دیتاکس واتر چیست؟

written by کیانا میرحقانی 14 تیر 1396
دیتاکس واتر چیست؟

دیتاکس واتر یا آب سم زدا، آبی است که در آن تکه های میوه، سبزی یا دانه هایی مخلوط شده باشد و خواصی مثل سم زدایی، چربی سوزی و انرژی بخشی به آن ها نسبت داده می شود.

آب به کبد و کلیه ها کمک می کند تا درست کار کنند و سلامت باشند. در واقع وظیفه ی کبد در بدن گرفتن سموم از جریان خون و تبدیل آن به مواد قابل انحلال در آب است که از طریق ادرار دفع می شوند. در این جریان کلیه ها هم کمک می کنند. این یک روند طبیعی و حیاتی برای بدن است، که هر روزه انجام می گیرد. آب، همان آب ساده ی بدون افزودنی، برای درست انجام شدن این چرخه ضروری است.

اضافه کردن مواد دیگر به آب در واقع قدرت سم زدایی آن را بالا نمی برد اما فواید دیگری دارد.

دیتاکس واتر چطور به بدن ما کمک می کند؟

دیتاکس واتر چیست؟ - شادابی و سلامتی

اولین و مهم ترین نقش دیتاکس واتر یا آب سم زدا در برنامه روزانه این است که با اضافه کردن مواد سالم و مقوی مثل میوه ها، سبزی جات و هر آنچه دوست داریم به آب، آن را خوش طعم و جذاب می کنیم و این کار باعث می شود در طول روز مقدار بسیار بیشتری آب بنوشیم.

علاوه بر آن آبی که موادی مثل انواع میوه ها، سبزی ها یا تخم هایی مثل کتان و تخم شربتی و چیا با آن مخلوط شده باشد، علاوه بر شرکت در سیستم سم زدایی بدن، می تواند خواصی چون چربی سوزی و افزایش انرژی داشته باشد.

همچنین بدن می تواند از این طریق ویتامین ها و املاح مورد نیازش را دریافت کند.

دیتاکس واتر بنوشیم یا نه ؟

دیتاکس واتر چیست؟

درست است که خواصی که امروزه توسط باشگاه های ورزشی و مربیان یا فروشنده های این آب ها، به دیتاکس واتر یا آب سم زدا نسبت داده می شود ممکن است بسیار بزرگنمایی شده و اغراق آمیز باشد، اما انتخاب آن به جای هر نوشیدنی دیگری هم به صرفه و هم بسیار مفید است.

انتخاب های سالم تر و مقوی تر برای تغذیه، تبدیل به عادات سالم می شوند. وقتی یک بطری آب خوشمزه و سرحال کننده کنار دستتان باشد، کمتر سراغ نوشیدنی های پر شکر و پر کالری با مواد نگهدارنده خواهید رفت.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه