رازهای حفظ کاهش وزن

written by ناهید پورمرز 30 اردیبهشت 1397
حفظ کاهش وزن

چند کیلو کم کردن وزن کار سختی است. اما، سخت‌تر از آن، حفظ وزن است. بانوی شهر شما را با رازهای افرادی آشنا می‌کنیم که توانستند وزن خود را برای همیشه حفظ کنند.

از پیمانه های اندازه‌گیری استفاده می‌کنند

استرس می‌تواند نقش مهمی را در افزایش وزن ایفا کند و به همین دلیل است که هنگام خوردن در هر زمانی باید مراقب آن بود. الکسیس خانم 34 ساله، با این مشکل مواجه بود تا زمانیکه به گروه ویت واچرز Weight Watchers  ملحق شد. او می‌گوید، “Weight Watchers به من تکنیک‌هایی را یاد داد که بتوانم کنترل سهم  و میانه‌روی در غذاخوردن را تمرین کنم و اینکار واقعاً به من کمک کرد تا تعادل بین کار و زندگی و رفاه روانی خودم را تقویت کنم.” او توانست با پایبندی به تمریناتی مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه سواری، و یا تمرین در خانه و خوردن سهم‌های غذایی معقول با استفاده از قاشق‌ها و پیمانه‌های اندازه‌گیری، وزن 60 کیلویی خود را حفظ کند.

احساس خود در مورد غذا را قبول دارند

بیشتر افراد این حقیقت را که ارتباط آنها با غذا، ارتباطی ناسالم است و همین امر باعث چاق شدن شان می‌شود، نادیده می‌گیرند. گابریل آقای 59 ساله، به این نتیجه رسید که برای 40 کیلو کاهش وزن و حفظ آن، باید آگاهانه از غذاهای فرآوری شده و گوشت قرمز اجتناب کند و به غذاهای کامل، روی بیاورد. او می گوید، “من حالا تنها زمانی غذا می‌خورم که گرسنه باشم – نه اینکه بخواهم یک نیاز روانی را ارضا کنم؛ قبل از اینکه کاملاً سیر شوم دست از غذا می‌کشم؛ و حداقل 5 الی 6 بار در هفته، یک ساعت ورزش می‌کنم. همچنین به کمک مدیتیشن بر سلامت بدنم تمرکز کرده و از اپلیکیشن شمارشگر کالری استفاده می‌کنم.” این کلک‌ها به شما کمک می‌کند تا نیاز روانی به خوردن غذا را ارضا کنید.

آگاهانه خودشان را تحت کنترل دارند

بدن بدون اینکه شما متوجه شوید، وزن خود را افزایش می‌دهد و روزی که شما از این افزایش وزن خود آگاه شوید، ممکن است دیگر دیر شده باشد. این تجربه ماریسا دختر 27 ساله بود که سعی کرد لاغر شود و تصمیم گرفت که زندگی خود را کنترل کند. بعد از 35 کیلو کاهش وزن، او می‌بایست رویکرد کنترل را برای حفظ وزن دنبال کند. ماریسا می گوید:” کلید کار در اینست که رژیم غذایی  و ورزش را تبدیل به سبک زندگی خود کنید.” او سعی میکند از هر نوع غذای فرآوری شده و یا هر چیز کنسرو شده اجتناب کند.

حفظ کاهش وزن - زندگی بانوی شهر

خود را همیشه مسئول می‌دانند

برای از دست دادن 12 کیلو بعد از تولد بچه، استیسی 48 ساله، دریافت که پایبندی به یک فهرست می‌تواند او را در رسیدن به هدف یاری کند. اما وقتی نوبت به کاهش وزن رسید، این چک کردن‌های منظم است که تفاوت ایجاد می کند. او برای نوشیدن مقدار زیادی آب، از آلارم استفاده کرد و میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آب مانند کرفس، خیار، و هندوانه را به برنامه روزانه خود اضافه کرد.

یک سبک زندگی جدید اتخاذ می‌کنند

شروع یک دایت غذایی آسان است. سختی آن در ایجاد تغییرات سالم و تبدیل آنها به یک بخش ماندگار در سبک زندگی نهفته است. برای دانا خانم 45 ساله، مصرف کربوهیدرات کم و تمرکز بر غذاهای واقعی کلید کاهش و حفظ وزن در همان ابتدای کار بوده است. او روز خود را با یک صبحانه تخم مرغ همراه با اسفناج و قارچ شروع می‌کند. او می گوید، “من مقدار زیادی آب می‌نوشم و در میان وعده‌ها از پنیر و گردو استفاده می‌کنم. سعی می‌کنم بین وعده‌ها آنقدر فاصله نیافتد که قند خونم پایین بیاید.” او همچنین دوبار در هفته ورزش می‌کند و اینکار به او کمک می‌کند تا در کار خود جدیت بیشتری داشته باشد.

حفظ کاهش وزن - زندگی بانوی شهر

آنها ورزشی را که دوست دارند، پیدا می‌کنند

ورزش یا تمرینی که مورد علاقه شما نباشد، زیاد دوام نمی‌آورد. باید به دنبال تمرینی باشید که از آن لذت می‌برید تا تناسب اندام را تبدیل به یک عادت ماندگار در زندگی کنید.

بعد ار اینکه وزن خود را کم کردید، از این نکات  برای حفظ کاهش وزن خود استفاده کنید. این تجربیات عملی و بسیار ساده، شما را در داشتن زندگی سالم و شاد کمک می کنند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه