوده ی حرکتی بسیار زیادی است که در قسمت شانه داریم، اما عیب آن این است که همه ی این محدوده برای ایستایی وابسته به رباط ها و عضله ها هستند.( بر خلاف ساختار گلوله و حفره شکل که مثلا در استخوان باسن داریم.)

بیشتر بخوانید:  نکاتی که افرادی با پوست حساس باید رعایت کنند

دردهای ناحیه شانه - شادابی و سلامتی

وقتی این عضلات بیش از اندازه مورد استفاده قرار می گیرند، ما می مانیم و محدودیت حرکت و گرفتگی های عضلانی

همه ی چهار مفصل شانه ای ما باید درست و دقیق کار کنند تا ما بتوانیم کلیه حرکات را بدون درد تجربه کنیم.

بهترین راه برای برطرف کردن درد شانه این است که به طور منظم در طول روز حرکات کششی به سمت جلو، به سمت عقب و به طرفین انجام بدهیم.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه