خواص دمنوش گل محمدی چیست؟

written by ژاله نوذری 31 شهریور 1397
خواص دمنوش گل محمدی چیست؟

کاسبرگ رز وحشی که در ایران، گل محمدی نامیده شده است، گیاهی معطر و سرشار از ویتامین است. متخصصان گیاهی از این گل به روش های مختلف استفاده می کنند. یکی از این روش ها استفاده از گل محمدی به عنوان دمنوش است. دمنوش گل محمدی دارای طعم خاص و رایحه ای خوشبو، خواص درمانی بسیاری دارد و در زیبایی پوست نیز کاربرد دارد. اگر به نوشیدن چای یا دمنوش های گرم علاقمند هستید حتما این دمنوش را امتحان کنید. بانوی شهر درباره خواص درمانی دمنوش گل محمدی اطلاعاتی جمع آوری کرده است.

گل محمدی

پژوهش ها نشان داده، که گل محمدی فواید بسیاری دارد. از این گل می توان بصورت خام، خشک شده و یا دمنوش استفاده کرد. حتی از روغن این گل نیز می توان برای دستیابی به فواید درمانی بهره برد. پژوهش های علمی در این زمینه نشان داده که روغن گل محمدی می تواند آکنه را بهبود بخشد، هورمون های بدن را متعادل سازد، اضطراب را کاهش دهد، افسردگی را بهبود بخشد، باعث کاهش مشکلات روده ای شود و به طور طبیعی میل جنسی را افزایش دهد.

گل محمدی

محققان در آزمایش های خود به این نتیجه رسیده اند که گل محمدی دارای ترکیبات خاصی است که در موارد درمانی کاربرد دارد.

خواص دمنوش گل محمدی خوش بو

ویتامین ها

گل محمدی خواص زیادی برای سلامتی دارد. این گل  سرشار از ویتامین C است. گلبرگ‌ها و ساقه این گل (به‌ویژه به‌صورت خام) منبع غنی ویتامین C محسوب می‌شود. ویتامین C برای حفظ سلامت پوست، استخوان‌ها و دستگاه ایمنی اهمیت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید:  انواع دمنوش لاغری شکم و پهلو را بشناسیم

گل محمدی سرشار از ویتامین‌های A،B و K است. در گذشته از دمنوش گل محمدی برای افزایش مقاومت بدن کودکان در برابر عفونت‌ها و درمان سرماخوردگی استفاده شده است.

دمنوش گل محمدی خوش عطر

فواید دمنوش گل محمدی خوش عطر

  • باعث تسکین دستگاه عصبی می‌شود. درمان تپش قلب، بازکننده دهانه عروق بسته قلبی، درمان پرولاپس دریچه میترال قلب و خاصیت ضد اسپاسم از کاربردهای گیاه دارویی گل محمدی برای سیستم قلب و عروق بدن است. اگر در برنامه روزانه خود بطور مستمر این دمنوش را مصرف کنید مشکلاتی همچون بی‌خوابی و خستگی برطرف خواهند شد.
  • دمنوش یا چای گل محمدی به پاکسازی بدن کمک می‌کند. زیرا روی کبد و صفرا تأثیر داشته و باعث سم زدایی آن‌ها می‌شود.
  • این نوشیدنی ادرارآور است و به کنترل حالت احتباس آب در بدن کمک می‌کند.
  • در واقع این گل باعث بهبود سلامت درون و بیرون بدن و حفظ جوانی آن می‌شود.
  • در بهبود دردهای عادت ماهیانه زنان مؤثر است. این گل در تنظیم قاعدگی نامنظم نیز مؤثر است.
  • در مقابله با انواع مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی آنفلوانزا مفید است.
  • باعث کاهش دمای بدن شده و تب را کاهش می‌دهد.
  • برای برطرف کردن ضایعات پوستی نیز مؤثر است.
  • از تشدید عفونت جلوگیری می‌کند.

با نوشیدن یک فنجان چای گل محمدی نمی‌توانید از این خواص بی‌نظیر بهره‌مند شوید، بلکه باید این نوشیدنی را به‌صورت منظم و به عنوان یک دوره درمانی مصرف کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه