چگونه اتاق را با رنگ های آبی و سفید دکور کنیم؟

written by بانوی شهر 28 بهمن 1395
چطور اتاق را با رنگ های آبی و سفید دکور کنیم؟

 ترکیب رنگ های آبی و سفید هنوز یکی از مورد استفاده ترین ترکیبات در دکور خانه است. ایده های زیادی برای این کار وجود دارد، که ما در این مطلب 5 ایده برای استفاده از این ترکیب رنگ در دکور خانه به شما می دهیم.

دکور اتاق - زندگی بانوی شهر

پایه اصلی این دکور رنگ سفید است اما در کنار این رنگ، از آبی روشن نیز استفاده شده است. نحوه استفاده از این دو رنگ کنار هم به صورت وسایل تک رنگ نیست بلکه همانطور که در مبلمان یا فرش و پرده اتاق مشاهده می کنید همه چیز به صورت ترکیبی و طرح دار استفاده شده است.

دکور اتاق - زندگی بانوی شهر

در کنار آبی می توانید یک رنگ دیگر نیز استفاده کنید. رنگ مشکی می تواند بهترین گزینه باشد چرا که با هر دو رنگ سفید و آبی همخوانی دارد و به این ترکیب حالتی کلاسیک تر می دهد. یک وسیله را در دکورتان مشکی انتخاب کنید مثلا یک میز. این وسیله نه تنها به این ترکیب شما رنگ و بویی دیگر می دهد بلکه خودش نیز به خوبی در دکور خواهد درخشید.

دکور اتاق - زندگی بانوی شهر

رنگ آبی یکی از رنگ هاییست که زیاد در طبیعت می بینید. آسمان و دریا می توانند نمونه های مشهود این رنگ زیبا باشند. شما می توانید با استفاده از این رنگ کاری کنید که محیط داخل خانه تان همانند طبیعتی بکر و زیبا، دلنشین شود و طوری باشد که گویا از  پنجره اتاق به یک طبیعت زیبا و رویایی نگاه می کنید.

برای اینکار باید سفید و آبی را کنار هر آنچه در طبیعت می بینید قرار دهید. مثلا صندلی شما می تواند طرح چوب باشد، چوب هم عنصری از طبیعت است. روی میزتان گل و گیاه قرار دهید تا این ترکیب طبیعی را تکمیل کند. دیوارها را می توانید آبی آسمانی رنگ کنید و بگذارید پنجره ها آزاد باشند تا نور خورشید به خوبی، داخل اتاق بتابد و آن را روشن کند.

دکور اتاق - زندگی بانوی شهر

می توانید از رنگ های مختلف آبی در طرح های هندسی استفاده کنید، مثلا طرح راه راه می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. در این طرح می توان رنگهای مختلف به کار برد و هارمونی خاصی به اتاق داد. مثلا برای اتاق خوابتان روتختی و رو بالشی تهیه کنید که طرح آنها راه راه باشد. اما در کنار آن حتما از یک طرح یکرنگ ساده نیز استفاده کنید تا تعادل برقرار شود. اگر همه چیز را طرح دار انتخاب کنید هیچکدام جلوه خاصی به دکور اتاق نخواهد داد.

دکور اتاق - زندگی بانوی شهر

برای اینکه کمی تضاد در دکور ایجاد شود می توانید از یک طرح ساده به رنگ آبی و سفید استفاده کنید اما در کنار آنها وسایلی داشته باشید که جنس آنها فرق می کند، مثلا حصیری یا بافته شده هستند. این ترکیب می تواند به فضا گرمای بیشتری بدهد و همه چیز را از سادگی و یکدست بودن خارج کند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه