٥ ماسک صورت خانگی براى درمان جای جوش (آكنه)

written by بانوی شهر 7 بهمن 1395
٥ راه آسان براى درمان آكنه

اگر شما هم آن قدر بد شانس بوده ايد كه در زندگى با درمان جای جوش ( آکنه ) دست و پنجه نرم كرده ايد مى دانيد كه از بين بردن آثار آكنه بسيار سخت تر از مبارزه با خود آكنه است. اين عارضه پوستى نه تنها روى فيزيك و ظاهر بلكه روى روحيه فرد تأثير مى گذارد. داشتن آكنه و كنار آمدن با آكنه و درمان آن يك موضوع است، از بين بردن آثار به جا مانده از آن موضوعى ديگر است. اگر شما زمانى آكنه داشته ايد و الان درمان شده ولى آثار آن روى پوستتان باقيست، نگران نباشيد. با چند درمان گياهى و خانگى از شر زخم ها و آثار باقيمانده از آكنه خلاص مى شويد. در اين مقاله ما به ٥ درمان جای جوش خانگى و جوانسازی پوست مؤثر كه به شما كمك مى كند تا آثار آكنه را محو كنيد مى پردازيم.

  • چوب صندل و گلاب 

چوب صندل و گلاب را تا زمانى كه به يك تركيب غليظ برسيد هم بزنید، اين كار را ادامه دهيد تا به يك خمير غليظ برسيد. پس از تهيه اين خمير آن را بر روى جای جوش مورد نظر بماليد و صبر كنيد. هر چه اين مخلوط زمان بيشترى روى پوست شما بماند بهتر است. اگر مى توانيد اين مخلوط را مثل ماسك روى كل صورت بماليد و بگذاريد شب تا صبح روى پوست شما باقى بماند. جهت نتيجه گيرى از اين درمان اين عمل را براى چند وقت تكرار كنيد تا آثار درمان جای جوش را ببينيد.

درمان آکنه - شادابی و سلامتی

  • شنبليله 

يك روش طبيعى براى درمان جای  آكنه استفاده از شنبليله است. كمى تخم شنبليله آسياب شده و آب را با هم مخلوط كنيدتا خمير يك دستى به دست آيد. اين خمير را به شكل ماسك روى پوستتان بماليد. مى توانيد كمى تخم شنبليله آسياب شده را در آب جوش مخلوط كنيد و مخلوط حاصل را زمانى كه خنك شد روى پوست بماليد، تا زمانى كه مى تواند تحمل كنيد اين مخلوط را به صورت ماسك روى پوستتان تحمل كنيد. سپس آن را بشوييد و مجددا ماسك را روى صورتتان بماليد.

بیشتر بخوانید:  معجزه ای به نام فلفل سیاه

درمان آکنه - شادابی و سلامتی

  • روغن زيتون 

اين روغن فوق العاده، راه حلى طبيعى و راحت براى بسيارى از مشكلات مربوط به سلامتى و زيبايى است. دور از انتظار نيست كه روغن زيتون براى بهبود و درمان آثار به جا مانده از آكنه مؤثر است. كافى است براى چند هفته يا چند ماه روغن زيتون را روى موضع مورد نظر بماليد و كمى ماساژ دهيد. اين روغن به عنوان يك مرطوب كننده طبيعى قوى بافت پوست را نرم و جای جوش را ناپديد مى كند.

  • آلوووا 

اين گياه به طرز باورنكردنى، روى پوست و درمان عوارض پوستى تأثير دارد. آلوورا به طور معمول به عنوان يك درمان گياهى براى كمك به از بين بردن آثار و زخم هاى آكنه شناخته شده است. اين روش بسيار آسان است. به صورت روزانه مقدارى آب آلوورا را با دست روى پوست بماليد. توجه كنيد كه كاملاً به تمام سطح پوست صورت مالیده شود. با اين كار شما اجازه نمى دهيد آكنه به مرحله اى برسد كه روى پوست شما زخم ايجاد كند. علاوه بر اين به پوست شما كمك مى كند بر زخم هايى كه در آينده در اثر آكنه روى پوست شما ظاهر مى شود فائق آييد.

درمان آکنه - شادابی و سلامتی

  • آب ليمو ترش 

اگر شما از جوش هاى عميق يا سر سياه رنج مى بريد مى توانيد از آب ليمو ترش كمك بگيريد. كافى است آب ليمو ترش تازه را روى موضع مورد نظر بماليد و تا زمانى كه پوست تمام آب ليمو ترش را جذب كند صبر كنيد. سپس پوستتان را با آب خنك بشوييد. آب ليمو ترش كمك مى كند كه آثار آكنه و جوش هاى سر سياه محو شوند، در عين حال آب ليمو ترش پوست را روشن و باعث درمان جای جوش می شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین ماسک های صورت مناسب نوع پوست شما

درمان آکنه - شادابی و سلامتی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه