با روشهای ساده به زیبایی طبیعی برسیم

written by هستی پورمرز 23 خرداد 1397
با روشهای ساده به زیبایی طبیعی برسیم

زیبایی طبیعی جایگاهی رفیع در تاریخ دارد و بشر از بدو پیدایش نخستین تمدن ها همواره گیاهان، میوه ها و دیگر عناصری را که طبیعت برای او ودیعه نهاده، مورد استفاده قرار داده است.

با پیشرفت علم، پژوهشگران با احاطه بر منابع طبیعی، موفق به کشف ترکیب های گیاهی سرشار از مواد تغذیه کننده، ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی و مواد مفیدی شده اند. این ترکیبهای طبیعی توانسته اند نقش موثری در زیبایی طبیعی، محافظت پوست، طراوت و شادابی آن داشته باشند.

مواد آرایشی شیمیایی یا طبیعی؟

مراقبت از پوست جدای از مسائل درمانی و بهداشتی آن، بواسطه ارتباط نزدیکی که با زیبایی دارد، از اهمیت زیادی خصوصاً نزد خانم ها برخوردار است. با شروع قرن بیستم تولید کنندگان، مواد آرایشی را با هزینه های بالا در بسته بندی های متنوع و زیبا به بازار عرضه کرده اند، لوازمی که بعضاً نه تنها مفید نبوده، بلکه مضر نیز بوده است. استفاده مداوم از آنها به پوست و زیبایی طبیعی لطمه وارد کرده و سلامت و شادابی پوست را به طور جدی به خطر می انداخت. برای حل مشکلات گیاه درمانی و استفاده از ترکیبات طبیعی ارزان و سالم پاسخ های مناسبی دارد که علاوه بر بی خطر بودن، بسیار مفید است.

با طبیعت زیستن و جزئی از طبیعت بودن، خود سلامتی طبیعی را به همراه خواهد داشت.

ماسک های گیاهی راهی برای دستیابی به زیبایی طبیعی

زیبایی طبیعی - شادابی و سلامتی

ماسکهای تهیه شده از گیاهان و انواع میوه ها برای پاکسازی عمیق پوست، بستن منافذ تغذیه پوست، روشن و باز شدن رنگ چهره و گاهی درمان مورد استفاده قرار می گیرند. این ماسکها چربی پوست را تنظیم کرده و باعث بالا رفتن رطوبت پوست و در نتیجه طراوت و زیبایی پوست می گردند.

بیشتر بخوانید:  پاکسازی پوست صورت در هفت مرحله

میوه ها و برگهای گیاهان مفید را می توان کوبیده و یا آسیاب کرده، بصورت ماسک روی پوست صورت استفاده نمایید. در مورد دانه ها و گیاهان خشک ابتدا باید خوب آسیاب شده و در آب جوش خیسانده شوند. اگر بعد از خرد کردن میوه ها آب آنها کافی نباشد می توان به آن شیر اضافه کرد. اگر بعد از خرد کردن میوه ها ماسک بسیار آبکی شد می توان آردهای گیاهی دیگر را به آن افزود تا غلظت لازم را بدست آورد.

جهت تهیه ماسک از گیاهان تازه،2مشت پر گیاه را در یک مخلوط کن ریخته و کاملاً خرد کنید. در صورت سفت بودن می توان چند قطره آب (ترجیحاً آب مقطر) به مخلوط اضافه کرد، حال مخلوط آماده است. سفیده تخم مرغ، شیر، عسل، ماست، زرده تخم مرغ، لیمو ترش، سرکه، حبوبات، سبزیجات، روغن های گیاهی، میوه ها و گیاهان دارویی مناسب برای ساختن ماسک ها می باشند.

طرز استفاده از ماسک های زیبایی

ابتدا موهای خود را با حوله و یا روسری کاملاً جمع کنید، سپس صورت را با آب ولرم به خوبی شسته، بدون اینکه پوست را خشک کنید، در صورتیکه پوست کمی مرطوب است، ترکیب آماده شده را بصورت لایه ای بر روی پوست صورت خود قرار دهید. (معمولاً ماسکها را اطراف چشم و روی لبها قرار نمی دهند) به آرامی دراز بکشید و پاهای خود را کمی بالاتر از سطح بدن، بر روی بلندی قرار دهید تا جریان خون بهتر انجام گیرد. مدت زمان قرار دادن ماسک بر روی صورت بین 20 تا 30 دقیقه متغیر است. برحسب نوع ماسک و حساس بودن پوست، این زمان کمی تغییر می کند.

بیشتر بخوانید:  یوگای صورت چه فوایدی دارد؟

پس از سپری شدن مدت زمان لازم، با کمی پنبه، ماسک را به آرامی از سطح صورت پاک کنید. در صورت خشک شدن ماسک از پنبۀ خیس استفاده نمایید. باید دقت شود این کار به ملایمت صورت پذیرد تا پوست خراشیده و تحریک نگردد. پس از پاک کردن ماسک، صورت را با آب ولرم مایل به سرد بخوبی شستشو دهید. استفاده از ماسک های گیاهی بعنوان راهی برای رسیدن به زیبایی طبیعی و طراوت پوست بسیار مؤثرند. بهترین زمان استفاده از ماسکهای طبیعی، بعد از پاکسازی عمیق پوست و بخور دادن است.

فواید ماسک گذاری بر پوست

زیبایی طبیعی - شادابی و سلامتی

ماسک گذاری از شیوه های مهم در پاکسازی، احیا پوست و حفظ طراوت و زیبایی پوست می باشد. ماسک ها از انواع میوه ها، گیاهان و مواد معدنی تهیه می شوند و فواید کلی آنها شامل؛

  • پاکسازی و پاک کنندگی پوست
  • مقدمه ای برای انجام پیلینگ پوست
  • تقویت کننده، افزایش قوام پوست و سفت کننده
  • ایجاد شادابی و طراوت پوست
  • بسته به نوع افزودنی ها گاهی دارای خواص درمانی می شود
  • باعث رطوبت رسانی می شود
  • افزایش تنفس سطحی پوست را سبب می گردد.

چگونه ماسکی را انتخاب کنیم؟

البته نوع ماسک بسته به نوع پوستی که فرد دارد، باید انتخاب شود. در آن صورت می توان مفید واقع شود و اثرات مفید آن بارز و محسوس خواهند بود. استفاده از ماسک گهگاه (یک بار در هفته) ضرورت دارد، زیرا سلولهای مرده اپیدرم سطحی پوست با شستشوی ساده با آب و صابون ممکن است از بین نروند و در نتیجه پوست تیره رنگ شده و طراوت و شادابی خود ا از ذدست می دهد. انواع ماسکهای مفید را می توان در منزل به سهولت تهیه کرد، این ماسکها از مواد طبیعی و در دسترس مانند عسل، تخم مرغ، آردهای مختلف، خاک رس، آب میوه ها و سبزیهای تازه، میوه های گوشت دار و تازه، روغن گیاهان (روغن بادام، روغن جوانه گندم و…) جوشانده اعضا گیاهان مختلف و غیره استفاده می شوند.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه