معرفی انواع مدل های دسته گل عروس

written by هانیه زاهدی 3 مرداد 1398
معرفی انواع مدل های دسته گل عروس

انتخاب گل برای دسته گل عروس به احتمال زیاد مهم ترین انتخاب گل، در زندگی است. علاوه بر اینکه این گلها در روز خاص مرکز توجه اند، در عکس های عروسی نیز، ماندگار خواهند شد. مدل های دسته گل عروسی بسیار متنوع هستند و شما می توانید به کمک توصیه های بانوی شهر، بر حسب سلیقه، نوع لباس عروس ، فصل و اینکه چقدر با آن احساس راحتی می کنید، دسته گل مناسب خود را انتخاب کنید.

دسته گل عروس کوچک و گرد

دسته گل کوچک و گرد

این نوع آرایش دسته گل در میان عروس خانم های امروزی، طرفداران زیادی دارد. علاوه بر زیبایی، سبک است و جابجا کردن آن با یک دست به راحتی انجام می شود. این دسته گل عروس بیشتر حالت غیر رسمی دارد اما برای هر نوع مجلس عروسی مناسب به نظر می رسد.

دسته گل کامپوزیت یا ترکیبی

دسته گل کامپوزیت یا ترکیبی

به این مدل دسته گل کارمن رز هم گفته می شود که از انواع دسته گل های مدرن به حساب می آید. برای درست کردن این سبک، از ترکیب صدها گلبرگ جداگانه گل رز درست شده و یک گل رز بسیار بزرگ به نظر می رسد. این دسته گل از نظر بیننده ممکن است ساده باشد اما در واقع به خاطر مدت زمان زیادی که برای آماده سازی آن صرف می شود، بسیار گران قیمت است.

دسته گل آبشاری

دسته گل آبشاری

یکی ازسنتی ترین مدل های دسته گل عروس، همین مدل آبشاری است. این سبک، ظاهری ظریف و در عین حال پیچیده دارد. به گونه ای طراحی شده که گلها با شیبی ملایم و باشکوه از دست عروس خارج می شوند. این مدل دسته گل از دهه 1980 در زمان مجلس عروسی پرنسس دایانا (پرنسس انگلستان) ابداع شد و به سرعت محبوبیت زیادی پیدا کرد. تقریبا هر نوع گلی را می توان در این آرایش دسته گل جای داد.

دسته گل تقدیمی

دسته گل تقدیمی

این دسته گل به گونه ای طراحی شده که باید در آغوش و روی بازو جابجا شود و از جمله سبک های محبوب، در اوایل قرن بیستم محسوب می شد. برای آرایش این دسته گل، به طور معمول از گل های ساقه بلند یا گل رز استفاده می کنند و به دلیل ظاهر شیکی که دارد، برای عروس خانم های امروزی نیز می تواند یک انتخاب مناسب باشد.

دسته گل عروس بیدرمایر

دسته گل بیدرمایر

در تزئین این دسته گل، گلها در یک الگوی دایره ای با رنگهای متفاوت مرتب شده اند. معمولا، هر حلقه، از یک نوع گل مجزا تشکیل شده و اثر بصری چشمگیری دارد. این سبک برای عروس هایی است که می خواهند در روز خاص زندگیشان متفاوت باشند، مناسب به نظر می رسد.

دسته گل حلقه ای یا مچی

دسته گل حلقه ای یا مچی

این سبک دسته گل یک جایگزین مناسب برای دسته  گل های سنتی است. یک حلقه ظریف و زیبای گل، که مچ دست را می پوشاند و یک جواهر متفاوت برای لباس عروسی محسوب می شود. این آرایش دسته گل بر خلاف مدل های دیگری که در دست نگه داشته می شوند، محدود کننده نیست و دستها آزادی عمل بیشتری دارند. در این مدل می توان از گلهای مختلف با رنگهای متفاوت استفاده کرد.

دسته گل پوماندر یا توپی

دسته گل پوماندر یا توپی

در این مدل دسته گل، گلها با یک آرایش توپ مانند کنار یکدیگر قرار می گیرند و با یک نوار تزئینی زیبا (مثلا نوار مرواریدی) با دست جابجا می شوند. در واقع توپ حالت معلق دارد. این سبک بیشتر برای دخترهای جوان مناسب است و خصوصا هنگام عکاسی نمود دارد.

برای انتخاب گلهای دسته گل عروس باتوجه به فصل تصمیم بگیرید تا دسته گل تان برای طول روز و مجلس تازه و سرحال بماند. همچنین به وزن دسته گل نیز توجه کنید. هیچ عروسی دوست ندارد فردای روز عروسی با دست درد بیدار شود!

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه