راهنمای خرید تردمیل

written by ژاله نوذری 25 مرداد 1397
راهنمای خرید تردمیل

تردمیل جز وسایل ایده آل تجهیزات تناسب اندام خانگی است. می توانید در منزل به راحتی و به طور منظم از آن استفاده و وزرش کنید در عین حال که نگرانی از وضعیت آب و هوایی مانند بارش باران و برف یا گرمای شدید تابستان، ترافیک، هزینه باشگاه و …را نداشته باشید. اما خرید تردمیل ، یک سرمایه گذاری جدی است و شما با انتخاب های بسیاری مواجه می شوید. بانوی شهر شما را در خرید تردمیل راهنمایی می کند.

برای خرید تردمیل بایستی موراد  زیر را مدنظر قرار دهید :

  • ارزیابی تردمیل مورد نیاز
  • شناخت ویژگی های تردمیل

چه کسی از تردمیل استفاده می کند؟

برای خرید تردمیل مناسب، مهم است بدانید که چه کسی از آن استفاده خواهد کرد و چگونه از آن استفاده می شود. فهرستی از همه افراد خانواده را که قصد دارند از تردمیل استفاده کنند تهیه نمایید. اگر تعداد افراد بیشتری در مدت زمان زیادی قرار است از این دستگاه استفاده نمایند، بهتر است، مدلی با کیفیت بالا و موتور قوی خریداری کنید.

بایستی وزن کاربران را در نظر بگیرید، همچنین باید در مورد اهداف استفاده کاربران از دستگاه آگاه باشید. برخی از مدل ها ممکن است برای افرادی که سعی در از دست دادن وزن دارند مناسب تر باشد، در حالی که سایر مدل ها برای افرادی که سعی در ارتقای عملکرد ورزشی خود دارند، بهتر است.

بیشتر بخوانید:  10 نکته شگفت انگیز از فواید دوچرخه سواری

محل قرار گیری تردمیل در منزل را مشخص نمایید

تصمیم گیری مهم دیگری که قبل از خرید یک تردمیل باید انجام دهید، جاییست که قصد دارید آن را قرار دهید. با توجه به محل مورد نظر اندازه دستگاه راحت تر انتخاب میشود. اگر در منزل فضای کافی در اخیار دارید تردمیل را در یکی از اتاق ها قرار دهید و کلا آن اتاق را به ورزش اختصاص دهید با این حال، اگر فضای کمی دارید مدل تاشو انتخاب کنید تا مکان کمتری را اشغال نماید.

به یاد داشته باشید که این دستگاه باید در نزدیکی پریز برق باشد. هنگامی که دنبال تعیین فضای تردمیل در خانه هستید، مطمئن شوید که پریز برق در نزدیکی آن وجود دارد.

راهنمای خرید تردمیل

هزینه

قبل از اقدام به جستجوی آنلاین یا حضوری برای خرید تردمیل، مهم است بدانید که چقدر حاضرید برای خرید آن هزینه کنید. تردمیل قیمت های متفاوتی دارد و برحسب مدل، قدرت موتور، سایز، کارایی و کیفیت، قیمت آن تغییر می کند. معمولا غواصان و شناگران بهترین مدل های آن را خریداری می کنند. شما باید هدف استفاده از تردمیل و وضعیت اقتصادی خود را در نظر داشته باشید.

  • شناخت ویژگی های تردمیل
  • موتورتردمیل

هنگام خرید تردمیل ، نوع موتور آن یکی از مهمترین چیزهایی است که باید در نظر بگیرید. اکثر مدل ها دارای دو موتور هستند.

  • اگر از تردمیل برای پیاده روی استفاده می کنید، قدرت موتور : Hp 5/1
  • اگر قصد دویدن دارید : Hp0/2
  • اگر قصد دارید به صورت منظم روی تردمیل کار کنید : Hp0/3 یا Hp5/2

تنظیمات مربوط به سرعت تردمیل

اکثر تردمیل ها دارای دامنه های نسبتا وسیع هستند که اجازه می دهد تا زمانی که در حال راه رفتن یا دویدن هستید سرعت را افزایش دهید

بیشتر بخوانید:  تمرینات 30 دقیقه ای، بدون نیاز به باشگاه

تنظیم شیب تردمیل

علاوه بر تنظیم سرعت،  می توانید میزان شدت تمرین خود را با قابلیت شیب تنظیم کنید. یک تردمیل با قابلیت تنظیم پیشرفته، شما را قادر می سازد که درحال تمرین (راه رفتن یا دویدن)، با لمس یک دکمه یا کلید، شیب آن را تنظیم کنید. در تردمیل های دستی، بایستی دستگیره یا اهرم شیب را قبل از شروع تمرین  تنظیم کرد. شیب آنها معمولا کمتر از مدل های پیشرفته هستند.

تنظیم شیب تردمیل

توجه به اجزای کلیدی تردیمل (ضربه گیر)

برخی از مدل های جدید تردمیل طوری طراحی شده اند که فرد را از بروز صدمات ناخواسته به مفاصل و بدن محافظت می کند.

ایمنی

اگر تعادل خود را روی تردمیل از دست بدهید امکان افتادن، صدمه و آسیب وجود دارد. بنابراین در مورد شاخص های امنیت و مزایای تردمیل ها قبل از خرید مطالعه کنید. اگر در منزل کودک دارید، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که نیاز به یک کد خاص برای روشن شدن یا قفل کودک باشد. با این ویژگی کودکان نمی توانند به طور تصادفی تردمیل را روشن کنند و صدمه ببینند.

امکانات جانبی مانند ویژگی های نوین مانیتور

برخی از مانیتوری های تردمیل ویژگی هایی همچون سرعت، مسافت، کالری، ضربان قلب و برنامه در حال اجرا را نشان می دهد. برخی از تردمیل ها توانایی اتصال به اینترنت را دارند و از طریق برنامه یک مسیر مجازی ارائه می دهند، بنابراین این حس را به ورزش کار میدهد که مسیری خاص مانند مسیر دو ماراتن طی می کند. اگر دوست دارید در طول تمرین خود به موسیقی گوش دهید، بعضی مدلها امکان پخش موسیقی را نیز دارند.

بیشتر بخوانید:  تمرینات قدرتی کاربردی چیست؟

امکانات جانبی تردمیل

به طورکلی برای خرید تردمیل بایستی ویژگی های فردی و خانوادگی، اهداف استفاده و انواع مدل ها و قابلیت های تردمیل را مدنظر قرار دهید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه