چطور دکوراسیون اتاق کودک را انجام دهیم؟

written by ویدا نورمحمدیان 3 مهر 1396
چطور دکوراسیون اتاق کودک را انجام دهیم؟

کودک شما رو به رشد است و به محضی که بزرگتر می شود اتاق او پر از اسباب بازی و وسایل مختلفی می شود که در پایان روز جمع آوری آنها کمی دشوار است. اما اگر از وسایل درست و مناسب در دکوراسیون اتاق کودک استفاده کنید و اتاق آنها را به درستی بچینید برای خلوت کردن و مرتب کردن آنها مشکلی نخواهید داشت. با ما همراه باشید تا با برخی روش ها برای اینکه دردسر کمتری برای مرتب کردن اتاق کودکتان داشته باشید، آشنا شوید.

1 ) کتابها را بر اساس رنگشان بچینید

برای اتاق کودکتان کتابخانه ای کوچک در نظر بگیرید که در آن کتابها را بر اساس رنگشان میچینید. حالا حتی می توانید از کودکتان بخواهید کتابها را با توجه به رنگشان سر جایشان قرار دهد. با این کار هم کودکتان سرگرمی جدیدی خواهد داشت هم شما دردسر کمتری برای جمع کردن کتابها خواهید داشت.

دکوراسیون اتاق کودک - بانوی شهر

2 ) برای هر وسیله بازی یک باکس در نظر بگیرید

اگر اسباب بازی های متنوعی برای کودکتان در نظر گرفته اید برای آنها باکس های مختلفی در نظر بگیرید. اگر می خواهید کودکتان نیز در این کار با شما مشارکت کند به او بیاموزید وسایل مربوط به هر اسباب بازی را در کدام باکس بریزد. این مساله کار شما را  انجام در دکوراسیون اتاق کودک ساده تر خواهد کرد، شما در نهایت در پایان روز فقط نیاز خواهید داشت تا اسباب بازی ها را از روی زمین جمع کرده و در جای خودش قرار دهید.

دکوراسیون اتاق کودک - بانوی شهر

3 ) از فضای زیر تخت استفاده کنید

یکی از راه های انجام دکوراسیون اتاق کودک استفاده از فضای زیر تخت برای قرار دادن وسایلی است که نمی خواهید در دید باشند. اما قرار نیست همانند قبل همه وسایل را زیر تخت بریزید بلکه این بار نیز این کار را سازماندهی شده تر انجام می دهیم. برای فضای زیر تخت نیز می توانید از سطل ها و باکس های کوچک رنگی استفاده کنید و وسایل خاصی را از جمله اسباب بازی ها در آنها بریزید. با این کار اسباب بازی ها نیز گم نخواهند شد، همچنین استفاده از تخت خواب تاشو می تواند در مدیریت فضا به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:  ایده هایی برای طراحی اتاق بازی كودكان

دکوراسیون اتاق کودک - بانوی شهر

4 ) برخی از لباس های کودکتان را در معرض دید قرار دهید

به جای اینکه همیشه لباس های کودکتان را در کمد پنهان  کنید می توانید چند عدد از لباسهای او را که برای میهمانی به تن می کند و رنگی و زیباتر است را در معرض دید قرار دهید. با این کار هم می توانید هر بار ببینید چه لباسهایی برای پوشاندن به او دارید هم در دکوراسیون اتاق کودک فضایی جدید ایجاد می کنید.

دکوراسیون اتاق کودک - بانوی شهر

5 ) میز بازی به سلیقه خودتان بسازید

اگر میز قدیمی در خانه دارید که دیگر به آن نیازی ندارید می توانید از آن استفاده کرده و یک بازی جدید برای کودکتان بسازید. روی این میز مسیری برای ماشین هایش بکشید یا به سلیقه خودتان میز را طوری تغییر دهید که برای کودکتان سرگرم کننده باشد.

دکوراسیون اتاق کودک - بانوی شهر

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه