درمان های خانگی گلو درد

written by بانوی شهر 1 دی 1395
گلودرد - شادابی و سلامتی

پاییز نزدیک است و با باز شدن مدرسه ها بازار سرماخوردگی های مسری و گلو دردهای چرکی دوباره داغ می شود. دردسرهای وقت گرفتن از دکتر و بردن به مطب های دور و نزدیک باترافیک سنگین به کنار، خوراندن آنتی‌بیوتیک های جورواجور به بچه ها هم خودش داستانی است. ضعف و بی حالی ناشی از خوردن آنتی‌بیوتیک هم به آنها اضافه کنید. ولی موضوع اصلی اینجاست که حداقل باید دو تا سه نوبت آنتی‌بیوتیک مصرف شود تا تاثیر کند و التهاب و درد گلو آرام شود. حالا در این چند ساعت چطور دلبند کوچولو را آرام کنیم وگریه و زاری اش را کمتر کنیم؟ چون معمولا ما مادرها دل نازکیم وتحمل شنیدن ناله های فرزندمان را نداریم. اینجاست که درمان های خانگی به کار می آید و استفاده از معجون های خانگی می تواند تا زمان اثر کردن دارو، التهاب حنجره و گلو را بخواباند. یکی از این معجون ها شیر وعسل داغ است که یک قاشق زرچوبه به آن اضافه شده باشد. بله زردچوبه ! همین پودر زرد تقریبا بی ارزش و دم دستی. زردچوبه نوعی آنتی بیوتیک طبیعی است که با عفونت ها مبارزه می کند و التهاب گلو را کم می‌کند.

soar-throat2-banooyhshahr

معجون بعدی چای دارچین یا شیر گرم و دارچین است. دارچین تقریبا اثر پنی سیلین را روی عفونت ها دارد و به سرعت به بهبود التهاب گلو کمک می‌کند.

soar-throat3-banooyshahr

 

بعدی پیاز پخته با کمی نمک است. پیاز خاصیت ضدعفونی کنندگی قوی دارد و حتی میتوان با گذاشتن پیاز خام حلقه حلقه در اطراف تخت فرد سرما خورده، از سرایت بیماری به دیگران جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید:  لایه برداری پوست با مواد طبیعی

گلودرد - شادابی و سلامتی

شلغم هم که گفتن ندارد. همه با این معجزه گر معروف خاطره داریم. همیشه بوی شلغم من یکی را یاد سرما خوردگی های دوران بچگی ام می اندازد. آخرین پیشنهاد و البته راحت ترین آنها، محلول رقیق آب نمک یا همان کلرید سدیم داروخانه هاست که با یک لیوان آب جوشیده ولرم و یک قاشق چایخوری نمک درست می شود و قرقره کردن آن خیلی موثر است. همه این ها را گفتم، ولی در آخر یادمان نرود که باید برای رفع عفونت حتما آنتی بیوتیک را کامل و تا انتها مصرف کنیم.این درمان های خانگی برای بزرگسالان هم مفید است.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه