آشنایی با روش هایی برای دفع سموم بدن

written by ژاله نوذری 27 مرداد 1397
آشنایی با روش هایی برای دفع سموم بدن

پاک سازی طبیعی بدن شامل سم زدایی یا دفع سموم بدن است که باعث احساس سلامتی، طراوت و شادابی می شود. روش های طبیعی بسیاری برای دفع سموم بدن وجود دارد که می توانید از آن ها بهره بگیرید، اما مهمترین آنها را بانوی شهر به شما معرفی می کند.

یکی از بهترین راه های دفع سموم بدن انتخاب رژیم غذایی ساده و سبک و  شیوه زندگی سالم می باشد. بدین منظور با مصرف روزانه حداقل 8 لیوان آب در روز می توانید سموم را از سیستم بدنی خود دفع نمایید. همچنین بایستی مواد غذایی حاوی فیبر بالا مانند غلات و برنج مصرف شود تا عملکرد دستگاه گوارش بهتر گردد. از غذاهای فرآوری شده و کربوهیدرات های ساده اجتناب کنید و به جای آن غذاهایی مانند کلم، چغندر، لیمو و سیر مصرف کنید. همچنین به یاد اشته باید که از نوشیدن الکل، مصرف کافئین و سیگار اجتناب کنید.

علاوه بر موارد فوق، می توانید از روش های زیر نیز استفاده نمایید

  • مقدار زیادی فیبر، از جمله میوه های تازه و سبزیجات تازه، بخورید. چغندرقند، تربچه، کلم، کلم بروکلی و جلبک دریایی جز غذاهای سم زدا هستند.

دفع سموم بدن

  • با مصرف گیاهانی مانند ریشه قاصدک، باباآدم، شیره خار و همچنین نوشیدن چای سبز، کبد را پاک کرده و از آن محافظت کنید.
  • ویتامین C حتما مصرف کنید. این ویتامین به بدن کمک می کند که گلوتاتیون تولید کند، که به بدن در دفع سموم کمک می کند.
  • نوشیدن آب و دیگر مایعات را فراموش نکنید.
  • نفس عميق بکشید تا اكسيژن بتواند از طريق سيستم بدن به طور کامل تر گردش داشته باشد.

موادی برای دفع سموم بدن

  • کاهش تنش هایی روزانه و استرس فردی، شغلی، خانوادگی و تأکید برافکار و احساسات مثبت
  • تمرین هیدروتراپی یا آب درمانی : می توانید در حمام با آب بسیار گرم برای پنج دقیقه آب درمانی انجام دهید. در ابتدای این درمان، آب گرم را روی بدن جاری کنید، سپس 30 ثانیه آب سرد بر بدن خود جاری سازید. این کار را سه بار انجام دهید و سپس 30 دقیقه به بدن حالت استراحت کامل دهید..
  • عرق کردن در سونا : در سونا بدن شما می تواند سموم را از طریق عرق کردن دفع نماید.
  • پوست خشک خود را بشویید. منافذ پوست به ویژه کف پا ناحیه ای مناسب برای دفع سموم بدن است. این روش را امتحان کنید. از سنگ پا استفاده کنید.

اما مهمترین روش سم زدایی چیست؟

متخصصین معتقدند که یکی از بهترین روش های سم زدایی بدن ورزش کردن است. یوگا ورزش مناسبی برای این هدف محسوب می شود. حداقل در روز یک ساعت ورزش کنید و برنامه ای منظم برای این کار داشته باشید. همچنین سیستم ورزشی مبتنی بر هنرهای رزمی که شامل تمرینات مخصوص سم زدایی یا پاکسازی و همچنین بسیاری از تمرینات دیگر با مزایای خاص برای سلامتی است، را امتحان کنید.

یوگا راهی برای دفع سموم بدن

قبل از استفاده از هر گونه درمان، از جمله مکمل های گیاهی و داروهای طبیعی، با پزشک خود مشورت کنید و اگر دچار بیماری خاص یا حساسیت هستید قبل از مصرف هر دارویی ولو گیاهی نیز به پزشک خود اطلاع دهید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه