نکات مثبت و منفی انتخاب دکوراسیون تیره خانه

written by ویدا نورمحمدیان 17 شهریور 1396
نکات مثبت و منفی انتخاب دکوراسیون تیره خانه

رنگهای تیره در دکوراسیون خانه یکی از مواردیست که طراحان برای سال 2018 در نظر گرفته اند و بسیار مد خواهد بود. اگر رنگهای جدید در دکوراسیون خانه را در اینترنت سرچ کنید در بیشتر موارد به دکوراسیون تیره بر می خورید، رنگهایی نظیر خاکستری، مشکی یا آبی تیره. اگر به درستی از این رنگها در دکور خانه استفاده کنید به خوبی می توانید خانه تان را زیبا کنید، اما در عین حال انتخاب این رنگها مشکلات خاص خودش را نیز دارد. در نگاه اول ، انتخاب رنگ تیره برای دیوارها باعث می شود اتاق کوچک تر دیده شود و این چیزی نیست که خیلی از ما بخواهیم. همچنین در فصل های آفتابی، دکوراسیون تیره خانه را گرم تر می کند و در عین حال نور خورشید می تواند روی رنگهای تیره تاثیر بیشتری بگذارد و باعث رنگ پریدگی آن شود.

هرچند همانطور که گفته شد، دکوراسیون تیره  نکات مثبتی نیز دارد که باید به درستی از آنها استفاده کنید و نگذارید نکات منفی شما را از انتخاب رنگهای متنوع بترساند. در هر حال این یک رنگ است و در نهایت شما می توانید این ریسک را بپذیرید. رنگ جدید را برای اتاق انتخاب کنید و اگر خوشتان نیامد باز رنگ دیگری را انتخاب کنید. حتی روش هایی نیز برای جلوگیری از موارد و مشکلاتی که گفته شد وجود دارد. اگر می خواهید رنگ تیره ای را برای دیوارهای خانه تان انتخاب کنید به این نکات توجه داشته باشید.

1 ) سایز مهم نیست

دکوراسیون تیره - زندگی بانوی شهر

نگذارید سایز اتاق شما را از انتخاب رنگی تیره و چشمگیر متوقف کند. رنگهایی که عمق دارند باعث می شوند گوشه های دیوار محو شوند. این یک تصویر بی نهایت ایجاد می کند. اگر از رنگهای تیره برای دیوار اتاقتان استفاده می کنید، دکور اتاق را با رنگ روشن بچینید تا تعادل در اتاق برقرار شود.

بیشتر بخوانید:  دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، 12 ایده ی شیک

2 ) در اتاق بعد ایجاد کنید

دکوراسیون تیره - زندگی بانوی شهر

رنگها اغلب باعث خطای دید می شوند و در برخی موارد فضا را از آنچه هست بزرگتر نشان می دهند. این کار را معمولا رنگهای روشن تر انجام می دهند، به همین منظور برای ایجاد بعد در یک اتاق تیره می توان از رنگ روشن نیز در میان این تیرگی ها استفاده کرد تا فضا یکدست تیره نباشد.

3 ) به ارتفاع سقف توجه کنید

دکوراسیون تیره - زندگی بانوی شهر

اگر دکوراسیون تیره را در اتاقی که سقف آن کوتاه است استفاده می کنید، برآمدگی های سقف را همرنگ دیوار کنید تا دیوارها به نظر بلندتر برسند. می توانید یک آینه قدی نیز روی دیوار تیره یا بر دیوار روبرو آویزان کنید، تا عمق بیشتری به فضای اتاق بدهد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

1 دیدگاه

مزایده 23 مهر 1396 - 8:09 ب.ظ

با تشکر از مطلب خوبتون

Reply

بدون دیدگاه