درمان های خانگی نیش زنبورعسل را بشناسید

written by ویدا نورمحمدیان 3 شهریور 1397
درمان های خانگی نیش زنبورعسل را بشناسید

برای اغلب افراد نیش زنبورعسل خطر جدی بهمراه ندارد و فقط درد موقت، ورم، سرخ شدگی و خارش را در محل نیش احساس خواهند کرد. اما برخی دیگر ممکن است به نیش زنبور عسل حساسیت داشته باشند که در این صورت مشکل کمی جدی تر خواهد بود و بهتر است به پزشک مراجعه کنند. برای بعضی افراد حتی ممکن است نیش زنبور عسل خطر از دست دادن جانشان را بهمراه داشته باشد. با همه این توصیفات درمان نیش زنبورعسل در خانه کار سختی نیست. بانوی شهر 6 درمان خانگی نیش زنبورعسل را توضیح می دهد.

عسل

نیش زنبورعسل

عسل می تواند به درمان زخم کمک کرده، درد و خارش پوست را کاهش دهد. برای درمان نیش بوسیله عسل فقط کافیست مقدار کمی از آنرا  روی محل نیش بمالید و با یک بانداژ محل را خیلی شل ببندید و بگذارید تا یکساعت بانداژ باقی بماند.

جوش شیرین

نیش زنبورعسل

جوش شیرین یکی دیگر از موادهاییست که برای درمان خانگی نیش زنبورعسل استفاده می شود. جوش شیرین می تواند به کاهش درد و خارش ناشی از نیش زنبور کمک کرده و همچنین ورم محل را از بین ببرد. با ترکیب جوش شیرین و مقداری آب، یک خمیر درست کنید و روی محل نیش بمالید. روی آن را با یک بانداژ ببندید و بگذارید 15 دقیقه بماند. در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

سرکه سیب

نیش زنبورعسل

سرکه سیب بعنوان یک درمان خانگی نیش زنبورعسل می تواند زهر نیش را از بین ببرد. کافیست مقداری سرکه سیب را روی محل نیش بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. همچنین می توانید یک بانداژ را به سرکه سیب آغشته و روی محل نیش بپیچید.

خمیردندان

نیش زنبورعسل

خمیردندان حاوی موادیست که می تواند به از بین رفتن زهر نیش زنبور کمک و در نهایت درد و ورم آن را کاهش دهد. برای درمان نیش زنبور عسل کافیست مقداری خمیردندان را روی محل نیش بمالید و بگذارید 20 الی 30 دقیقه بماند. خمیردندان یکی از ارزان ترین موادیست که می توانید برای درمان خانگی نیش زنبورعسل استفاده کنید.

یخ

نیش زنبورعسل

یخ یکی از اولیه ترین مواد برای درمان خانگی نیش زنبورعسل است. یک قالب کوچک یخ را به مدت 20 دقیقه روی محل نیش زنبور قرار دهید. یخ باعث می شود درد ناشی از نیش زنبور از بین برود و جریان خون کند شده و محل نیش ورم نکند.

سیر

نیش زنبورعسل

یک یا دو حبه سیر را خرد و از آب آن برای درمان نیش زنبورعسل استفاده کنید. می توانید سیر را مستقیما روی محل نیش قرار دهید و بگذارید 20 الی 30 دقیقه روی زخم بماند.

روغن ها و داروهای گیاهی برای درمان نیش زنبورعسل

این مواد طبیعی نیز می توانند بعنوان درمان خانگی نیش زنبورعسل مورد استفاده قرار بگیرند.

آلوئه ورا یکی از محبوب ترین گیاهان برای کاهش درد و آرام کردن التهابات پوستی به شمار می رود. اگر گیاه آلوئه ورا در خانه دارید برگ آن را ببرید تا ژل موجود در بدنه آن خارج شود. این ژل را به طور مستقیم روی محل زخم بمالید.

پماد کالندولا نقش ضدعفونی کننده داشته و خارش پوست را کم می کند. مقداری از این پماد بمالید و با یک بانداژ روی زخم را بپوشانید.

روغن عصاره اسطوخودوس قابلیت های ضد التهابی داشته و می تواند برای کاهش ورم محل نیش کمک کند. فقط کافیست چند قطره از این عصاره طبیعی را روی محل زخم بریزید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

همانطور که گفته شد اغلب افراد به نیش زنبور حساسیت ندارند و می توانند با درمان خانگی نیش زنبورعسل به راحتی آن را درمان کنند اما اگر شخصی به نیش زنبور حساسیت داشته باشد باید سریع به پزشک مراجعه کند. اگر نمی دانید به نیش زنبور حساسیت دارید یا خیر هر یک از این علائم می تواند نشانه ای از حساسیت باشد بنابراین خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید.

  • سفید و بیرنگ شدن پوست
  • خارش بیش از حد
  • ورم گلو و زبان
  • به سختی نفس کشیدن
  • سرگیجه
  • کاهش سطح هوشیاری
  • حالت تهوع
  • تپش قلب
  • اسهال
مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه