درمان های خانگی برای بهبود ریزش مو

written by بانوی شهر 10 اسفند 1395
درمان های خانگی برای بهبود ریزش مو

داشتن موهای براق و پرپشت آرزوی خیلی هاست. فاکتورهای زیادی روی ریزش مو تأثیر دارند از جمله : تأثیرات محیطی، بالا رفتن سن، اضطراب، استعمال دخانیات، کمبود مواد معدنی، بهم ریختگی تعادل هورمونی، فاکتورهای ژنتیکی، عفونت های پوست سر، استفاده از محصولات نامناسب، داروهای خاص، بیماری هایی مثل بیماری های تیروئید، بیماری های اتوایمنی، سندرم تخمدان پلی کیستی کم خونی ناشی از کمبود آهن و برخی بیماری های مزمن

حدود 100 هزار تار مو روی سر شما وجود دارد و ریزش 50 تا 100 تار در روز طبیعی است ولی زمانی که بیش از این ریزش مو داشته باشید باید دست به کار شوید و ریزش مو و کچلی را کنترل کنید.

درمان های طبیعی برای ریزش مو :

1 ) ماساژ روغن :

از روغن های مناسب مثل روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام استفاده کنید و موها و پوست سر را با فشار کم سر انگشتان ماساژ دهید. این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید.

2 ) انگور فرنگی :

بهبود ریزش مو - شادابی و سلامتی

برای رشد سریع و طبیعی موها از انگور فرنگی استفاده کنید. این میوه سرشار از ویتامین C است، کمبود این ویتامین در بدن موجب ریزش مو می شود. انگور فرنگی دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهاب است که می تواند سلامت موها و پوست سر را بهبود ببخشد.

یک قاشق غذاخوری انگور فرنگی له شده را با کمی لیمو ترش مخلوط کنید و سرتان را با این مخلوط ماساژ دهید و با کلاه حمام بپوشانید. این ماسک را در طول شب روی سر نگه دارید و صبح با شامپو سرتان را بشویید.

3 ) تخم شنبلیله :

بهبود ریزش مو - شادابی و سلامتی

تخم شنبلیله تأثیر زیادی در درمان ریزش مو دارد، فولیکول های مو را بازسازی می کند و رشد موها را تقویت می کند. تخم شنبلیله حاوی پروتئین و نیکوتینیک اسید است که رشد مو را افزایش می دهد. یک پیمانه تخم شنبلیله را یک شب بخیسانید، صبح این مخلوط را بکوبید تا خمیر به دست آید. این خمیر را به موها بمالید و با کلاه حمام بپوشانید، بعد از 40 دقیقه آبکشی کنید. برای یک ماه، هر روز صبح این کار را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید:  نکاتی که افرادی با پوست حساس باید رعایت کنند

4 ) آب پیاز

بهبود ریزش مو - شادابی و سلامتی

آب پیاز دارای خواص آنتی باکتریال است و با بالا بردن گردش خون در فولیکول ها آن ها را بازسازی می کند. یک پیاز را رنده کنید، آب آن را جدا کنید و مستقیما روی پوست سر بمالید، 30 دقیقه صبر کنید سپس آبکشی کنید و با شامپو بشویید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه